Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~o~JOULUISTEN VIIKONLOPPU PE-SU~o~

27.10.2006 |

Isoa pinoa pystyyn viikonlopuksi!

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin oli eilen kauhea myrsky ja eilen ja yöllä on satanut lähes 15 cm lunta. Isäntä heiluu kolan kanssa pihalla aamutuimaan, itse olen vielä yöpaidassa koneen ääressä :) Valvoin viime yönä viiteen saakka kun kaikki mahdolliset asiat pyörivät mielessä, meillä oli sähkökatkos kolmesta viiteen, varmaan oli kaatunut puita linjojen päälle.

Menin ollaan menossa kaupungille tänään. On todella ärsyttävää kaupoissa kun ihmiset eivät tajua antaa tietä vaan tunkevat samoihin ahtaisiin väleihin tämmöisen " norsun" kanssa. Voisi laittaa päähän hälytysvalot " leveä kuljetus" jotta saisi pikkuisen tilaa itselleen.

ISYYSPAKKAUS voisi olla ihan kiva idea meillekin vaikka on tulossa kolmas. Voisi olla iskälle hemmottelupaketti jossa olisi kaikkea namia ja hemmottelevaa.

Eilen illalla supisteli 4 tuntia melko napakasti, parhaimmillaan 5 minuutin välein. Siksi kai en saanut sitten nukuttua kun odottelin supistuksia. Mies oli sitä mieltä että saisi mennä vielä muutama viikko mutta teki kyllä mieli sanoa että eläisi itse päivän tätä ihanuutta, pukamia, vihlontaa, kankeutta, närästystä, supistuksia ja eilen vielä hiivatulehdus ilmoitteli tulostaan - ihanaa. Ei vaiskaan tämä kyllä niin kamalaa ole, mutta aina tämä loppuaika on tämmöistä tuskastuttavaa. Pakkolevon johdosta meillä on ollut " petijumppa-kielto" parin kuukauden ajan. Aikaisemmat synnytykset ovat lähteneet käyntiin sen touhun tuloksena joten pitänee kohta alkaa härnäämään iltasella ukkoa jotta saa jotain tapahtumaan :)

GALLUP : mitä aiotte syödä kun kotiudutte sairaalasta? Minä aion herkutella graavilohella ja tuorejuustoilla ja taidanpa juoda ainakin yhden ison jääkylmän oluen ;) Jouluna en kyllä koske kinkuun vaan apan graavattua lohta navan täydeltä, on sitä odotettu monta kuukautta.

Mutta nyt vaatetta niskaan ja kaupungille !

MrsCruiser 35+3

Vierailija
22/34 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylpeänä esittäytyy: mammalomalainen!!!! Elikkäs tänään on se ihka ensimmäinen mammalomapäivä. Takana ovat nuo kurjat sairaslomaviikot ja edessä urkeaa upea, reipas ja pirteä mammaloma ;) jep jep.

Oli pakko tulla hehkuttamaan. Muutenkin kiva päivä tiedossa, kun kylään tulee vanha ystävä, jonka kanssa ei olla viime vuosina pahemmin yhteyttä pidetty.

MrsCruiser, kuulostaa mahtavalta tuo aika, kun sairaalasta kotiudutaan!! Nimittäin juuri syömisten puolesta. Olen jo pari kuukautta miettinyt, mitä haluan :). Ajattelin mieheltä " tilata" lasagnea, hän kun tekee maailman parasta sellaista. Ja jouluna saa kaikkia kunnon herkkuja!! Itse en ole niin graavin kalan ystävä, mutta kaikkea makoista odottelen jo nyt innolla!!

Mukavaa lauantaita tähtösille, jotka taitavat kyllä olla jo aikas pallosia. Minä ainakin... t. Maituliini 34+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitetaanpa gallupista: mulla kanssa syöpöttelylistan ykkösenä graavilohi, sitä on sitten synnytyksen jälkeen pakko saada-ja paljon :). Kaikkia muita lempijouluruokiani voinkin syödä ihan hyvillä mielin ennenkin synnytystä. Tuo kalakin meille tulee aina tuoreena kalastajalta ja valmistetaan se itse, joten aika pieni riskihän siitä olisi mitään saada..mutta mulle ei vaan nuo " kielletyt" herkut raskausaikana maistu, tulee niin huono omatunto jo syödessä.

