Miten ja missä iässä siirtyminen tuttipullosta nokkamukiin?
Eli siinä se kysymys olikin. Missä iässä siis vauvanne ovat siirtyneet tuttipullosta nokkamukiin ja miten se on tapahtunut?
Kommentit (6)
Vauva sai rintamaitoa ja heti, kun annoin vettä, sai suoraan nokkamukista. En muista tarkkaan montako kuukautta oli, mutta ei kovin vanha (3-5 kk)
Joskus 5- 6kk iässä on aloitettu harjoituksen vuoksi (ja suun huuhtelun) antamaan vettä nokkamukista ruuan päälle.
Toimivin on ollut ihan "tavallinen" kovanokkainen josta tulee vaikkei ime. Itsehän poika ei kyllä vielä siitä onnistu juomaan, kun kaatuu pitkin pöytiä.
Myös ihan lasista on juotu, sekin sujuu yllättävän hyvin. Ei tietysti siitäkään itse.
Joku silikoninokkainen (emma?) nokkamuki meillä kans on mistä pitää imeä että sieltä tulee, mutta ei se ainakaan vielä onnistu. Sillä kyllä sitten "leikkii" nokan suuhunviemistä itse. Musta tuntuu että tuo on liian työläs imeä. Kokeilin itse että saako sieltä ylipäätänsä nestettä ulos, niin tosi kovaa pitää kyllä imeä että saa..
Saa suositella hyväksi havaittuja mukeja, jotka opettaa ITSE juomiseen! (eli josta ei kaadu pitkin pöytiä kaikki, mutta on kuitenkin helposti tuloillaan se vesi...)
Frimmylle siis suosittelut tuosta. Annoin esikoiselle nokkamukin 5kk iässä, jotta saa sitä itse harjoitella. Siitä ei tule kuin tippoja jos kaataa alaspäin, mutta ei tarvitse himona imeä että sieltä jotain tulisi. Veden kanssa annoin harjoitella ihan itse, ei se haitannut vaikka vaatteet vähän kastuikin. Aika nopeasti tajusi idean ja joi siitä aina vettä.
Lopullisesti taidettiin siirtyä nokkamukiin siinä vuoden tienoilla. Tuttipullosta meni kuitenkin paljon paremmin maito alas. Ennen vuoden ikää vaihdettiin jo kovanokkaiseen nuk-nokkamukiin, koska vauva pureskeli sitä pehmeänokkaista.
Tytteli-83
aloin aterioilla tarjota vettä nokkamukista. Tyttö ei aluksi tajunnut yhtään miten systeemi toimii, mutta n. 2 vk:n harjoittelun jälkeen hoksasi homman nimen ja sen jälkeen on mennyt kuin vanhalta tekijältä. =) Nokkamukia käytetään vain kiinteiden aterioiden yhteydessä, maitoateriat juodaan edelleen tuttipullosta.
Niin, meillä ostettiin Aventin pulloihin niitä pehmeitä nokkia.
täysikuu ja tyttö melkein 6kk
neiti tais olla aika tasan 5kk,kun nokkamukista aloitti veden juomisen,ja soseet makuannoksina.Tuttipulloa ei käyttänyt koskaan.
Meillä neiti nyt 6kk ja rapiat ja harjoitellaan nokkamukin käyttöä. Paras kokeilluista on ollut MAM-nokkamuki, se sellainen josta pitää imeä että tulee jotain. Aventin nokkamukiakin on kokeiltu, mutta siitä tuntuu tulevan vähän liian nopeasti tavaraa ulos... Ihan hyvin on lähtenyt harjoittelu ainakin meillä käyntiin.
Valentine ja pikkuneiti 6kk+