Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Velan määrä, vauraus ja onnelisuus

Vierailija
26.08.2022 |

Tänään oli Hesarissa lukijan mielipide siitä, että pitäisi lopettaa Vuosaaren väheksyminen.
Olen tosin samaa mieltä, sillä suurimman osan elämästäni "parhaimmissa kaupunginosissa" eläneenä en edes harkinnut muuttamisesta Vuosaareen tai minnekään itäiseen/koilliseen Helsinkiin.
Paitsi nyt olen alkanut miettiä uudelleen kun muutama "rohkea" ystävä on loikannut itään ja olen vierailuillani Aurinkolahdessa tutustunut myös Vuosaaren alueeseen ja sitä ympäröivään luontoon.

Mutta se ei oikeastaan ollut tämän aloituksen pointti vaan mielipidekirjoituksen seuraava osa:

Lainaus: Itä-Helsinkiä arvostelevat eivät ehkä osaa kuvitellakaan, mitä on elämä ilman vaurautta, velkaa ja .....

Jos jollekin on jäänyt se kuva, että "hyvillä" alueilla asuvat ovat vauraita tai/ja velattomia niin voin kyllä avata silmänne.

Kyllä siellä on jopa vanhan rahan joukossa porukkaa, joka kynsin hampain haluaa pitää yllä vaurauden kuvaa ja velat senkun kasvavat.

Tarpeeksi monen korttitalon olen nähnyt kaatuvan ja hienon asunnon muuttuneen pieneksi vuokrakodiksi kaukana eliittialueilta. Näitä ihmisiä yhdistää se, että vetäytyvät takavasempaan hiirenhiljaa, ettei varauden illuusio vaan rikkoudu. Vetäytyminen tuttavapiiristä on välttämätöntä ja tapahtuu nopeasti, sillä "ystävyydet" siellä perustuvat nokittamiseen ja prameiluun, joissa jalustalta pudonneella ei ole sijaa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä se kun ihmisen ei tarvitsisi todistella mitään millään kenellekkään. Ainakaan rahan voimalla. 

Vierailija
2/6 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän tuossa kirjoituksessa juuri arveltiin. Että velkaa on enemmän hyvillä alueilla asuvilla. Mutta Vuosaaressa asuvakin voi olla kainaloitaan myöten veloissa, ja tämä velka voi olla kulutusvelkaa.

Anteeksi kaikki kielioppivirheeni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän tuossa kirjoituksessa juuri arveltiin. Että velkaa on enemmän hyvillä alueilla asuvilla. Mutta Vuosaaressa asuvakin voi olla kainaloitaan myöten veloissa, ja tämä velka voi olla kulutusvelkaa.

Anteeksi kaikki kielioppivirheeni.

En väittele kanssasi, kenellä on enemmän "kulutusvelkaa". En sitä edes tiedä.

Rikkaaksi mielletty vaan saa helpommin myös kulutusluottoa. 

Vierailija
4/6 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei köyhät edes saa asuntolainaa.  Minä ainakin ihan tyytyväisenä maksan tätä velkaa. 

Vierailija
5/6 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

so what

Vierailija
6/6 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 100 000 euroa vuodessa tienaavien lista julki. Tuo raja on aivan typerän alhainen, aika tavis voi tienata tuin verran vuodessa. Verottaja voisi nostaa rajaa reippaasti.