Jotakin (anteeksi hirveästi kun en nimimerkkejä muista..) kiinnosti keli Kotka-Lappeenranta akselilla...näillä nurkillakin on aika huono keli, kova tuuli ja lunta tulee. Lumi ei kuitenkaan jää ollenkaan maahan. Mutta uutiskuvien perusteella länsirannikolla on huomattavasti kurjempi keli.

Isyyspakkausta pitäisi alkaa kasailemaan, samoin äitiyspakkausta. Sain eilen aamulla idean alkaa kasaamaan tälle uudelle tulokkaalle myös omaa pakkausta niillä 140 eurolla (alunperin niillä piti ostaa kaukalo ja sitteri, mutta saadaankin ne lainaan tälläkin kertaa). Määrällisesti sitä tavaraa ei niin paljon tietenkään saa, mutta yllättävän paljon kuitenkin. Eilen ostinkin jo sakset, Tiitiäisen runolelun (esikoisen pakkauksessa ollutta kirjaa en jaksa enää pikkukakkoselle lukea, on sitä niin paljon jo saanut katsella..), muutaman vaatteen, huppupyyhkeen ja vaippoja, ja satanen on vielä jäljellä. Ei varmaan tule kaikkea tarvittavaa ostettua ennen vauvan syntymää, mies saa sitten hakea sukupuolen mukaan lisää tavaroita vauvan synnyttyä. Kunnollisia saksia oli muuten yllättävän vaikea löytää. Ostin sitten fiskarsin tylppäkärkiset kynsisakset, saa nähdä ovatko liian paksureunaiset vauvan kynsille. Miehelle pitäisi keksiä jotakin uutta isyyspakkaukseen, tällä hetkellä tuntuu että käytin kaikki hyvät ideat jo esikoisen pakkaukseen. Mutta onhan tässä vielä aikaa miettiä.

Masussa on alkanut olemaan todella vilkasta, vauva tuntuu etsivän asentoa aika hanakasti. Toivottavasti kääntyisi pian raivotarjontaan..

M ja potkuttelija rv 31+

Vierailija
24/34 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika rikkoi sen alkuviikosta, ja nyt saatiin korjattua se. Onneksi mies on alan ammattilainen eikä korjaus käynyt kalliiksi osankaan puolesta.

Viimeksi turisin kai keskiviikkona työkoneelta. Enää en töihin menekään, sillä torstaisella lääkärikäynnillä sairasloma määrättiin ä-loman alkuun saakka. Ä-loma alkaa sitten 13.11. Syynä ovat supistukset. Voisin jatkaa tuota remppalistaa pidemmällekin, mutta aika monelle nämä loppuajan vaivat ovatkin jo turhan tuttuja. Alakerran tilanne oli muuten ennallaan: kohdunsuu oli pehmeä, mutta kiinni ja kohdunkaulaa oli jäljellä 2 cm. Voi kuulema mennä aivan hyvin yli tai sitten syntyä vaikka ensi viikolla. Oma toivomus olisi, että vauva syntyisi ensi kuun loppupuolella. Alan olla korviani myöten täynnä tätä paksuna oloa!

Sitten noihin aiempiin juttuihin:

VAUVAN ASENTO. Minulla vauva on ollut raivotarjonnassa jo viikkokausia. Se varmasti helpottaa oma oloa ainakin vähän. En osaa edes kuvitella, kuinka tuskaisaa on, jos vauva onkin " väärin" päin. Oma hengittäminen on varmasti hankalaa. Toivottavasti kaikkien vauvat kääntyvät eikä jouduta turvautumaan käännöksiin tai sektioihin.

NEFILI ja TIRPPANA olivat tehneet aikamoisia voltteja. Huh, kyllä varmasti säikäytti. Toivottavasti kaikki on nyt kunnossa!

NESSELIA. Onneksi olkoon vapaalle pääsystä. Meitä sairaslomalaisia tai vuosi-/äitiyslomalaisia alkaa olla jo aika vinot pinot.

