Kuka maksaa ensi talven sähkölaskut?
Mistä se raha otetaan esim. eläkeläisten rintamamiestalojen lämmitykseen?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Kai meidänkin olisi aika saada jokin eu-tukipaketti kun ollaan syydetty sitä rahaa yhteen sun toiseen paikkaan. Tämä tosin tuskin toteutuu.
Meidän päättäjät on kuin ihastuneita teinejä kun nuolee noin paljon EUn hanuria että ainoo mitä ne sieltä suostuu kysymään että "anteeksi paljon voimme vielä lahjoittaa muille maille meiltä kerättyjä veroja että saamme pysyä isojen maiden käskyläisinä?"
Vierailija kirjoitti:
Mökki myyntiin vaan ja kerrostaloon
Tai myy kaupungissa olevan kerrostaloasunnon ja muuttaa ympärivuotisesti kesähuvilaan, jota on mahdollista lämmittää mm. varaavan vuolukivitakan avulla ja saunakin lämpiäisi siellä puulla eikä sähköllä.
https://www.tulikivi.fi/tuotteet/varaavat_vuolukivitakat
Nuo vuolukivitakat ovat todella tehokkaita eivätkä ne vaadi älytöntä määrää polttopuuta.
Eläkeläiset eivät ole niin vieraantuneita asioista kun nuorempi sukupolvi. Asuttu talo ei mene heti homeeseen, jos kaikki huoneet ei hohkaa 26 asteen lämpöä 24/7. Eikä he hinkkaa suihkussa itseään monta kertaa päivässä puoltatuntia. Ja he nauraisi, jos joku kertoisi heille pesevänsä maito-ja jogurttipurkkeja. Ja samaa lihasoppaa voi vetää viikon ja samalta lautaselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai meidänkin olisi aika saada jokin eu-tukipaketti kun ollaan syydetty sitä rahaa yhteen sun toiseen paikkaan. Tämä tosin tuskin toteutuu.
Meidän päättäjät on kuin ihastuneita teinejä kun nuolee noin paljon EUn hanuria että ainoo mitä ne sieltä suostuu kysymään että "anteeksi paljon voimme vielä lahjoittaa muille maille meiltä kerättyjä veroja että saamme pysyä isojen maiden käskyläisinä?"
Niin ois vaan pitänyt sanoa saksalaisille, että maksakaa prkl vaikka me se huono liiketoimi tehtiin kun teidät ostettiin. Kiltisti olisivat sitten maksaneet.
Mutta eikö ole hienoa, että bile Sanna maksatti suomalaisilla remontit italialaisten taloihin.
Me kun ollaan niin rikkaita täällä. Kuuliaiset veronmaksajat maksaa harmaan talouden rikkaiden elämän siellä. Olen ollut italiassa töissä monesti, eivät ole köyhiä kukaan ei vaan maksa veroja niin vaikuttaa siltä.
Saataisko jotain apurahaa tänne, tuskin?
Laitoin takan tilaukseen. Maksaa itsensä takaisin 1-2 vuodessa ja samalla saa rentoutua oman kullan kanssa tulta tuijotellen.
Ihmiset elää nykyään velaksi jo muutenkin, eikä säästetä pahan päivän varalle. Ja tarkoitan nyt ihan keskituloisia ihmisiä. Heti, kun tulotaso nousee muutetaan kallimpaan asuntoon tai otetaan se suurin mahdollinen asuntolaina ja hankitaan uusi auto velkarahalla.
Itse tässä vähän nauran partaani, kum päättettiin puolison kanssa jäädä asumaan halpaan vuokrakämppään vielä joksikin aikaa, että saadaan säästettyä puskuria. Olen nyt 7 kkbn aikana saanut 5 000 säästöön. Ja nettotulot on meillä vajaat 2 000 per perse. Vuokra 625 euroa kerrostalossa. Velkana on vaan opintolainat. Osamaksulla en osta mitään.
Helposti meidänkään tuloista ei mitään jäisi viivan alle, jos ois hankittu heti omistusasunto ja uusi auto ja olisi viellä miljoonat muut osamaksut.
Sähkönkäyttäjä maksaa sähkölaskun. Hyvin selvä asia. Mikäli ei varaa maksaa laskua niin täytyy sitten muuttaa telttaan.
Ostin varaavan takan ja enää sähkölasku ahdista.
Ihan itse pitää maksaa.
T. Pitkäaikaistyötön
Onpas typerä kysymys no se kuluttaja itse:D kukaan ei tule apuun tai auta rahallisesti.
Käyttäjä maksaa sähkölaskunsa. Selvä asia. Mikäli ei varaa maksaa sähkölaskua niin voi aina muuttaa ulos telttaan. Väärin maksattaa omia henkilökohtaisia laskuja valtiolla. Köyhät voivat muuttaa metsään telttoineen. Suomessa kyllä metsää riittämiin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on diesel aggregaatti, ihan sama mitä sähkö maksaa talvella.
Ja dieseliä saat ilmaiseksi, vai?
Köyhät muuttaa telttaan kirjoitti:
Käyttäjä maksaa sähkölaskunsa. Selvä asia. Mikäli ei varaa maksaa sähkölaskua niin voi aina muuttaa ulos telttaan. Väärin maksattaa omia henkilökohtaisia laskuja valtiolla. Köyhät voivat muuttaa metsään telttoineen. Suomessa kyllä metsää riittämiin.
Miksi se pitää telttaan muuttaa, jos ei ole varaa sähköön?
Kyllähän ne seinät siinä ympärillä pysyvät kuitenkin. Suojaa ne paremmin kuin joku telttakangas kylmältä. Älä nyt tyhmä ole ja ulos muuta asumaan, jos on asuntokin.
Perinteisesti Suomessa ovat sähkönkäyttäjät maksaneet sähkölaskut. Tarkemmin sanoen sähköliittymien omistajat. Villi veikkaukseni on, että sama systeemi on ensi talvenakin.