Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kevyttoppis on tyhmä. Tosi lyhyt käyttöikä

Vierailija
26.08.2022 |

Sateella ei voi käyttää, eikä kovalla pakkasella.
Silti niitä kerääntyy nurkkiin.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kokoajan luen tuon otsikon kevytoppis ja luulen että kyseessä on joku kevyempi opintosuunnitelma :D 

Vierailija
22/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ne sinne nurkkiin tulevat?

Jos ostaa yhden tyttö- ja yhden poikakevyttoppiksen jotka laittaa leikkaamattomina samaan kaappiin niin alkaahan niitä kertyä.

(Ne tunnistaa siitä kummalla puolella vetoketju on)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän keväällä ja syksyllä, joskus talvellakin jos ei ole paljoa pakkasta.

Vierailija
24/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevytuntsikka kirjoitti:

Minä käytän sitä -5 - +10-asteen lämpötilassa, kun on poutaa. Yleensä syyskuusta toukokuuhun, eli suurimman osan vuotta. Tosin minulla on vain yksi käytössä oleva ja toinen odottamassa nykyisen hajoamista.

Kymmenen asteen lämpötilassa?? Huh huh, mahtaa olla kuuma.

Mäkin käytän sitä noin. Ei ole todellakaan kuuma 10 asteen lämpötilassa, vaan oikein sopiva. Nyt tosin vähän ihmettelin, kun olen nähnyt noita toppiksia jo tosi paljon silloin, kun oli jotain 25 astetta lämmintä

Vierailija
25/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie Uffiin, miksi täällä valitat ?

Vierailija
26/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä kaikilla on ollut jo vuosia Peak Performance kevyttoppis ja jokaisella se on vuoden käytetyin takki. Menee melkeen säässä kuin säässä ja joka vuoden ajalla. Lapsille aina pitää vaan ostaa seuraavia kokoja :)

Suosittelen todellakin testaan!

Vierailija
27/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on oikein monikäyttöinen. Kovalla pakkasella menee kerrospukeutuessa esim. villakangastakin alla, kolealla sadesäällä sadetakin alla. Kuivalla -5-+5 säällä ulkoillessa.

Vierailija
28/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on montaa eri säätilaa vuoden aikana ja välikausi takkeja tarvitaan niin ettei ole yli-tai ali pukeutunut eri lämpötiloihin. Talvella en tykkää kulkea liian topatuissa kuumassa takissa jos ei sää sitä vaadi. Minulla on eri takit  n.10 asteen ja yli 20 asteen pakkasiin. Toinen on kerrospukeutuminen mutta minua ei kauheasti huvita laittaa vaate kerroksia kovilla pakkasilla vaan hyvällä päällystakilla pitäisi pärjätä ja teknillisillä alusasuilla. 

Vierailija
29/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se täällä pohjoisessa on käyttökelpoinen. Syksy on usein täällä enemmän kylmä kuin sateinen. Talvella hyvä kauppatakki, kun pakkasta on paljon mut ei halua tukehtua kauppaankaan. Lapsilla on ollut myös hyvä kun ei tarvitse syksyllä pukea montaa kerrosta välivaatetta ohuen takin alle vaan riittää se yksi kevyttoppis kunnes tulee kunnon pakkaset..

Vierailija
30/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateella sen voi laittaa sadetakin alle. Muutenkin niitä voi käyttää välikerroksena ja esim kesäiltoina villapaidan asemasta. Menee kuitenkin rullattuna pieneen tilaan eikä paina käytännössä mitään verrattuna vaikka puuvillaneuleeseen laukussa.

Monikäyttöinen minusta.

Vierailija
31/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkossa pidä sitä sisällä ja laske lämmöt alle +15 asteeseen. On käyttöä ihan päivittäin.

Vierailija
32/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee kuitenkin rullattuna pieneen tilaan eikä paina käytännössä

Kevyttoppis menee kyllä rullattuna suunnilleen oluttölkin kokoiseen pussukkaan eikä varsinkaan untuvatoppis paina mitään mutta ei näytä kovinkaan hyvältä tiukkaan pakkaamisen jälkeen. Miksi sitä pitäisikään rullata kun se on päällä koko ajan syksystä kevääseen?

Minulla on repussa vieläkin pienempään pakettiin rullautuva ohuesta PU-pinnoitetusta polyesterista valmistettu hupullinen sadeviitta jonka rypistyminen ei haittaa kun se heitetään päälle vain sateella.

Vierailija
33/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevytuntsikka kirjoitti:

Minä käytän sitä -5 - +10-asteen lämpötilassa, kun on poutaa. Yleensä syyskuusta toukokuuhun, eli suurimman osan vuotta. Tosin minulla on vain yksi käytössä oleva ja toinen odottamassa nykyisen hajoamista.

Kymmenen asteen lämpötilassa?? Huh huh, mahtaa olla kuuma.

Mä olen käyttänyt heinäkuussa pk seudullakin kun on ollut tuulista ja n 12 astetta.

Vierailija
34/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevyttoppis on yksi parhaista takeista. 

Hel**tin ruma! En omista, enkä tule omistamaan.

Vierailija
35/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytin sitä koko viime talven. Asun Helsingissä, ehkä täällä on paljon lämpimämpää talvisin kuin missä ap asuu. Paksummalla toppatakilla alkaa hiki virtaamaan.

Vierailija
36/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan googlaamaan kevyttoppiksia

Vierailija
37/39 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hel**tin ruma! En omista, enkä tule omistamaan.

Todellisen järjen jättiläisen kommentti vaatteesta jota löytyy satoja erilaisia malleja kaikissa sateenkaaren väreissä ja lukemattomilla eri kuvioilla

Vierailija
38/39 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teit jo aiemmin saman aloituksen, jossa kerroit, että näitä takkeja jotenkin vain "kerääntyy nurkkiin", vaikka sinulla ei ole niille mitään käyttöä. Mistä ne sinne nurkkiin tulevat?

Nimen omaan. Nostavat monesti samoja juttuja uudelleen tänne.Itse vaateet mitä en käytä tai ei minulle ole toimivia:Mutta ovat hyvä, vien kierrätyskeskus. Numeroa sitä tekemättä.

Vierailija
39/39 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käytin sitä koko viime talven. Asun Helsingissä, ehkä täällä on paljon lämpimämpää talvisin kuin missä ap asuu. Paksummalla toppatakilla alkaa hiki virtaamaan.

Viime talvi oli kyllä poikkeuksellisen kylmä ja pitkä mutta silloinkin kevyttoppatakki oli täydellinen työ- tai kauppareissuilla Suomen ilmastossa.

Kevyt, hengittää hyvin ja juuri niin lämmin kuin tarvitaan ilman että hiostaa kaupassa/autossa/metrossa. Sateella tietty joku kuoritakki päälle jos pitää kulkea ulkona pitkiä matkoja.

Minulla on yksi untuvatäytteinen kuivalle kelille ja yksi keinokuituvanulla joka ei kärsi vaikka kastuisi. Totuus on kyllä se ettei keinokuitu pärjää untuvalle. Untuvaversio on uskomattoman kevyt ja lämmin mutta hengittääkin keinokuitua paremmin.