RAUPOTAR. Toivottavasti lapsenne toipuminen kitarisaleikkauksesta on sujunut hyvin. Meillä silloin 3-vuotias toipui todella helposti. Ei ole sen jälkeen tullut yhtäkään korvatulehdusta. Kop kop kop.

SF-MITTA. Minulta ei tuota mittaa ole otettu kertaakaan! Kai sen yleensä ottaa neuvolan terkkari. No, olen käynyt pari ylimääräistä reissua Naikkarilla ja neuvolanlääkärillä ja aina on jätetty pois sitten tuo terkkarikäynti. Edellisen kerran kävin pelkällä terkkarilla joskus elokuun alussa. Onneksi hemppa ja pissa on tutkittu muutoin.

Ä-PAKKAUS. Olipa ikävä lukea, että joku oli pettynyt sen sisältöön. Meillä on esikoiselta säästössä pikkuvaatteita. Sain niitä jo valmiiksi veljeni perheelta ja yksi ystäväni lupasi myös niitä. Maanantaihan kuulin NKL-käynnillä, että vauvamme olisi tyttö. Vielä en ole uskaltanut ostaa yhtään tyttövaatetta. Uskon, että äitiysavustuksen rahat saan tuhlattua aikasen helposti tyttövaatteisiin...

SYÖMISET KOTIUDUTTUA. Miehelleni ilmoitin jo, että kotona täytyy olla vaaleaa leipää ja yhtä tiettyä tuorejuustoa, pullo kuivaa omenasiideriä, maksalaatikkoa ja maksamakkaraa ja lakritsia. Yhdellä kertaa ei kannattane vedellä koko satsia, heh.

USAmama. Perheeni on nauttinut kovasti vieraiden seurasta. Muille tiedoksi, että emme tunne toisiamme USAmaman kanssa, mutta meillä on yhteinen tuttu, joka asuu samoilla seuduilla kuin USAmama. Aikamoinen yhteensattuma. Sinä, USAmama, näitkin kummityttömme aiemmin kuin me. :-) Kuinka usein itse käyt Suomessa perheinesi? Olet tainnut asua Jenkeissä jo pitkään etkä ole muuttamassa takaisin.

VALMISTELUT. Joululahjaostokset alkavat olla hyvällä mallilla. Valmistelut vauvan tuloa varten ovatkin sitten eri asia. Yövieraitamme varten on pystytetty jo pinnasänky, mutta vaatteet ovat pesemättä komeroiden perukoilla enkä ollut uhrannutkaan ajatus sairaalakassille ennen kuin siitä täällä. :-) Ehkä sitten parin viikon päästä... Esikoiselta sitten pakkailin aamuyöstä kaikenlaista mukaan. En arvannut ihan, että hän syntyisi muutaman viikon etuajassa.

Jep, tästä tuli taas varsinainen novelli. Mukavaa viikonloppua kaikille!

Iituli rv 33+ (kai)

Vierailija
25/34 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ettei ihan kolmos-sivulle jouduta.

Vierailija
26/34 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se talvi tullut muuallekin kuin tänne.. Lapset tykkää.

Tyttö sai flunsan ja meillä on ankea yö takana. Tyttö kyl nukkui, mut äiti ei. Oli hän nimittäin kammenut itsensä mun viereen ja vei sit tyynyn ja peiton. Tänään pitäin yks tuttu käydä hyvästelemässä, kun muuttaa parin viikon päästä afrikkaan.

Hirvittävän pitkiä tarinoita taas saatu aikaiseksi tänäviikonloppuna, niitä on sit mukava lueskella. Itsellä kun ei tunnu olevan oikeen mitään asiaa ja kommentitkin täytyy jättää paremmalle ajalle(kahdesti jo tänä aikana käyty pyytämässä leikkimään).

GALLUP: Ei oikestaan ole mitään ruokaa mut punaviini olis nannaa.

Ja kolmas kerta kun äitiä käydään pyytämässä, pakko mennä.

nefili

Vierailija
27/34 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nollaa näyttää mittari, aurinko paistaa ja lunta maassa :) Ihan tuli jo joulufiilis.. Täällä tyttö parani leikkauksestaan nopeasti ja helposti: syö kuin hevonen ja virtaa on vaikka muille jakaa. Nyt paineli ulos tekemään lumipalloja :) On nuo muksut kyllä nopeita paranemaan.

