Miten saada vanhemmat näkemään että kotinsa on erittäin vanhentunut ja nuhjuinen
Kommentit (25)
Pääkaupunkiseudulla tärkeintä on kuitenkin sijainti. Jos on remonttitarvetta, niin se pitää huomioida hintapyynnössä.
Kun katseltiin asuntoja, harmitti kun niin monet oli myyntiä varten ilmeisesti vasta rempattu, mutta sellaiseksi, ettei se vastannut omaa sisustusmakua. Ja remontoinnin vuoksi hintaa oli nostettu. Ostettiin sitten paikka, jossa itse tehtiin pintaremontti oman maun mukaan ennen muuttoa.
Minulla on lähivuosien aikana edessä asunnon myynti. Kaksioni on vähän päälle 30-vuotias ja alkuperäisessä kunnossa eli remontteja ei ole tehty. Enkä aio tehdä ennen myyntiäkään. Kun saan kämpän tyhjäksi, siivoutan sen perusteellisesti jollakin ammattilaisella. Enhän minä voi tietää, millaiset keittiönkaapit tai olohuoneen tapetit uusi omistaja haluaa. Saan alhaisemman hinnan kuin remontoidusta vastaavasta asunnosta, mutta epäilen vahvasti, etten saisi teettämästäni remontista omiani takaisin, joten säästän vaivan ja otan sen vähäisemmän summan. Uutta asuntoakaan en tarvitse, koska minulla on jo kymmenkunta vuotta ollut kakkosasunto toisella paikkakunnalla, jonne muutan.
Vanhempien mökissä vähän samaa vikaa. Sinänsä upea mökki mutta vanhemmilla alkaa ikä painaa ja joutuvat luopumaan siitä lähivuosina.
Olen yrittänyt sanoa että tulevaa myyntiä ajatellen olisi hyvä ruveta pikkuhiljaa tekemään muutoksia ja pientä remppaa. Ei mene läpi vaan kaikki pielavetiset toimivat ja ovat ihan hyviä eikä kukaan voi haluta mitään muuta. Hinnasta voi tulla melkoinen pettymys kun alkavat myymään mutta eipä tuo inttämällä parane. Heidän mökkinsä ja tekevät kuten parhaaksi katsovat.
Ei kiinnosta asunto joka kuvissa on jo roskavuoren alla. Seiniä peittää taulut ja ryijyt sekä 80 luvun kaapistot ja lattioilla on isot rumat matot. Tilat täynnä sekalaisia huonekaluja tuomassa varaston tuntua. Tulee olo että eihän noita rojujakin vain lykätä kaupan päällisiksi.