Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Akuutti ukkosenpelko iski yhtäkkiä.. HELPHELP??

Tutiseva Tuula
28.08.2022 |

Olin n.10(?) vuotta 1990-luvulla kun oln kaverini luona maalaistalossa jonka yläkertaan iski ukkonen! Sillon en pelännyt vielä. Olin ollut pirtissä lukemassa hevoskirjaa ihan rauhassa, kaveri kirjoitteli päiväkirjaansa. Oli ollut tarkoitus lähteä ratsastamaan, mutta ukkonen sotki suunnitelmat. Talo paloi yläkerrasta asumiskelvottomaksi mutta kaikki säilytiin hengissä. Perheen isä oli tallilla hoitamassa hevosia ja perheen äiti oli meidän kanssa pirtissä.

Nyt 30 vuotta myöhemmin olen päässyt ukkosenpelostani osaksi siksi kun olen onnistunut tuurilla olemaan ukkosella joko jonkun ukkosta pelkäämättömän kanssa tai sitten ukkonen ei ole tullut kohdalle. Itse asiassa kerran ukkonen tuli kohdalle, n.10v tuon maalaistalossa tapahtuneen jälkeen, mutta paniikissa syöksyin naapuriin! Onneksi naapurin ystävällinen mummo oli kotona ja hieman huvittuneena mutta silti niin empaattisena hän rauhoitteli minua ja meidän äkillisesti alkanut ystävyys kesti hänen kuolemaansa asti, liki 15v.

Nyt jostain syystä ukkosenpelko taas aktivoitui tänään, en ymmärrä miten ja miksi!! Kun ihan huomista kauppareissua ajatellen katsoin, mihin aikaan kannattaisi kauppareissu ajoittaa, että pääsisin kastumatta kauppaan ja kotiin. Vahingossa näin tämän illan ajalle annetun ukkosvaroituksen, joka siis voimassa klo21 asti. Nyt kuuluu jyrinää, mutta minulla valot päällä, niin salamat eivät näy, enkä tiedä kuinka kaukana / lähellä on ukkonen josta jyrinä kuuluu. Aikuiselle parituntia on ihan lyhyt aika, siitäkin varoituksesta nyt enää 1,5 tuntia jäljellä, mutta panikoidessa sekin tuntuu ikuisuudelta!! Yritän katsella hauskoja ja söpöjä Youtubevideoita ja lupasin itselleni, että saan itkeä jos itkettää ja nauraa jos naurattaa. Kohta olisi iltapala-aika. Uskallankohan mikroa käytää? Kerrostalossa se on OK, tiedän, mutta ongelma onkin vaan se, USKALLANKO.

Yritän saada hengitysharjoituksia tehtyä ja meditoitua, en vaan ole varma onnistuuko ne tässä paniikissa. Muita keinoja? :o Anteeksi huonosti kirjoitettu viesti, en vaan ole paniikissa kovin lahjakas kirjallisesti..

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla