Jos saisit tonnin ylimääräistä normitulojen päälle...
.. niin vaikuittaisiko paljonkin elämääsi?
Minulla vaikuttaisi todella paljon positiivisesti. Saisin hommattua kaikkea tarvittavaa: kodin tavaroita, vaatteita, kenkiä, silmälasit, auton huoltoa, vitamiineja, ostaa lapsille jotain kivaa jne.
Eli periaatteessa aika pienestä kiinni. Normaalisti tuollaisia asioita pitää odottaa melko kauan, että on sellainen tilanne, että on varaa ostaa. Käytän kirpputoreja ja ostan käytettyä.
En pidä itseäni köyhänä, mutta varmasti jonkun mittapuun mukaan sellainen olen.
Eli jos saisin välillä tonnin ylimääräistä, pärjäisin upeasti.
Kommentit (15)
Ei vaikuttaisi mitenkään tonni ylimääräistä kuukaudessa, mutta minulla on poikkeuksellisen hyvä palkka.
Menisi säästöön ja sijoituksiin kuten 2000€/kk tälläkin hetkellä.
Täytyy tosin todeta, että piti saada hyvää palkkaa viisikymppiseksi asti, että olen päässyt tilanteeseen, jossa minulla on jo kaikkea toivomaani.
Ei se tonni vaikuta kohta mitenkään, kun taantuma imee koko summan. Samasta ruoasta ja sähköstä maksaa enemmän, niin sinne se uppoaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis joka kuu tonni enemmän, vai yhden kerran, vai sillointällöin?
Yhden kerran, tarkoitin. 😊
-ap
Vierailija kirjoitti:
Verottaja veisi puolet.
Ei, vaan saisit tonnin puhtaana käteen.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verottaja veisi puolet.
Ei, vaan saisit tonnin puhtaana käteen.
-ap
Ostaisin huumeita tai seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaikuttaisi mitenkään tonni ylimääräistä kuukaudessa, mutta minulla on poikkeuksellisen hyvä palkka.
Minulla ei ole kuin lähihoitajan palkka ja silti se ei vaikuttaisi. Minulla ei ole lasta, velkaa, eikä autoa ja joka kuu jää toista tonnia. Jäisi vain tonni enemmän.
1 000 € ei vaikuta. Saan nyt reilu 5 000 €/kk.
Marinaalivero minulla kaiken tuo ylittävältä osalta on 53 %.
Eli valtio veisi 530 € ja itselle jäisi 470 €.
Vain yhden kerran tonni extraa käteen ei vakuttaisi elämääni mitenkään. Nykyisellä palkalla voi huoltaa auton, ostaa vaatteita jne milloin vaan. Oon vaan niin huono tuhlaamaan, että se tonni tulisi todennäköisesti jätettyä säästöön.
Ei