Olen alkanut käyttää öisin korvatulppia ja nukun paljon paremmin!
Se tunne kun on työntänyt vaahtomuoviset korvatulpat litistettyinä korvakäytäviin ja ne alkaa ritistä laajentuessaan sulkien ulkopuolelle maailman äänet kuten ikkunasta kantautuvan keskustaliikenteen kohinan, keittiöstä tulevan jääkaapin surinan, hissin satunnaiset kolahdukset porraskäytävästä. Lopulta on pelkkä hiljaisuus joka tuntuu pumpuliin laskeutumiselta. Se kuljettaa minut höyhensaarille. Herään virkeänä seuraavana aamuna makeiden unien jälkeen ja avaan taas korvani maailmalle ja lähden keittämään kahvia hyräillen.
Tämä kaikki vain parin euron hintaisilla vaahtomuovitulpilla.
Kommentit (14)
Sit ei herää tarpeellisiin ääniin.
Vaikka ovikello, puhelin, herätyskello, vauva, vanhus. Itsellä vanhushoito meneillään
OmaiShoito
Ne pitää sitten JOKA yö vaihtaa uusiin. Tästä oli juuri korvalääkärin haastattelu Hesarissa.
Mä.taas jätin korvatulpat pois vuosien käytön jälkeen sen jälkeen, kun kävin poistattamassa vahatulpat korvista. Ihan yhtä hyvin nukun ilman tulppiakin.
Vierailija kirjoitti:
Ne pitää sitten JOKA yö vaihtaa uusiin. Tästä oli juuri korvalääkärin haastattelu Hesarissa.
Mä käytän niin kauan kunnes on ihan nöyhtääntyneet ja pölyiset.. 🤭 Still alive.
Vierailija kirjoitti:
Sit ei herää tarpeellisiin ääniin.
Vaikka ovikello, puhelin, herätyskello, vauva, vanhus. Itsellä vanhushoito meneillään
OmaiShoito
No eri asia, tosin ei ne korvatulpat mitkään Peltorit ole. Mä muuten tiedän ihmisen joka voi nukkua sikeästi vaikka herätyskello huutais täysiä vieressä, ihan käsittämättömät unenlahjat.
Joo ihana hiljaisuus laskeutuu, kunnes tunnen naapurin kantapääjytinän ja vesiputkien paukutuksen kun tämä alkaa keskellä yötä pesemään pyykkiä ja totean, ettei näistä faking tulpista ole mitään hyötyä kun ne jytinät tuntuu ihan sängyn rungossa saakka.
Sov i skären. Här finns varken ljud eller ljus bortsett från vinden och stjärnorna. Sover aldrig så bra som här.
Mä tilaan Motonetistä 3M-merkkisiä jotka on musta parhaita (esim. Bilsomeista tulee välillä korvat kipeäksi.) 50 parin laatikko 16,90e eli yhden parin hinnaksi tulee 0,34e +postikulut.
Kyllä korvatulpat on ihan must nukkumiseen herkkäuniselle. Vaikka eihän ne rakenteissa kantautuvia ääniä tai kuorsausta tietenkään kokonaan poista, mutta vaimentaa tarpeeksi, että saa nukuttua. Omia tulppia en vaihda uuteen kuin kerran viikossa, vaikka toki suositusten mukaan pitäisi vaihtaa useammin.
Mulla ei korvat kestä mitään noita bulkkitulppia, vaikka kokeilin ties mitä ekstrapehmeitä ja pieniä, joten hommasin omaan korvaan valetut ja nyt kelpaa nukkua.
Minäkin useimmiten käytän. Kuulen kyllä kellon ja palohälyttimen tai oveen hakkaamisen. Ei niillä sentään kuuroksi tule.
Minäkin käytän joka yö. Mielestäni ne ovat kertakäyttöisiä, eivätkä pidä ääntä uudelleen käytettynä. Tilaan täältä yleensä 500 paria kerralla:
https://korvatulpat.fi/