Eilinen oli mulla ihan outo: heti aamusta teki pahaa koko ajan (ihan kun alkuraskaudessa). Aloitin normaalin lauantaisiivouksen ja toohotuksen ajatellen että unohtuu huonot olot siinä. No, ei kyllä pahentunut mutta ei parantunutkaan. Ei tarvinnut oksentaa eikä mitään mutta pahaa teki :( Flashback alkuraskauteen :o

Masussa futaaja jatkaa peliharjoituksia entiseen tahtiin :) välillä tuntuu että pungertaa jo pää edellä ulos tuolta (eli on rt), siihen malliin vihloo alapäätä.. Aukeiskohan paikat jo hiukan?! Eilen saunassa toukka innostu oikeen kunnolla muljaamaan; maha heilui puolelta toiselle ja selvästi näkyi kantapää josta sitten hiukan häntä kutittelin :))

Taidan juoda vielä kupillisen kaffetta ja tiirailen ikkunasta tytön lumileikkejä :) Palaillaan pallerot :))

RauPotar ja toukka 34+1

Vierailija
28/34 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahaa on iituli pystyttänyt vieraille pinnasangyn :))))

nyt kaffee ja suihkuttelua ja sitten kirpputorille.

tuun illalla moikkaileen!

Vierailija
29/34 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on kyllä pakko jaksaa pistää päätä vähän pihalle, on niin upea keli.

Eilen illalla luulin jo lähdön tulleen, kun kaksi ns. synnytyssupistusta tuli telkkaa katsellessa. Olin aivan poikki ja päätin mennä nukkumaan, josko vaikka loppuisivat siihen. Yhden supistuksen ehdin tuntea ennen nukahtamista, puoliltaöin heräsin ja kaikki ok. Säikähdyksellä siis selvittiin. Mutta fiilis on kyllä nyt sellainen, että synnytys voi oikeesti käynnistyä koska vaan. Kylläpä ne kipeät supistukset tuntuivatkin taas sitten niin kipeiltä!

Oli todellakin mukavan pitkä viikonloppupino. Hauska lukea muiden kuulumisia. Aikamoisia kuperkeikkoja ootte vaan tehny - koittakaas pysyä loppuaika tolpillanne!

t. päivikki 34+5

Vierailija
30/34 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamusella kävin jo pienellä kävelyllä ulkona. Lyhyeksi lenkki taas jäi, kun alapäätä alkoi niin vihloa. Aion kyllä yrittää uutta lenkkiä iltapäivällä, kun aurinko niin ihanasti paistaa ja on pari astetta pakkasta.

Ruokagallup: graavikalaa en tykkää muutenkaan syödä, joten sitä ei ole listalla. Maksamakkara ja juustot ilman rajoituksia houkuttavat. Odotan kaikkia muitakin joulupöydän houkutuksia jo kieli pitkällä...

Iituli: Onpa jännä, kun sulta ei oo sf-mittaa lainkaan otettu. Mulla on katsottu se jo joka käynnillä jostain rv 20+ lähtien. Myös neuvolalääkäri on sen välillä mitannut. Käytännöt taas kerran vaihtelee neuvolasta riippuen.

Nyt taidan mennä nenäonteloita huuhteleen, ettei taas kerran tulisi tuo poskiontelotulehdus.

Tuuti rv34+4

Vierailija
31/34 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että sitä on nukuttu viime yö kerrankin niin makoisasti, oli ihana aamulla herätä levättyä pitkästä aikaa kunnolla ja pitkään. Tää on nannaa, ainutlaatuista herkkua mulle =)

Huomenna ois tarkoitus aloittaa synnytysvalmennus. Iltapäivällä alkaa sitte parin tunnin sessio, sekin vähän jännittää. Keskiviikkona neuvolaan, viimeksi olinkin kuukausi sitten ultrassa jossa tutkittiin istukkaa ja sen sijaintia. Onneksi oli kaikki hyvin. Saa sitten taas kuulostella pikkuisen sydänääniä ja mitähän muuta, siitä kerron lisää sitten käynnin jälkeen.

