Kikkoja siihen miten saisi päivittäin 3 litraa vettä juotua?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen, onko jonkun mielestä 3l paljon? Itsellä juon heti herätessä 1l, sitten salille jossa menee n. 2l, ja kello ei ole vielä edes 9 aamulla. En tuomitse, vaan ihan tosissani ihmettelen.
Miksi pitäisi juoda muuten kuin janoon? Jos on koko ajan jano se voi olla oire diabeteksesta! Itse juon 2x2dl eli lasillisen ruuan kanssa, kahvia en tietenkään laske tähän.
Join enemmän tehdessäni raskasta ruumiillista työtä 36 asteen helteessä ulkomailla 4 vkoa ja ensin hikoilin kuin sika. Ihmettelin tätä koska minulla ei ollut kuuma. Sitten tajusin että juon liikaa ja kun palasiin normaaliin juomiseen hikoilukin normalisoitui.
Jos seuraatte paikallisia ihmisiä etelä-Euroopassa tai Aasiassa eivät he juo koko ajan:)
Polttelet reilusti kannabísta. Se kuivattaa suuta ja juot kolme litraa tuosta vaan.
En juo turhan takia. Janoon juon puoli lasia, ruuan kanssa myös noin puoli. Yhteensä vettä menee päivässä alle litra. Minua ei janota, en ole sairas, energiaa riittää. Miksi pitäisi juoda enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan laskenut, mutta näin hatusta heitettynä nyt on mennyt töissä aamun 3l jälkeen n. 2l vettä (+ ehkä litra kahvia), sitten menee varmaan vielä n. 2-3l töitten jälkeen.
En tosiaan ole ylipainoinen, vaan lihaksikas 190cm mies. 3l särähtää korvaan vaan hassusti, kun se on määrä minkä voisi tosta vaan juoda yhdellä istumalta.
9 litraa nesteitä päivän aikana? Kuinka monta kertaa käyt vessassa?
Tuolla määrällä päätyy sairaalaan. Liika on liikaa juomisessakin.
Ei tarvi juoda niin paljon. Yli 3 Litraa päivässä ei saisi ylittää. On jo vaarallista.
Vesi ruokajuomaksi. Juo vettä kaikilla aterioilla.
Pidä vesipulloa, jota täytät aina uudelleen. Mä juon jo työpäivän aikana ainakin kaksi litraa koska vesipullo on aina käsillä.
Juo aamulla herätessä 2-3 lasillista.
Juo illalla ennen nukkumaan menoa 2-3 lasillista.
Käytä isoja vesilaseja.
Laita kaannuun vettä ja puristettua appelsiiniä pöydälle. Siinä et unohda kun on tarjolla.
Minulla menee kuumana kesäpäivänä ulkotöissä tuo kolme litraa jo aamupäivän aikana. Jos siinä olisi koko päivän sallittu nestemäärä, niin en taatusti enää kävelisi työmaalta pois.
1. Veden on oltava hyvää, eli hanki vedensuodatin hanaan jos ei jo ole (esim aqva merkki on hyvä) huomaat maussa eron ja vettä alkaa tehdä mieli
2. Tee vedenjuonnista helppoa, kaada sitä valmiiksi vaikka muutamaankin lasiin ja sijoittele vesilasit paikkoihin mistä sinulla tulee ohimennen napattua hörppyä
3. On erimakuisia elktrolyyttijauheita joilla saat vaihtelua perus veteen ja lisäksi ne parantavat nesteen imeytymistä kehoon. Itse maustan vettä myös ruusun teräkehdillä
Vierailija kirjoitti:
Vesi ruokajuomaksi. Juo vettä kaikilla aterioilla.
Pidä vesipulloa, jota täytät aina uudelleen. Mä juon jo työpäivän aikana ainakin kaksi litraa koska vesipullo on aina käsillä.
Juo aamulla herätessä 2-3 lasillista.
Juo illalla ennen nukkumaan menoa 2-3 lasillista.
Käytä isoja vesilaseja.
Miten tuo on mahdollista ilman että juoksee vessassa koko ajan? Varsinkin jos joisin illalla ennen nukkumaanmenoa noin paljon, kävisin yöllä varmaan 10 kertaa vessassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on lääkäri määrännyt nimenomaan, että 3 litraa pitää juoda niin sitten. Mutta jos tämä on jostain elämäntapa-artikkelista luettu juttu, niin unohda.
Lääkäri on määrännyt.
Ap
Ei ole.
Järjetön lipittäminen huuhtelee kropasta suolot. Tuloksena väsymystä, heikkoutta, kramppeja, sydänhäiriöitä...
Riittää kun juo kun on jano. Nestettä on myös kahvi, tee, maito, limsat, keiton liemet yms.
Mikä ihmeen syy olisi tahallaan huuhtoa suoloja kehostaa, nostaa kaliumtasoa epäterveelliselle tasolle sekä horjuttaa elektrolyyttien tasapainoa kehossa?
Käykö light cola veden sijasta? Tai vissy? Inhoan pelkkää vettä. Olen kokeillut maustaa sitruunalla ja limellä mutta maistuu pahalle.
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen, onko jonkun mielestä 3l paljon?
On.
Taidat ajatella että elämäsi muuttuu onnelliseksi ja ihosi hehkuvaksi kun juot sen 3l...
Laita aamulla kannuun 3l vettä ja kannu jääkaappiin. Katso illalla että olet juonut sen tyhjäksi. Juokse vessassa koko yö. Toista seuraavana päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi, jos vähempi riittää? Juo kun on jano.
Kun janontunne yllättää, olisi jo pitänyt aikaisemmin juoda! Juo laadukasta yrttiteetä isoja kuppeja. Menee myös kylmänä. Ei siis mitään aromatisoitua, vaan sitä itseään. Maistuu hyvälle, on terveellistä, ja on vaihtelua. Muutama pussi kulkee mukana käsilaukussa, eikä tarvi raahata joitain pulloja mukanaan.
Liika vesi, tai neste on pahaksi. Huuhtoo kehosta suoloja, myös mineraaleja ja hivenaineita. Kehon suolaan sitoutuu tärkeitä ravintoaineita.
Ihan ensiksi kysyn, miksi et jo juo sitä kolmea litraa, jos lääkäri kerran käskee. Olisi helpompi lähestyä ongelmaa tätä kautta. Vinkkejä kuitenkin:
Aloita aamu lasillisella vettä.
Lisää ruokavalioon vesipitoisia kasviksia ja hedelmiä. Syö salaattia, keittoa ja smoothieta.
Keitä aamulla litran termospullo täyteen yrttiteetä. Juo päivän mittaan.
Osta kiva puolen litran juomapullo ja pyri juomaan se tyhjäksi kerran päivässä.
Tuossa on sulle kolme litraa nesteitä.
PS. Jätä pois alkoholijuomat, jos sellaisia nautit. Oma kokemus on, että ne vievät paitsi ja on tunteen, myös nestettä kehosta.
Kahvi kuivattaa elimistöä.