Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Takautuva mustasukkaisuus

Vierailija
28.08.2022 |

Kärsin itse uudehkon miesystäväni aiempien suhteiden synnyttämästä mustasukkaisuudesta. Lähinnä liittyen seksiin. Tämä on ihan typerää. Ja kuluttaa voimavarojani. Onko kohtalotovereita?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuo vähän sairasta. Ketään ei tule rangaista heidän menneisyydestään kun siihen ei ihminen itse voi vaikuttaa. Oletteko siis jakaneet jotain henkkoht juttuja aiempien suhteiden intiimielämään liittyen vai mistä tuo tunne on tullut?

Vierailija
2/22 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko sanoa mistä syystä sulla tulee mustasukkaisuutta? Jos asia vaivaa kovasti niin hyvä se olisi varmaan puhua miehen kanssa asiasta niin välttyy ainakin väärinkäsityksiltä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ei ainakaan ole pakko kuunnella mitään jatkokertomuksia entisistä naisista ja mitä niiden kanssa on tehty. Jos sellaista alkaa kuulua on kyseessä huonoitsetuntoinen tai vaan muuten mäntti mies josta kannattaa hankkiutua eroon heti.

Vierailija
4/22 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuota esiintyy erimuotoisina. Se ei parane kumppanin kanssa keskustellessa. Kokeile meditaatiotekniikoita, kun nuo ajatukset tulevat mieleen.

Vierailija
5/22 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun ei ainakaan ole pakko kuunnella mitään jatkokertomuksia entisistä naisista ja mitä niiden kanssa on tehty. Jos sellaista alkaa kuulua on kyseessä huonoitsetuntoinen tai vaan muuten mäntti mies josta kannattaa hankkiutua eroon heti.

Hankkiuduin vastikään eroon naisesta, joka muun mänttiyden lisäksi halusi kertoa entisistä miesystävistään. Useampaan kertaan sanoin ettei hänen intiimihistoriansa kuulu minulle. Itsellään oli silti taipumusta mustasukkaisuuteen, parhaani mukaan vältin aiheuttamasta sitä hänelle.

Vierailija
6/22 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas jonkun "voimavarat" ovat ehtymässä ties minkä syyn takia.

Vierailija
7/22 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele olevani sairas (niin kuin nro 1 kommentissaan epäilee), vaan herkkä. Luulen tämän johtuvan omasta menneisyydestäni. Ja koko tilannehan on minulle mahdollisuus. Tavoittaa jotain itsessäni piilossa olevaa. Jotain mitä en ole aiemmin rohjennut kohdata. Luulen, että ehkä kelpaamattomuuden tunne siinä jotenkin aktivoituu.

Ap

Vierailija
8/22 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuota esiintyy erimuotoisina. Se ei parane kumppanin kanssa keskustellessa. Kokeile meditaatiotekniikoita, kun nuo ajatukset tulevat mieleen.

Kiitos asiallisesta vastauksesta!

Vierailija
9/22 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ajattele olevani sairas (niin kuin nro 1 kommentissaan epäilee), vaan herkkä. Luulen tämän johtuvan omasta menneisyydestäni. Ja koko tilannehan on minulle mahdollisuus. Tavoittaa jotain itsessäni piilossa olevaa. Jotain mitä en ole aiemmin rohjennut kohdata. Luulen, että ehkä kelpaamattomuuden tunne siinä jotenkin aktivoituu.

Ap

Muista että olet hyvä sellaisena kuin olet ja yritä päästä yli siitä että jos/kun kumppanillasi on aikaisempia naisia ennen sinua. Menneisyys on meillä kaikilla ja se kuuluu elämään.

Vierailija
10/22 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi, jota vaivaa sama kuin AP:ta. 

Kumppanillani on omien sanojensa mukaan ollut nuoruudessaan "paljon" seksikumppaneita, eikä hän edes muista / osaa sanoa kuinka monta. Itselläni taas menestys siinä asiassa oli hyvin vaatimatonta. Hän on myös esim myynyt itseään, tosin vain lyhyen ajanjakson elämässään, mutta kuitenkin. 

Minua ei lainkaan haittaa parisuhteissa harrastetut ilot, vaan sellainen "pelkkä seksi", eli yhdenyön jutut ym.

Ja tosiaan keskustelu aiheesta hänen kanssaan ei auta, kun aina hän siinä yhteydessä tulee möläyttäneeksi jotain, jota en todellakaan olisi halunnut tietää. 

Asia painaa ja ikään kuin ällöttää minua jatkuvasti, mutta ainoa neuvo jota olen saanut tähän on, että "älä ole mustasukkainen" tai "älä ajattele asiaa". Huoh.

Vierailija
11/22 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki poikkikseni ovat olleet neitsyitä ja vasta nyt myöhemmin tajusin että olenkin mustasukkaista tyyppiä, kun uudella miehellä olikin jotain historiaa naisista.

Vierailija
12/22 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

95% av-mammoista on oikeasti näin sekaisin.

Vierailija
13/22 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan tuo vähän sairasta. Ketään ei tule rangaista heidän menneisyydestään kun siihen ei ihminen itse voi vaikuttaa. Oletteko siis jakaneet jotain henkkoht juttuja aiempien suhteiden intiimielämään liittyen vai mistä tuo tunne on tullut?

No hyvä ettei haittaa vaikka mie skäyny maksullisella joskus muinoin.

Vierailija
14/22 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

En pitäisi tuota sairaana ilmiönä enkä myöskään herkkyytenä. Kypsymättömyytenä lähinnä, mikä saattaa johtua puutteellisesta perusturvallisuudesta, mikä sitten voi johtua mitä moninaisimmista asioista. Mustasukkaisuus on kumminkin niin myrkyllinen tunne, että ehkä sen laukaisijaa ei pidä kohdata ihan suoraan. Jollei perusturvallisuus ja itsetunto ole lapsuudessa rakentunut, niin se pitää rakentaa itse. Työtähän siinä on. Kumppanin varaan sitä ei pidä jättää, eron kohdalla tulee vaikea paikka muutoin.

Vierailija
15/22 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumppanillani on omien sanojensa mukaan ollut nuoruudessaan "paljon" seksikumppaneita, eikä hän edes muista / osaa sanoa kuinka monta. Itselläni taas menestys siinä asiassa oli hyvin vaatimatonta. Hän on myös esim myynyt itseään, tosin vain lyhyen ajanjakson elämässään, mutta kuitenkin. 

Minua ei lainkaan haittaa parisuhteissa harrastetut ilot, vaan sellainen "pelkkä seksi", eli yhdenyön jutut ym.

Ja tosiaan keskustelu aiheesta hänen kanssaan ei auta, kun aina hän siinä yhteydessä tulee möläyttäneeksi jotain, jota en todellakaan olisi halunnut tietää. 

Asia painaa ja ikään kuin ällöttää minua jatkuvasti, mutta ainoa neuvo jota olen saanut tähän on, että "älä ole mustasukkainen" tai "älä ajattele asiaa". Huoh.

Hän tulee 99 % varmuudella pettämään sinua ja/tai ghostaamaan sinut. Kauanko olette olleet?

Vierailija
16/22 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ehkä teidän arvot on liian erilaiset ja siksi asia vaivaa sinua. Tulet helposti satutetuksi tuossa suhteessa, koska itse et paneskele siellä täällä ja arvosi ovat syvemmät ja vakaammat.

Vierailija
17/22 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen, mulla oli samaa ensimmäisessä suhteessani. Mies oli tehnyt selväksi, miten ihana nainen se ex olikaan, joten oli kivaa olla sängyssä miehen kanssa tietäen, että tulen verratuksi sielläkin eksään.

Vierailija
18/22 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän tulee 99 % varmuudella pettämään sinua ja/tai ghostaamaan sinut. Kauanko olette olleet?

Kuinka niin? Perustele.

Olemme seurustelleet 3 vuotta ja luotan häneen kuin vuoreen.

Vierailija
19/22 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ehkä teidän arvot on liian erilaiset ja siksi asia vaivaa sinua. Tulet helposti satutetuksi tuossa suhteessa, koska itse et paneskele siellä täällä ja arvosi ovat syvemmät ja vakaammat.

"takautuva mustasukkaisuus"....

Vierailija
20/22 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen, mulla oli samaa ensimmäisessä suhteessani. Mies oli tehnyt selväksi, miten ihana nainen se ex olikaan, joten oli kivaa olla sängyssä miehen kanssa tietäen, että tulen verratuksi sielläkin eksään.

Hyvä että jätit sen sian.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä