Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhuus on julma ja hirvittävä asia

Vierailija
28.08.2022 |

Itse en aio jatkaa elämää yli kuudenkymmenen vuoden. Silloin on enää hävittävää.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

60-vuotiaana oot vielä täysillä työelämässä, ellet nyt ole ihan täysin perseillyt elintapojesi kanssa.

Höpöhöpö. Itellä useita kuuskymppisiä lähipiirissä ja jokainen on eläkkeellä. Ei kukaan enää työssä noin vanhana ole.

On sulla outo lähipiiri. Itse olen 76 vuotias ja ollut 12 vuotta eläkkeellä puolustushallinnosta.

Vierailija
22/33 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

60-vuotiaana oot vielä täysillä työelämässä, ellet nyt ole ihan täysin perseillyt elintapojesi kanssa.

Höpöhöpö. Itellä useita kuuskymppisiä lähipiirissä ja jokainen on eläkkeellä. Ei kukaan enää työssä noin vanhana ole.

On sulla outo lähipiiri. Itse olen 76 vuotias ja ollut 12 vuotta eläkkeellä puolustushallinnosta. Mitään kummempia vaivoja ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sulla outo lähipiiri. Itse olen 76 vuotias ja ollut 12 vuotta eläkkeellä puolustushallinnosta. Mitään kummempia vaivoja ei ole.

Suurin osa on tuossa iässä jo vainaita. Tuskin sinullakaan enää viittä vuotta enempää jäljellä.

Vierailija
24/33 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa on tuossa iässä jo vainaita. Tuskin sinullakaan enää viittä vuotta enempää jäljellä.

Höpöhöpö sun kanssas.k

Vierailija
25/33 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en mihinkään vanhuskotiin suostu. Lähden mieluummin saappaat jalassa, enkä pelkää kuolemaa onhan siellä minua odottamassa rakkaat edesmenneet. Ainoa mikä huolettaa kun täältä lähden on miten lapseni pärjää,täytyy siis turvata heidän elämänsä ennen lähtöä ja jättää kunnon perintö.

Etkö kasvattanut jälkikasvustasi työssäkäyviä pärjääjiä?

Nekin voi elää vanhoiksi ja raihnaisiksi, jolloin tarvitsevat rahaa selvitäkseen.

Puhumattakaan HEIDÄN jälkeläisistään.

Vierailija
26/33 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö sun kanssas.k

Siis oikeasti? Meinaatte että kaikki elävät hyvinkin reilusti kasikymppisiksi? Meinaatte väärin. Elämä on kuolemaan johtava sairaus, ja siinä on realiteettinsa.

Vierailija
27/33 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on paljonkin tuttuja duunissa, mutta kieltämättä heistä murto-osa on enää kondiksessa.

Monella on nivelvaivoja, kulumia yms. jo viisikymppisenä. Toisilla voi muisti pätkiä ja ajatus jumittaa.

Tietysti on myös niitä onnekkaita, jotka pysyvät kunnossa pitkään vaikka 70-80-vuotiaiksi. Geeneilläkin on osuutta asiaan.

Juu.

Vierailija
28/33 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on 77v ja tekee vielä töitä kolmena päivänä viikossa.

Vierailija
29/33 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

59-vuotiaana ap:n kommentti oli hauska lukea. Mutta ajatuskin siitä, että ensi vuonna heittäisin kaiken toivon on vähän hölömö.

Kun ei ole suuria terveyshuolia, niin aion porskuttaa niin kauan kuin elimet kestää. Maksa saattaa pettää erinäisistä syistä, mutta kaikki elimet lopettaa joskus toimimasta.

Kroppa on muutenkin niin arvaamaton taloyhtiö, että ikinä ei tiedä pettääkö putket, tai fuskaako lämmitys vai ilmastointi, joten eletään päivä kerrallaan.

Vierailija
30/33 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap oikeassa, että mitä vanhemmaksi me elämme sen enemmän me joudumme luopumaan kaikesta siitä mitä meillä on. Muutammme pois lapsuudenkodista, jos sellainen on. Samassa sopassa kuolevat vanhemmat sukulaiset, isovanhemmat yms, ja ehkä joku serkku tai sisarus. Olet jo siinä vaiheessa hävinnyt aika paljonkin.  Sitten omat vanhemmat ikääntyvät ja he kuolevat. Ehkä eroat kumppanistasi, joka on taas yksi luopuminen. Lapsesi eivät enää tarvitse sinua ja he muuttavat pois. Jäät eläkkeelle, eikä sinua tarvita enää missään. Mielipiteesi eivät kiinnosta ketään , ei edes äänesi vaaleissa. Hartaasti hoitamasi koti on pian raskas ylläpitää ja joudut luopumaan siitä muuttaaksesi kätevämpään  asuntoon KUmppanisi sairastuu, olet ehkä omaishoitajana joitakin vuosia ja sitten kuolee. 

Häviät jo nyt elämässäsi. 

Vierailija
31/33 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap se on ihan asennejuttu. Sä olet jo luovuttanut

Vierailija
32/33 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en mihinkään vanhuskotiin suostu. Lähden mieluummin saappaat jalassa, enkä pelkää kuolemaa onhan siellä minua odottamassa rakkaat edesmenneet. Ainoa mikä huolettaa kun täältä lähden on miten lapseni pärjää,täytyy siis turvata heidän elämänsä ennen lähtöä ja jättää kunnon perintö.

Mistäs tiedät, jos jälkikasvusi päästä kuuluu pim!, kun saa perintösi ja sitten ryyppää ja rällää sen vuorokaudessa. Yhtä vähän kuin voit vaikuttaa omaan kuilemattonuuteesi, voit vaikuttaa muiden elämänkulkuun ja valintoihin. Se tekee ihmisestä niin pienen.

Vierailija
33/33 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajilla eläkeikä nyt 67v. Miettikää nyt että esim lähihoitaja vanhustyössä joutuu edelleen kääkkänä painamaan sitä fyysistä duunia. Tuossa vaiheessa työ jo tod näk aiheuttanut nivelvaivoja yms.

Eläkeiät liian korkeita!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän