Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kevyttoppis on tyhmä. Tosi lyhyt käyttöikä

Vierailija
26.08.2022 |

Sateella ei voi käyttää, eikä kovalla pakkasella.
Silti niitä kerääntyy nurkkiin.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pärjään suurimman osan talvesta kevyttoppiksella, kun liikun autolla.

Vierailija
2/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän sitä -5 - +10-asteen lämpötilassa, kun on poutaa. Yleensä syyskuusta toukokuuhun, eli suurimman osan vuotta. Tosin minulla on vain yksi käytössä oleva ja toinen odottamassa nykyisen hajoamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä rannikolla ihan hyvä.

Vierailija
4/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit jo aiemmin saman aloituksen, jossa kerroit, että näitä takkeja jotenkin vain "kerääntyy nurkkiin", vaikka sinulla ei ole niille mitään käyttöä. Mistä ne sinne nurkkiin tulevat?

Vierailija
5/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on varmaan eniten käytetty takki. Sateella saatan laittaa sadetakin siihen päälle, jos pitää olla ulkona ja on kylmä eikä pelkällä sadetakilla pärjää.

Vierailija
6/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevytuntsikka kirjoitti:

Minä käytän sitä -5 - +10-asteen lämpötilassa, kun on poutaa. Yleensä syyskuusta toukokuuhun, eli suurimman osan vuotta. Tosin minulla on vain yksi käytössä oleva ja toinen odottamassa nykyisen hajoamista.

Kymmenen asteen lämpötilassa?? Huh huh, mahtaa olla kuuma.

Vierailija
7/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas on kovassa käytössä. En tykkää yhtään kylmästä joten liikun pakkasilla mahdollisimman vähän ulkona. Lumitöitä yms pakollisia ulkoiluja varten on paksumpi takki olemassa.

Vierailija
8/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesetkö sen takin joka käytön jälkeen vai mikä sitä käyttöikää lyhentää? Minulla on ollut sama takki jo vuosia ja se on vieläkin ehjä.

Vierailija
9/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pärjään suurimman osan talvesta kevyttoppiksella, kun liikun autolla.

Minä pärjään sillä koko talven, enkä omista autoa.

Vierailija
10/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, Suomen eteläpuoliskolla (jossa valtaosa suomalaisista asuu) ei ole kuin kourallinen kovia pakkasia talvessa, eikä onneksi ihan joka päivä sadakaan.

Lisäksi, samaa takkia voi käyttää myös useampana syksynä/keväänä, joten ei se käyttöikä lyhyeksi jää vaikka tänä vuonna ei montaa kertaa päällä olisikaan.

Vierailija
11/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevytuntsikka kirjoitti:

Bongasin Vantaalla eilen ensimmäiset kevyttoppikset lämpöä oli +19 astetta...

Vierailija
12/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttöikä ei tarkoita sitä, ettei voi käyttää vaikkapa sateella tai kovalla pakkasella. Käyttöikä viittaa siihen, miten kauan tuote kestää menemällä rikki. Kevyttoppis on varsin kätevä kerrospukeutumisessa. 

Vierailija
13/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kevytuntsikka kirjoitti:

Bongasin Vantaalla eilen ensimmäiset kevyttoppikset lämpöä oli +19 astetta...

Apua.

Vierailija
14/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla polvipituinen kevytuntuvatakki, jota käytän melkein ympäri vuoden. Se on ihana! Eikä ole mennyt miksikään, vaikka on yli kolme vuotta vanha. Vain sydäntalvella vaihdan paksumpaan.

Vierailija
15/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän talvella pääsääntöisesti kevytoppatakkia, untuvatakille sen sijaan ei juuri tule käyttöä, se mua on välillä vähän harmittaut, mutta onpanha se olemassa niille muutamille päiville vuodessa, jolloin sille on käyttöä.

Vierailija
16/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyttoppis on yksi parhaista takeista. 

Vierailija
17/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen höpötystä taas.

Joo, kevyttoppis ei kestä sadetta mutta oma untuvakevyttoppis on niin lämmin ja hengittää niin hyvin että tuo riittää T-paidan päällä aika kovalla pakkasellakin jos edes kävelee eikä vain seiso tuntia paikallaan.

Puhumattakaan siitä jos ajaa autolla tai julkisilla ja joutuu kävelemään vain parkkipaikalta/pysäkiltä ovelle eikä matkaa ole kilometriä, paria enempää

Vierailija
18/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Kevyttoppiksen voi laittaa vaikka sadetta kestävän ohuen takin alle, kun illalla tulee viileämpää. Kevyt ja menee pieneen tilaan, kulkee mulla kaikkialla mukana. Ja tarvitsen niitä tosiaan vain yhden, niitä ei "keräänny nurkkiin"..

Vierailija
19/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa ei ainakaan tuon lämpimämpää takkia tarvitse lainkaan. Silloin harvoin kun on 25 astetta pakkasta, voi laittaa kevyttoppatakin alle villapaidan.

Vierailija
20/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pohtinut pitäiskö hankkia joku kevyttoppatakki kun on aina kylmä. Omistan itse vaan villakangastakin ja parkatakin ja ohkaisia kesä-/alkusyksyntakkeja. Nyt toki vielä pärjää farkkutakilla, mutta sitten syksymmällä tulee vilu. En kyllä ymmärrä miten kevyttoppatakkeja voisi nurkkiin kertyä kun eihän ihmisillä yleensä ole kuin yksi takki kutakin laatua.