Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meneekö keski-ikäisellä oikeasti kaikki viljaleivonnaiset heti vyötärölle?

Vierailija
29.08.2022 |

Olen nyt 40. Vielä hoikkana pysynyt ja vyötärön rasvakudos ei ole riistäytynyt hallinnasta, mutta en ole yhtä "vaivattoman hoikka" keskivartalolta kuten nuorena. Haluaisin leipoa vaikka omenapiirakan ja nauttia sitä monta palaa kuten nuorena alkavan syksyn piristykseksi, mutta vaivaa se että jos se tuntuu heti vyötäröllä.

Nuorena söin aina huoletta paljon leivonnaisia ja karkkeja,niin paljon kuin sielu sietää ilman seuraamuksia.

Mitä te muut teette? Oletteko päättäneet nauttia elämästä syömisenkin osalta vai huolehtia linjoista syömisnautintojen kustannuksella? Olenkohan neuroottinen kun tällaisia edes pohdin?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin todellakin elämästä myös syömisten osalta ja syön päivittäin viljoja. Ikää 48 v, paino 57 kg. Onhan sitä 10 kg tullut verrattuna siihen mitä painoin 20 v:nä mutta ei haittaa.

Vierailija
2/18 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman olen huomannut, mutta ei kai herkuista aina tarvitse kieltäytyä. Kunhan perusasiat muuten kunnossa ja myös liikkuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mene, itse olen lähes 70 v, nisua = kahvipullaa syön joka päivä.

172/ 56

Vierailija
4/18 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin yksi piirakka sinua lihottaa, omena kai terveellistä. Joillakin on helposti lihominen niin nuorena kuin vanhana, sitten taas sokeria ja rasvaa vähemmälle. Kävely voi auttaa ja ab-piimä.

Vierailija
5/18 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä mene, itse olen lähes 70 v, nisua = kahvipullaa syön joka päivä.

172/ 56

Hyvin toimii. Itse en voi syödä pullaa usein, koska maistan hiivan selvästi ja se turvottaa. Ei ap.

Vierailija
6/18 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tutkimus tehtiin joka kertoi ettei ikä selitäkään lihomista. Tekeekö se sitten vain muutoksen rasvan sijoitteluun vartalolla vaikka paino pysyy samana?

7/18 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö omenapiirakkaa mutta vähennä siitä tuleva energiamäärä muista syömisistä joko samana päivänä tai vaikka seuraavana.

Jotkut sanovat, että ongelmana tuossa on se energian laatu, eli vilja ja sokeri, eikä määrä, mutta se ei pitäne paikkaansa. Kunhan energian saanti on tasapainossa kulutuksen kanssa, ei pitäisi lihoa.

Vierailija
8/18 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käväisin eilen syömässä pizzan ja vieläkin pömpöttää se pizzapohja vattassa.

Vierailija
9/18 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikun paljon. Jos syön leipää ruis,kaura , vehnä tai pulla mössöä,Kaikki on vyötärössä.Joten opetelen elää ilman niitä ja se Näkyy jo vaassa.

Vierailija
10/18 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilöllistähän tuo kaiketi on. No mä en juurikaan syö just pullaa tms mutta suklaata, keksejä, pizzaa ihan jatkuvasti. Painoa on nyt 58v vähemmän kuin vaikka 25-30- vuotiaana. Enkä harrasta juurikaan muuta liikuntaa kuin päivittäiset koiralenkit.

Vierailija
11/18 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vilja tuohon keskivartaloon on jämähtänyt.

Ohrapirtelön muodossa.

Vierailija
12/18 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku tutkimus tehtiin joka kertoi ettei ikä selitäkään lihomista. Tekeekö se sitten vain muutoksen rasvan sijoitteluun vartalolla vaikka paino pysyy samana?

Varmaan vähän näin. Yläkroppa pikkaisen pienentynyt mutta lantion kohdalta levinnyt, ei kuitenkaan niin että päällepäin huomaisi, mutta vaatteista.

Vierailija
13/18 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kai voittanut tässä asiassa geenilotossa, koska vyötärö pysyy kapeana. Teen kyllä joka päivä vatsarutistuksia joitakin satoja.

Vierailija
14/18 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että suomalaisilla menee kaikki ylimääräinen nimenomaan vyötärölle, sekä miehillä että naisilla.

Vierailija
15/18 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on "hauskaa", kun tällaisiin aloituksiin kaikki vastaa et juu, juu, täällä ollaan samoissa mitoissa edelleen 172/59. Missä ne pullerot on? Kukaan ei tunnusta.

Vierailija
16/18 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No menee, nyt 56 vee. Aiemmin oli helppoa. Olen pienikokoinen ja terve. Haluan myös pysyä tällaisena. Päivän energian tarpeeseen ei ole varaa syödä muuta kuin ravintorikasta ruokaa. Muuten menee terveys. Pala kakkua tai suklaata silloin tällöin ei venettä kaada

Vierailija
17/18 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullat ja piirakat kaipaa vaniljakastiketta, kermavaahtoa ja suklaata kaveriksi. Kokeile paria desiä vispikermaa päivässä kuukauden ajan ja raportoi tänne tuloksista.

Vierailija
18/18 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä keski-ikäinen, niin en voi sanoa. Sen sijaan nyt voin sanoa että pe ja la päivien ryyppyputki näkyy naamassa turvotuksena vieläkin. Huh :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi