Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua mietityttää että tekisin lapsen vain miehen takia

Vierailija
30.08.2022 |

Kumppanini on ilmaissut halunsa saada lapsi/lapsia tässä elämässä. Jos minun mies olisi sellainen että hänellä ei olisi niin ehdoton tämä kyllä lasten saannille niin jäisi kyllä minun osaltani lapset hankkimatta. Tiedostan että tämä on miehellä niin suuri haave, ollut nuoresta lähtien, että meille tulisi luultavasti ero jos minä päädyn siihen että en halua lapsia tässä elämässä. Mutta toisaalta rakastan miestäni ja hän olisi hyvä isä varmasti. Mutta mietin kovasti että voinko tehdä lapsia vaan siitä syystä että mies haluaa.. siis kun minulla itselläni ei ole elämässä ikinä ollut sellainen pakko saada lapsia enkä ole erityisesti haaveillut, toki joskus ajattelen että olisihan se ihanaa että olisi pieni vauva.. mutta.... toki en ole ehdottoman Ein kannalla mutta en myöskään mitenkään hihku innosta ja minulle olisi aivan täysin OK elää ns vapaaehtoisesti lapsettomana. Että tämä lasten saaminen ei ole mikään kynnyskysymys omalle onnellisuudelle/ tyytyväisyydelleni elämässä. Mutta miehelleni se on.

Ajatuksia? Kokemuksia?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin

Vierailija
2/20 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan hyvin voit hankkia, koska kerran lapsi ei ole sulle ehdoton ei mitenkään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Sinä et tee lapsia ennen kuin sitoudut huolehtimaan hänestä 18 vuodeksi ja haluat hänet oikeasti osaksi perhettä. Kaikki muu on sille lapselle väärin. Ja jos et saa miestä muulla keinolla jäämään niin se on silti väärä keino. Anteeksi, mutta kun tällaista mietit edes niin tiedän jo sinun olevan huono äiti tällä hetkellä. Ehkä joku päivä sinusta tuntuu, että haluat lapsen oikeasti niin silloin tiedät, että nyt on aika, mutta sitä aikaa ei välttämättä ikinä tule. 

Vierailija
4/20 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en hankkisi ellen voisi olla täysin varma että mies on loppuelämän siinä sitten vastuuta ottaa lapsesta myös

Vierailija
5/20 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro miehelle asiasta, ei ole oikein vetkutella asian kanssa, että se voi etsiä sellaisen naisen joka haluaa varmasti niitä lapsia ja pian.

Vierailija
6/20 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Sinä et tee lapsia ennen kuin sitoudut huolehtimaan hänestä 18 vuodeksi ja haluat hänet oikeasti osaksi perhettä. Kaikki muu on sille lapselle väärin. Ja jos et saa miestä muulla keinolla jäämään niin se on silti väärä keino. Anteeksi, mutta kun tällaista mietit edes niin tiedän jo sinun olevan huono äiti tällä hetkellä. Ehkä joku päivä sinusta tuntuu, että haluat lapsen oikeasti niin silloin tiedät, että nyt on aika, mutta sitä aikaa ei välttämättä ikinä tule. 

Kiitos suorasta mielipiteestä!

Ap

Vierailija
7/20 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska juttu, nimittäin jos tulet raskaaksi ja saat lapsen, hän on olemassa, vaikka et enää haluaisikaan olla äiti. Et voi perua lasta.

Toisaalta sinulla ei ole mahdollisuutta miettiä 60-vuotiaaksi asti. Tällä palstalla on viime aikoina ollut huolestuttavan paljon kirjoituksia siitä miten äitiys kaduttaa naisia, kun lapset tai mies tai perhe-elämä yleensä ei olekaan sellaista kuin oli kuvitellut. Lasten hankkiminen on iso päätös, ja vastuu on kannettava aina. Samalla se on palkitsevampaa kuin mikään muu.

Vierailija
8/20 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei ap sanonut että ei aikoisi sitoutua huolehtimaan lapsestaan. Hän vaan sanoi, ettei koe erityistä pakkoa saada lapsi ja voisi elää lapsettomanakin.

Näin minäkin aina ajattelin, että jos löytyy mies joka haluaa lapsen tai lapsia, niin ok, mutta jos ei niin sekin käy. Ei mitään vahvaa tahtoa kumpaankaan suuntaan. Selvää oli aina, että jos lapsia tulee, ne huolehditaan. Kaksi lasta sitä on sitten tullut hankittua enkä koskaan ole sitä katunut. Vaikka edelleen tiedän, että olisin voinut elää ihan onnellista elämää myös vaikka lapsettomana sinkkunakin.

Vierailija
9/20 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en hankkisi ellen voisi olla täysin varma että mies on loppuelämän siinä sitten vastuuta ottaa lapsesta myös

Sellaista varmuutta ei ole kenelläkään. Et voi edes itse luvata kenellekään, että kuolet ennen lastasi.

Vierailija
10/20 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et katkeroidu, jos teille tulee ero ja jäät lapsen kanssa tai siitä, että hoitovastuu on sinulla.

Vierailija
11/20 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ei tehdä. Niitä saadaan, jos saadaan, ja sieltä tulee mitä on tullakseen. Oletko valmis siihen? Oletko valmis pettymään ja katumaan - myös päätöstäsi olla kokeilematta?

Vierailija
12/20 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos mies muuttaa mielensä kesken raskauden tai huomaa, ettei perhe-elämä olekaan mukavaa? Ota huomioon, että aika moni mies haluaa lapsia, koska heidän rooli on siinä aika pieni. Myös monella on oletus, että äiti hoitaa vauvaa, hoitaa yöherätykset, peruu omat menos, on poissa töistä ja hoitelee vielä miehenkin. Jos yhtään epäilet, niin älä hanki.

Vierailija
13/20 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaista varmuutta ei ole kenelläkään. Et voi edes itse luvata kenellekään, että kuolet ennen lastasi.

Naisen ei pidä tehdä lapsia ellei niitä itse halua. Jos mies haluaa lapsen, adoptoikoon.

Vierailija
14/20 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni mies hankkii lapsia vain siksi, että puoliso haluaa. Sinuna punnitsisin tarkasti vaihtoehtoja ja keskustelisin miehen kanssa, että miten hän sitoutuu huolehtimaan lapsesta. Olisiko se hän, joka jää hoitamaan lasta kotiin?

Vierailija
15/20 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
16/20 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää panemaan.

Vierailija
17/20 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten mieliksi ei todellakaan kannata lisääntyä.

Jos et halua lapsia nyt etkä "todennäköisesti" tulevaisuudessakaan niin se kannattaa kertoa puolisolle tai päättää suhde saman tien.

Lapsen saaminen ei ole mikään pikku juttu todellakaan.

18/20 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, että miehet voivat milloin tahansa muuttaa mielensä, että ei tämä vauva-/pikkulapsiarki ollutkaan niin ihanaa, kuin kuvitteli, mutta naisella ei tätä vaihtoehtoa ole.

Vierailija
19/20 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Kannattaa muistaa, että miehet voivat milloin tahansa muuttaa mielensä, että ei tämä vauva-/pikkulapsiarki ollutkaan niin ihanaa, kuin kuvitteli, mutta naisella ei tätä vaihtoehtoa ole.

Moi ylläpitäjä :3

Vierailija
20/20 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske mies vapaaksi ja pariutumaan jonkun lapsia haluavan naisen kanssa. Kolmen ihmisen + niiden mahdollisten lasten onnellisuus lisääntyisi tuosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi