Kuinka kauan teinisi on ollut sisällä putkeen koska ei halua mennä ulos?
Täällä nyt jo kaksi viikkoa. Ei mene edes kouluun. Mutta se onkin sitten asia erikseen.
Kommentit (21)
Mun teinit ei taas aikoinaan viihtynyt ollenkaan kotona. Hyvä kun syömässä ja nukkumassa kävi.
Koronaa sairastaessa taisi olla noin 12tuntia. Muuten max 9tuntia minkä nukkuu.
Meillä 19v makaa kaiket päivät, ei käy missään. Odottaa palvelua nenän eteen. Kelarahansa tuhlaa jonninjoutaviin nettiostoksiin ja tilaa woltin kautta karkkia kotiovelle.
Kannattaa selvittää että mikä on tai kohta hyökkää sossutantat.
Terv: Kokemusta on. Itse lopetin teininä koulussakäynnin koska minua kiusattiin siellä niin pahasti, ja sossutantat hyökkäsi perheen kimppuun kuin korppikotkat raatoon.
5 päivää taitaa olla enkka, tapahtui kesälomalla helteiden aikaan.
Meidän 16-vuotias taisi vetää kesälomalla 3 päivää lähtemättä kämpästä. Sitten pakotin sen ulos lenkille. Ilman interventioita olisi varmaan istunut koneella koko kesän.
Tuon 19- vuotiaan voi nostaa tikulla pihalle ja ottaa avaimen pois. Kyllä se siitä reipastuu, kun kylmä tulee.
Niin kauan kuin vanhemmat mahdollistaa teinien perseilyn, niin niin kauan ne perseilee.
Toisaalta mietin, että miksi ei saisi olla sisällä jos haluaa? Jos haluaa viettää lomansa kotona neljän seinän sisällä, niin miksi ei saisi? Miksi sitä paheksutaan?
Mä en kontrolloi sitä, onko teinit ulkona vai sisällä. Sen sijaan seuraan koulunkäyntiä, läksyjen tekemisen sekä missä seurassa ovat. Lukion jälkeen tsekkaan, että hakee opiskelemaan ja että on joku punainen lanka elämässä.jos nää on kunnossa, saa olla huoneessa pitkäänkin.
Olisikohan pari-kolme päivää, koronassa tämä. Sen jälkeen edes piipahti ulkona. Meillä on nuori sellainen, että hän haluaa päästä välillä ihan vaikka pikkukävelylle, jos siis ei muuten ole ulkona liikkunut. Ja urheilijana kyllä joutuu kulkemaan talosta ulos ihan säännöllisesti muutenkin.
Pisin aika taisi olla 5 päivää. Oli kovassa kuumeessa. Noin muutoin joutuu poistumaan asunnosta vähintään kerran vuorokaudessa, koska meillä on koira, jota pitää viedä ulos kolme kertaa vuorokaudessa ja yksi niistä kerroista on nakitettu teinille.
eikö tässä tarkoitettu sisällä oloa omasta vapaasta tahdosta, ei sen vuoksi että on ollut kipeä?
Oiskohan toi tossa kesälomalla päivän ollut? Kun ei ollut treenejäkään ja satoi vettä.
No jos ei edes kouluun mene niin jotain todella vakavaa ongelmaa on.
Muutoin, miksi teini menisi ulos talosta ilman mitään syytä (kaverit, harrastukset.) Ja ne jotka siellä koulussa käyvät ja elämässä on kaikki ok, kai nyt introvertimmat tarvitsevat sen latautumisaikansa. Koulussa joutuu nykyään kaikilla asteilla jaksamaan niin paljon ryhmätöitä, pe*seilyä, hälinää ja vilskettä että jos olisin nyt yläkoulussa tai lukiossa niin aivan satavarmasti en kotiovesta/huoneestani poistuisi kuin pakon edessä.
Ei oo paljoo sisällä istuneet muuta kuin ruokapöydän ääreen ja pariksi tunniksi joko teeveen tai pelikonsolin ääreen.
Koulussa käyvät säännöllisesti.
Kuri on rajojen asettamista joilla opitaan yhteiskunnan normit.
Itse muutin omilleni 17vuotiaana.
Mun muksut muuttaa viimeistään 18vuotiaana ja niillähän ei ole siihen sanomista.
Olen opettanut itsenäisyyteen jo pienestä pitäen, en ole koskaan turhaan paaponut.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo paljoo sisällä istuneet muuta kuin ruokapöydän ääreen ja pariksi tunniksi joko teeveen tai pelikonsolin ääreen.
Koulussa käyvät säännöllisesti.
Kuri on rajojen asettamista joilla opitaan yhteiskunnan normit.Itse muutin omilleni 17vuotiaana.
Mun muksut muuttaa viimeistään 18vuotiaana ja niillähän ei ole siihen sanomista.
Olen opettanut itsenäisyyteen jo pienestä pitäen, en ole koskaan turhaan paaponut.
Häh, eli heität lapsesi muiden elätätteviksi. Hienoa toimintaa, vuoden äiti:D
Ei teini hirmu pitkään jaksa huoneessaan kököttää. Kunnes lähtee ulkoileen yksin tai kaverin kanssa.
Miksei mene? Kaippa siihen joku hyvä syy on.