Saankohan luottokortin?
Hain juuri ensimmäistä luottokorttia omasta pankista ja jännittää myönnetäänkö. Veikkauksia, tulen sitten kertomaan miten kävi?
Olen 29 v, olen kotihoidontuella ja lisäsi teen vain keikkatöitä, eli säännöllinen palkka on vain reilu 1000 EUR/kk. Säästötilillä on kuitenkin liki 100 te, ja nostan osinkoja joka vuosi yrityksestämme noin 24 te. Puhtaat luottotiedot eikä luottoja tai lainoja.
Hain korttia vain 1000 EUR luottorajalla.
Mitenköhän käy, jääkö kiinni palkkatulojen pienuudesta..?
Kommentit (14)
Pankki sinun maksukykysi arvottaa, ei tämä palsta.
Et tule saamaan tonnin luotolla. Korkeintaan 500 euroa, jos tsäkä käy.
Kotihoidontuki tai siis mitä se edustaa tulee olemaan suurin kompastuskivi tässä haussa, ei niinkään tulot ja ne säästöt. Vain se miten sulla on varaa maksaa ja miten saisit lisää työtunteja.
En tiedä pankin luottokorteista, mutta itse sain k-plussa maksuaikakortin (eli luottokortin) työttömänä ilman omaisuutta.
Hakemuksessa ei kysytty kotihoidontuesta mitään, tai säästöistä tai osingoista. Ainoastaan kysyttiin palkkatulot ja ne mulla on tällä hetkellä pienet, vaikka osinkoja tuleekin noin 2000 EUR/kk.
Luottokortti olisi kätevä tulevalle ulkomaan reissulle hotellia ja auton vuokrausta varten. Muuten olen pärjännytkin debitillä mainiosti.
Säästössä on rahaa tulevaisuuden kodin ostoa varten. Mutta kertonee pankille ettei eletä kädestä suuhun .
Ap
Tottakai saisin lisää työtunteja, olen kätilö ja vakkari työpaikka on odottamassa. Nyt haluan kuitenkin olla vielä kotona suurimmaksi osin ja isovanhemmat ja isä hoitaa silloin kun olen töissä.
Teen vain keikkaa myös siksi, että säilyy "tatsi".
Ap
Luulisi, että saat. Mutta pankissahan se selviää.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi, että saat. Mutta pankissahan se selviää.
Tein hakemuksen verkkopankissa. Mutta eiköhän se viikossa selviä.
Jos en saa niin haemme sitten vain rinnakkaiskorttia puolison korttiin.
Ap
Ihanaa ku on rinnakkaiskortti, ei tartte stressata ku toinen maksaa laskut.
Ehkä. Tuloja ne yleensä seuraa ja sinulla ne on tosi pienet.
Katsoin kristallipallosta, luin kortit ja tutkin teelehdet kupin pohjalta, et tule saamaan korttia.
Vierailija kirjoitti:
Mihin tarvit luottokorttia jos sinulla on tuollainen määrä rahaa säästössä??
Kyllähän luottokortti tuo turvallisuutta. Jos palveluntarjoaja esimerkiksi menee konkurssiin, niin luottofirma jää riitelemään konkurssipesän kanssa ja asiakas saa omansa pois. Lisäksi joissakin lentoyhtiöissä ja useimmissa autovuokraamoissa voi maksaa vain luottokortilla.
Ostan aina luottokortilla verkkokaupasta. Maksan pois seuraavana eräpäivänä, joten koskaan ei mene korkoa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä. Tuloja ne yleensä seuraa ja sinulla ne on tosi pienet.
Jep, mäkin veikkaan näin. Mutta onneksi tulotaso korjaantuu kun aloittaa "oikeat" työt.
Jännä juttu, että silti opiskelijat saa luottokortin vaikka ei ole tuloja kuin opintotuki. Olisi pitänyt ottaa luottokortti jo opiskeluaikana.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Nettiostokset kannattaa maksaa luotolla. Saat rahat takaisin, jos tuote ei tule tai firma menee konkkaan.