Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomessa on vaihdevuosi-ikäisiä naisia enemmän kuin koskaan aikaisemmin. Kts iltalehden artikkeli

Vierailija
30.08.2022 |

Miten sinun tuntemiesi vaihdevuosi-ikäisten naisten käytös on muuttunut?

Artikkeli:

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/9baa1326-7f8b-400b-8916-d73a2…

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurimmalla osalla ei mitenkään. Itsekin olen jo tuossa iässä eikä ole vaikuttanut mielialoihin tai luonteeseen ollenkaan. Pari tunnen, joista on tullut selvästi itsevarmempia ja toimeliaampia, sellaisia tomeria tätejä kun ennen olivat vähän arkoja.

Minä sain rutkasti lisää itsevarmuutta, kun vaihdevuodet alkoivat. Ihan hämmästyin, miten tehokkaasti estrogeeni teki minusta säyseän.

Vierailija
22/34 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti kaikki yli 50-vuotiaat naiset lasketaan vaihdevuosi-ikäisiksi. Toimittajalle tiedoksi, että vaihdevuodet on OHIMENEVÄ ja VÄLIAIKAINEN tila. Vähän kuten puberteetti. Yli 60-vuotiailla vaihdevuodet ovat todennäköisesti jo ohi.

Minun mielestä tilastollisesti yhteiskunnassa jatkuvasti noin 15-25% naisista on vaihdevuosissaan. Vaihdevuodet eivät kai ole yksiselitteisesti niinkään ikä- kuin elämänvaihekysymys.

Kysymys on kai siitä millaiseksi he kokevat elämänmuutoksensa. Ainahan tämänkin voi kieltää ja todeta, että asiaa ei ole olemassa. Kuitenkin nämä noin viiskymppisten naisten avioerot ovat eräänlainen nykyilmiö.

Kyllä sitä tuossa iässä jo mieskin ymmärtää nostaa kytkintä jos naisesta tulee kiukkuinen ja se vähäkin seksi loppuu.

Olen jo tehnyt selväksi, että silloin kun olen tuossa iässä, on ihan automaationa tulossa parisuhteen ja elämän uudelleen arviointi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti kaikki yli 50-vuotiaat naiset lasketaan vaihdevuosi-ikäisiksi. Toimittajalle tiedoksi, että vaihdevuodet on OHIMENEVÄ ja VÄLIAIKAINEN tila. Vähän kuten puberteetti. Yli 60-vuotiailla vaihdevuodet ovat todennäköisesti jo ohi.

Minun mielestä tilastollisesti yhteiskunnassa jatkuvasti noin 15-25% naisista on vaihdevuosissaan. Vaihdevuodet eivät kai ole yksiselitteisesti niinkään ikä- kuin elämänvaihekysymys.

Kysymys on kai siitä millaiseksi he kokevat elämänmuutoksensa. Ainahan tämänkin voi kieltää ja todeta, että asiaa ei ole olemassa. Kuitenkin nämä noin viiskymppisten naisten avioerot ovat eräänlainen nykyilmiö.

Kyllä sitä tuossa iässä jo mieskin ymmärtää nostaa kytkintä jos naisesta tulee kiukkuinen ja se vähäkin seksi loppuu.

Olen jo tehnyt selväksi, että silloin kun olen tuossa iässä, on ihan automaationa tulossa parisuhteen ja elämän uudelleen arviointi.

Aika äijä!

Vierailija
24/34 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytös ei ole muuttunut.

Vierailija
25/34 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen verran monella miehellä pettää pumppu jo viisikymppisenä, että hyvä onkin arvioida elämä uudelleen ja pistää testamenttiasiat kuntoon.

Vierailija
26/34 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtautuminen vaihdevuosiin on outoa. Ja nimenomaan naisten sellaisiin.

Miesten vaihdevuosista (andropaussi) puhutaan tuskin koskaan.

Aivan yhtälailla voitaisiin häpeillä myös murrosikää. Ihmisen elämässä tulee muutoksia hormonitoimintaan ihan KAIKILLA. Ensin ollaan nuori, sitten ollaan vanhempi ja lopuksi vanha.

Nuoret naiset ovat usein ehkä julmimpia kommenteissaan aiheesta - pelottaa se oma vääjäämätön tulevaisuus kai niin hirveänä peikkona, että tehdään vaihdevuosi-ikäisistä rumaa pilaa.

Jos oireet tulevat pahoina, lääkitystä löytyy. Muutenkin asiaan voi vaikuttaa monin tavoin ilman hormonikorvaustakin.

Kysehän on loppupeleissä kärjistettynä vain siitä, että yksilö ei enää ole lisääntymiskykyinen. Onko tuo nyt sen muun väistämättömän rupsahtamisen ohella niin kauhea asia.

Niin ja miehille, jotka jo teroittelevat kyniään vastatakseen: Miesten siitoskyky on parhaimmillaan alle 30-vuotiaina jonka jälkeen se alkaa jyrkästi laskea.