Käyn mielenkiinnolla seuraamassa Mia Joen raskauskertomusta netissä (http://www.miajoki.com/vauva4.htm) joka viikko ja ammennan siitä tuntemuksia jokaista viikkoa kohden. Näin pysyy hyvin kärryillä siitä mitä kehossa tapahtuu. Suosittelen sivua muillekin. Nyt ois tarkoitus mennä pakkaamaan laukku valmiiksi koska lähdön hetkestä ei tiedä. Se jos jokin jännittää.

Kirjoittelen taas huomenissa miten valmennus meni =)

Rauhallista lepopäivää kaikille

sonette 32+2

Vierailija
32/34 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetken ihmettelin noita hymiöitäsi, luin sitten oman viestini ja tajusin virnistelyn aiheen.

Jep, vieraina on kaksi aikuista, kaksi leikki-ikäistä ja yksi vauva. Ihan kaikille ei tuosta pinnasängystä riitä, hih.

Tässä menee muuten päivät sekaisin, kun on ollut torstaista lähtien sairiksella.

Taidan alkaa ensi viikolla minäkin miettiä sairaalakassin sisältöä ja vauvanvaatteiden pesua.

Luulisi, että toisella kertaa vauvan syntymä tuntuisi jotenkin konkreettisemmalta kuin ekassa raskaudessa, vaan ei oikein uppoa tajuntaan, että kahden kuukauden sisällä sen pinnasängyn sisällä on vauva! Tosin me vuokraamme sen Vaavi-sängyn eli vauva siirtynee pinnikseen vähän myöhemmin.

:-)

Vierailija
33/34 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin aamulla liukas keli oli tehdä tepposet, pakko on kaivaa liukuesteet kenkiin. Hui!

Olin viikonlopun kurssilla Tampereella ja mies oli esikoisen kanssa viettänyt oikein hauskaa viikonloppua, olivat syöneet pekonia ja kananmunia (itse en syö punaista lihaa) ja käyneet pitkällä lenkillä ihmettelemässä myrskyn kaatamia puita. Sillä aikaa minä tankkasin tietoa ja elämyksiä :), hih! Nyt taas jaksaa rauhoittua odotukseen ja valmistautuu siihen, että vauvan myötä elämä keskittyy kotiin. Niin kuin pitääkin.

GALLUP jääkaappiin vaadittavista tuotteista sairaalasta kotiuduttaessa :D, heh, olen ainakin ilmoittanut, että jos sieltä ei löydy kylmäsavulohta ja brie-juustoa niin en tule kotiin ollenkaan :DDD. Aah, yksi tumma olut tai lasillinen punaviiniä kuulostaisi myös hyvältä...

Nyt ei päässä liiku mitään, mutta avuva seilaa myös vatsanahkaa pingottaen puolelta toiselle, aargh. Nukkumaan siis nyt, hyvää yötä ja hyvää vointia teille " kollegat" ! Huomenna uuteen viikkoon.

Tinuri ja Itu rv 33+1

Vierailija
34/34 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohho onpas kiva katsella meidän piiiitkää pinoa, hyvä me!

iituli :) en minä pahalla hymyillyt..tuli vaan omat kirjoitukset mieleen kun ei näissä ole välillä päätä eikä häntää.

kyllä on vaaralliset kelit täällä :( kävelytiet jäässä niin että ei pystyssä meinaa pysyä. mittari näyttää -6 eikä talvivaatetuksesta tietoakaan.

kyllä on miehellä hauskaa kun kokeilin hänen untuvatakkia..kehtaakin nauraa minulle :) nooh...nauroin kyllä itsekkin!

oli aika hassua huomata tässä loppuviikosta kun ei enään syystakki mennyt masunkohdalta kiinni..onkohan toi massuli tullut alaspäin?

kaikille yhtä laiskoille kun minä tiedoksi/suositus jos haluatte tehdä piparkakkuja niin kaupan pakastealtaasta sunnuntain-piparkakku taikinaa...nams on hyvää ja pesee kilpailevan myllyn taikinan mennen tullen :)

nyt iltapuuhiin, huomisiin!!