Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen juuri menettänyt läheisen ihmisen

Surua ja kipua
25.08.2022 |

Olen menettänyt juuri läheisen ihmisen traagisesti epäselvissä olosuhteissa. Olisiko sinulla lohduttavia sanoja minulle tai osaisitko kertoa miten tästä eteenpäin saan voimia jaksaa. Oletko itse selvinnyt miten jos sinulle on tapahtunut jotakin vastaavanlaista traumaattista.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä kerrallaan

Pyydä apua arkeen muilta läheisiltä

Pyydä kaveri kotiin

Jne

Vierailija
2/6 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa suruusi ihana ihminen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syvä osanottoni. Olen menettänyt rakkaita ihmisiä ja rakkaita lemmikkejä.

Ei auta kuin surra. Paljon voimia <3

Vierailija
4/6 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanottoni.  Luulen, että surussa on etsittävä se itselle ominaine tapa. Ystäväni menetti myös juuri läheisen, hän on kokenut tärkeäksi saada kokea surunsa henkilökohtaisesti. Itselleni taas oli paras apu puolisoni kuollessa ihmisistä , joille pystyin puhumaan ( eivätkä he silloin alkaneet kertoa omista menetyksistään ) Myös yhteisten paikkojemme käyminen yksin oli jotenkin tärkeää, samoin kirjoitin ajatuksiani päiväkirjaa. Siihen, että pystyin kunnolla itkemään meni pitkään, sitä ennen koitin torjua surua koko ajan touhuamalla kauhesti jotain.

Joku taas ei pysty surussa nousemaan edes sängystä ja sekin on hyväksyttävää. myös vihan tunteet ovat ihan tavallisia, älä säikähdä niitä 

Vierailija
5/6 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kysyin vastaavanlaisessa tilanteessa kriisityöntekijältä, että miten tästä selviää. "Päivä kerrallaan", hän vastasi. Ja totta se oli.

Alussa on tärkeintä ihan vaan jaksaa hengittää. Sitten on hyvä yrittää syödä, juoda ja nukkua sen minkä pystyy. Mulla kesti alkushokista kolme päivää, niin naurahdin jo hiukan. Puhuminen ja päiväkirjalle tilittäminen auttoivat myös prosessoimaan asiaa.

Osanottoni suureen suruusi, ap. Selviät kyllä pakon edessä, kuten niin monet ennen sinua.

Vierailija
6/6 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että omaisella ei ole kärsimyksiä eikä kipuja, koska on siirtynyt toiselle puolelle valoon ja se on Hyvä asia ettei enää kipua ole - vaikka toivottavasti ei muutenkaan ollut. Asioihin tulee varmasti Selvyyttä myöhemmin, kun sanoit että on epäselvät olosuhteet olleet. Ihmisiä ON sinua varten maapallolla, keskustelemassa. Kaikki kuolevat joskus mutta joillekin se käy aiemmin, mutta usein se on yllätys - emme osaa odottaa sitä. Kriisipuhelin on myös yöaikaan olemassa. Muillakin on huolia omaisen kuollessa, niitä voi käydä läpi ja muistaa välillä levätä. Voi kirjoittaa huolet listana paperille, odottamaan sopivaa hetkeä, kysymykset. Sukulaiselle voi yleensä soitella. Aika auttaa vaikeita tunteita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän