Totuus, jota useimmat eivät kestä kuulla
on se että puuroa syödään vain koska se on halpaa ja nopeaa valmistaa. Ravintoarvoiltaan aivan mitätöntä ja maultaan pahaa. Meitä on huijattu-
Kommentit (36)
Maku on paljon parempi jos et polta sitä pohjaan.
Moni ei selkeästi kestä kuulla totuutta puurosta kun sitä jankutetaan. Korotan. Päivähoito Suomessa on surkeaa, olen kuullut työntekijöiltä että hävettää jos vanhemmat tietäisi mutta samalla että vanhempien tulisikin tietää kuinka surkeaa on heidän lapsillaan varsinkin 0- 4 vuotiailla. Uliskaa siitä seuraavaksi.
Ja maalla aina puhutaan siivouksesta. Kukaan pk seudulla ei välitä siitä puheenaiheesta. Olen muuttanut maalle asuttuani koko elämän Helsingin suunnalla ja kyllä kyllästyttää puhua ikkunoiden ja mattojen pesusta. Voisiko puhua esim. Ajankohtaisista uutisoinneista?
T. Nainen
Toiset tykkää puurosta, toiset hulluista.
Jatkan vielä että maalla kaikissa kahviloissa on kamala valikoima mutta korostetaan että itse tehtyä tai täällä leivottua. Ehkä ei kannattaisi. Siis tehdä itse. Kun maistuu puulle ja näyttää norsun läjälle. Usein vanhoja ja vitriini kahvilassa puoli tyhjä. Mutta kunhan on täällä tehty! On sitä maalla olevien ahkeruuden ihannointia, ei kaikki voi edes olla huippu leipureita. Ostaisin mieluummin palan daim kakkua tai mutakakkua kahvin kanssa (ihan tukusta tilattua) kuin sitä eijan leipomaa eilistä kivipullaa. Menisi vähemmän työntekijöiden aikaakin kun vaan sulattaisi sitä hyvää. Outo juttu.
Meillä aikoinaan vitsailtiin tyrkytetyn aamupuuron kanssa.
Äiti: Kiinalaiset lapset olisivat kiitollisia jos saisivat edes puuroa aamulla.
Lapsi: Nimeä yksi.
Tai lapsi ädille: Men mamma, jag är ALGERISK mot gröt.
Kaurapuuro ja neljän viljan puuro on hyvää. Voisilmä pitää olla. Teen harvoin siksi että en jaksa tiskata kattilaa, puuro on hirveää liisteriä tiskata.
Puuron suhteen mulla on myös se, että voin syödä sitä vain jos olen itse tehnyt. Edes hotelliaamiaisella en syö puuroa. Se vain on epäilyttävää olemukseltaan, joten siksi haluan tehdä itse oman puuroni.
Kaura, ohra ja ruis ovat terveellisiä viljoja. Kananmunakin on terveellistä, mutta eläinproteiinia ei pidä mättää yli tarpeen.
Kouluissa lapsille näytetään sellaisi vidoita, joita lasten ei pitäisi nähdä. Ei ihme, jos nuoret ahdistuu. Lapsena ei osaa käsitellä aioita vielä kovinkaan kypsästi. Jotkut tai yhä useammat nuoret sitten alkavat käyttäytyä kuin ammattirikolliset.
Itse elin somettoman nuoruuden, mutta satuin kuulemaan kun vanhemmat puhuivat jostain ruumiista, joka oli löytynyt meidän läheltä. Vieläkin joskus näen siitä painajaisia.
Itse tykkään aasialaisesta riisipuurosta, eli se keitetään maustettuun (esim. kana/possu/vihannes) liemeen ja siitä tulee SUOLAISTA. Sattumiksi mukaan vähän vihanneksia ja lihaa, muutakin voi toki laittaa. Miljoonat ihmiset syövät tämmöistä aamiaiseksi, mutta meidän "suuressa puuromaassa" tunnetaan lähinnä makeat ja maitopohjaiset puurot. :D Saan aina outoja katseita työpaikalla, kun syön tuota. Suosittelen kokeilemaan, on halpaa valmistaa, pitää nälkää mutta ei kamalasti kaloreita. Omaani käytän riisihiutaleita.
Vierailija kirjoitti:
Kouluissa lapsille näytetään sellaisi vidoita, joita lasten ei pitäisi nähdä. Ei ihme, jos nuoret ahdistuu. Lapsena ei osaa käsitellä aioita vielä kovinkaan kypsästi. Jotkut tai yhä useammat nuoret sitten alkavat käyttäytyä kuin ammattirikolliset.
Itse elin somettoman nuoruuden, mutta satuin kuulemaan kun vanhemmat puhuivat jostain ruumiista, joka oli löytynyt meidän läheltä. Vieläkin joskus näen siitä painajaisia.
anteeksi väärä ketju
Minä en lopeta kauran syöntiä ikinä. Kaapelit liikkuu niin sutjakkaasti sen voimalla ja kolesteroliarvot pysyy ruodussa. t. kokonais kol. 2.7
No ei puuro kyllä epäterveellistä ole. Sen kyllä ymmärrän, että kaikki eivät siitä pidä. Mä tykkään kaurapuurosta kyllä, muista oikein en.
Itse kyllä tykkään puuroista ja pidän niitä sekä terveellisempinä että painonhallintaan sopivampina kuin esim. leipää, mutta minulla tulee niistä aina kamala nälkä. Kun syön kaurapuuroannoksen, nälkä on pahempi kuin ennen syömistä. Ja olen kyllä yrittänyt laittaa joukkoon vaikka mitä kananmunasta maapähkinävoihin, marjoihin ja hedelmiin. Ei juuri vaikutusta. Mikähän tämäkin ilmiö on? Eikö minulle vain sovi puurot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuron voi keittää maitoon.
Tai itse tehtyyn c-vitamiinipitoiseen mehuun.Puuron voi lisätä rasvaa, marjoja, marjasoppaa.
Kaikissa tapauksissa puuro on terveellisempää kuin murot ja murokkeet.
Nyt siellä jo lisäillään sinne jo vaikka ja mitä ylimääräistä... mikä vain on hyvää jos sen hukuttaa voihin tai lempimarjoihinsa!
Mikä estää sinua tekemästä samoin?
Syön mieluummin aamiaiseksi paistettuja munia, ravitsevampaa, maukkaampaa ja pitää nälänkin
Tylsää ja kohtuu halpaakin on syödä paistettua kananmunaa kin vuodesta toiseen joka aamu.
Mulla varsinkin kaurapuuro aiheuttaa niin pahan närästyksen ja vatsaongelmat, että jätän väliin. Ärsytti suunnattomasti jossain vaiheessa kauran terveellisyyden hehkuttaminen. Se ei ole kaikille terveellistä ja tiedän lisäkseni muutaman ihmisen, jolle se aiheuttaa ihan samoja oireita: ripuli, närästys ja hillitön syöminen koska ei täytä.
Lapsilleni en sitä pahemmin syötä. Joskus kyllä, mutta en usein. Aamupalaksi ei varsinkaan.
Mä tykkään puurosta marjojen kanssa mutta ei oikeasti kuin pahenna nälkää ja väsyttää kun on kamala hiilaripommi.
Kaurapuuro ilman mitään höysteitä on vähän mitättömän makuista. Itse laitan voisilmän, välillä maapähkinävoita, kanelia tai tuoreita taateleita.
Syön kaurapuuroa säännöllisesti sen edullisuuden ja terveellisyyden (vatsalle) takia.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/