Vierailija
27/34 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedäthän, että miehellekin on vaihdevuodet, kun hormonitoiminta vähenee? https://www.mehilainen.fi/mehilaisen-blogi/kiukuttaako-tai-vasyttaako-k…

Vierailija
28/34 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemukseni on, että riippuu parisuhteesta. Joihinkin ei vaikuta juuri millään tavalla ja toisille iskee kiire kokea elämässä vielä kaikenlaista.

Motta todella moni tuttu on eronnut ja elää uudelleen "menetettyä nuoruutta" festareilla ja matkustelemalla.

Mietin että mitä tekee se avioeron toinen osapuoli?

Festarit on osa elämääni, eivät liity vauhdevuosiini mitenkään. Eron takia elän enemminkin menetettyä suhdetta.

Vierailija
29/34 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla, koska suuret ikäluokat oli sellaisia reilusti yli 100 000 syntynyttä/v ja nyt vaihdevuosi-ikään päätyneet ikäluokat on paljon pienempiä.

Silloin kun niillä oli vaihtarit niin asia oli tabu. Varmaan skippasivat sen tilastoissakin häveliäisyyttään.

Ja höpsis, ei se mikään tabu ollut jotain 25 vuotta sitten. Miten ihmeessä nuoret ikäluokat aina kuvittelee keksivänsä kaiken sellaisen, mikä on jo keksitty moneen kertaan.

Vierailija
30/34 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai naisesta tulee kiukkuinen jos se vähäinenkin seksi loppuu. Ei se viisikymppisen miehen impotenssi mikään ilon aihe naiselle ole.

Vierailija
31/34 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemukseni on, että riippuu parisuhteesta. Joihinkin ei vaikuta juuri millään tavalla ja toisille iskee kiire kokea elämässä vielä kaikenlaista.

Motta todella moni tuttu on eronnut ja elää uudelleen "menetettyä nuoruutta" festareilla ja matkustelemalla.

Mietin että mitä tekee se avioeron toinen osapuoli?

Tekevät sitä mitä aiemminkin eli pitävät suomalaista hyvinvointiyhteiskuntaa pystyssä sillä aikaa kun naiset ovat hedonismin perässä humputtelemassa. Kyllä se useimmille miehille on aika paha paikka kun jää yksin ja silti käy töissä ja maksaa veroja.

Täytyypä lähteä etsimään tuota hedonismisa vihdoinkin, kun lapset ovat aikuisia, työelämää ja opiskelua suoritettu lähes 40 vuotta. Verottomana tietysti, kuten me naiset yleensä saamme nämä hirmuansiomme. Ai niin, eihän niillä tuloilla ole mitään väliä. Tulonsiirtoa vain miehiltä naisille.

Vttu teitä uuuleja. Joskus melkein toivoisi sotaa, jotta teilläkin olisi muuta tekemistä kuin itkeä naisten pahuutta naisten palstalla.

Vierailija
32/34 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhtautuminen vaihdevuosiin on outoa. Ja nimenomaan naisten sellaisiin.

Miesten vaihdevuosista (andropaussi) puhutaan tuskin koskaan.

Aivan yhtälailla voitaisiin häpeillä myös murrosikää. Ihmisen elämässä tulee muutoksia hormonitoimintaan ihan KAIKILLA. Ensin ollaan nuori, sitten ollaan vanhempi ja lopuksi vanha.

Nuoret naiset ovat usein ehkä julmimpia kommenteissaan aiheesta - pelottaa se oma vääjäämätön tulevaisuus kai niin hirveänä peikkona, että tehdään vaihdevuosi-ikäisistä rumaa pilaa.

Jos oireet tulevat pahoina, lääkitystä löytyy. Muutenkin asiaan voi vaikuttaa monin tavoin ilman hormonikorvaustakin.

Kysehän on loppupeleissä kärjistettynä vain siitä, että yksilö ei enää ole lisääntymiskykyinen. Onko tuo nyt sen muun väistämättömän rupsahtamisen ohella niin kauhea asia.

Niin ja miehille, jotka jo teroittelevat kyniään vastatakseen: Miesten siitoskyky on parhaimmillaan alle 30-vuotiaina jonka jälkeen se alkaa jyrkästi laskea.

No eikä ala laskea jyrkästi. Miehen hedelmällisyys säilyy noin 30 vuotta pidempään kuin naisen eli kuolemaan saakka.

Vierailija
33/34 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut ei se terhakkana säily. Kutistuu, haalenee, ohenee ja erkku on puolikova, jos sattuu toimimaan.

Vierailija
34/34 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut ei se terhakkana säily. Kutistuu, haalenee, ohenee ja erkku on puolikova, jos sattuu toimimaan.

Tämähän ei taas liity hedelmällisyyteen millään tavalla. Impotentti voi olla täysin hedelmällinen tai kovakankinen sonni täysin hedelmätön.