Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En opi rahan käyttöä millään

Vierailija
24.08.2022 |

Olen aina persaukinen, vaikka ostan alelaputettuja tuotteita enkä osta itselleni mitään. Kaikki rahat menevät lapsiini.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap,jos kerran annat kaikki rahasi lapsillesi etkä jousta siinä etteivät tee töitä niin miksi valitat asiasta täällä ?

Tilanne on ihan oma vikasi.

Provolta aloitus vaikuttaa.

Vierailija
22/55 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenkin pitää oppia rahankäyttöä. Ei karhunpalveluksille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et kerran anna lastesi tehdä töitä niin sun pitää hommata itsellesi niitä lisää heidän elatukseensa.

Sähän joudat tekemään vaikka 24/7 että murut varmasti pärjäävät,olet tyhmä.

Vierailija
24/55 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastenkin pitää oppia rahankäyttöä. Ei karhunpalveluksille.

Tämä. Mikäli ei ole antaa lapsille miljoonia, niin kannattaa katkaista rahahanat. Lähes kaikki opiskelijat joko käy töissä tai elää sitten sillä tuella ja lainalla. Harvalla vanhemmat maksaa.

Muuten lapset on yhtä huonoja hoitamaan raha-asioitaan. Tulee vouti ja vie kaiken.

Vierailija
25/55 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutkin ovat ottaneet opintolainaa ja saavat asumistukea ym.

Vierailija
26/55 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutkin ovat ottaneet opintolainaa ja saavat asumistukea ym.

Asumistukea kannattaa tietysti hakea. Lainaa ei.

Vierailija
27/55 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala av-mammaksi. Kun elät pelkillä maksareilla, ei rahalla ole väliä.

Lapset ovat jo isoja ja asuvat opiskelukaupungeissa. Maksan netit, sähkön, vuokran ja puhelinlaskun molemmilta. Lisäksi annan käyttörahaa. Mutta tili on nopeasti tyhjä. Pelottaa etten pysty pitkään tukemaan lapsiani ja joutuvat pärjäämään omillaan.

Ja lopputulos on se, että lapsistasi tulee samanlaisia eivätkä he opi käyttämään rahaan sinua paremmin.

Eikö sinulle tosiaan kukaan ole kertonut, että toisella paikkakunnalla asuvat opiskelijat saavat omat tuet?

Toivoisin, että tämä olisi provo, kun pelkää lasten pärjäävän omillaan, mutta olen tavannut monta mammaa, joka on joutunut taloudellisen ahdinkoon auttaessaan lapsiaan. Ja varmaan arvaatte, että koskaan he eivät ole saaneet vastavuoroisesti apua.

Vierailija
28/55 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

elä huoli , en minäkään eli et ole yksin.

Vierailija
29/55 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Optat lapsesi riippuvaisiksi ja passiivisiksi. Jos he elävät omassa asunnossaa ja ovat aikuisia, anna heidän elää omillaan.

Teet valtavan karhunpalveluksen heille vaikka varmasti tarkoitatkin hyvää.

Vierailija
30/55 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli yhden tuloilla yrität ylläpitää kolmea eri taloutta. Joo, voi tehdä vähän tiukkaa.

Vierailija
31/55 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala av-mammaksi. Kun elät pelkillä maksareilla, ei rahalla ole väliä.

Lapset ovat jo isoja ja asuvat opiskelukaupungeissa. Maksan netit, sähkön, vuokran ja puhelinlaskun molemmilta. Lisäksi annan käyttörahaa. Mutta tili on nopeasti tyhjä. Pelottaa etten pysty pitkään tukemaan lapsiani ja joutuvat pärjäämään omillaan.

Ja lopputulos on se, että lapsistasi tulee samanlaisia eivätkä he opi käyttämään rahaan sinua paremmin.

Eikö sinulle tosiaan kukaan ole kertonut, että toisella paikkakunnalla asuvat opiskelijat saavat omat tuet?

Toivoisin, että tämä olisi provo, kun pelkää lasten pärjäävän omillaan, mutta olen tavannut monta mammaa, joka on joutunut taloudellisen ahdinkoon auttaessaan lapsiaan. Ja varmaan arvaatte, että koskaan he eivät ole saaneet vastavuoroisesti apua.

Omat tuet? Tietysti tiedän että lapset saavat asumistukea ja opintotukea. Ne ovat heillä yhteensä n 450€-500€.

Vierailija
32/55 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Optat lapsesi riippuvaisiksi ja passiivisiksi. Jos he elävät omassa asunnossaa ja ovat aikuisia, anna heidän elää omillaan.

Teet valtavan karhunpalveluksen heille vaikka varmasti tarkoitatkin hyvää.

Maksan opintolainaosuuden molemmille, ettei heidän tarvitse elää velaksi. Minusta se ei ole karhunpalvelus.

Vierailija
33/55 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pahinta apn toiminnassa on että opettaa lapsilleen ilmeisesti aivan vääriä asioita. Koettaa olla lapsille mahdollisimman hyvä äiti mutta

- lapset eivät saa kokemusta että pärjäävät itse ja ovat osaavia kun äiti elättää siinä missä kaveriporukka pärjää itsenäisesti

- oppivat lokkeilevien mallin eli eivät tajua että yleensä ihmiset elättävät itse itsensä eikä niin että jatkossa olettavat seurustelukumppaneiden ym elättävän heitä

- lapsilta jää monta hanttihommaa kokematta joista oppisi asioita ja saisi uusia tuttuja ym.

- jos aplla tyttöjä niin he saavat mallin että kun tulee äidiksi niin pitää lopettaa oma elämä ja antaa kaikki lapsille, voi olla että kasvattaa tyttöjä jotka eivät tulevaisuudessa uskalla hankkia lapsia

- jos aplla poikia niin miniä saattaa erota jos pojat luulevat isinä että aina äidit maksaa kaikki lasten kulut ja mielellään miehensäkin

Ja minusta on oikein auttaa lapsia taloudellisesti. Mutta jos ap maksaa vuokran, netin, puhelimen ja antaa käyttörahaa niin eihän tuossa ole mitään järkeä. Lapset saavat tuohon päälle asumistuen ja opintotuen ? Minusta olisi parempi jos antaisi vaikka 100€/lapsi/kk jos sen verran ylimääräistä itsellä ja lapset eläisivät muuten itsenäisesti.

Vierailija
34/55 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta pahinta apn toiminnassa on että opettaa lapsilleen ilmeisesti aivan vääriä asioita. Koettaa olla lapsille mahdollisimman hyvä äiti mutta

- lapset eivät saa kokemusta että pärjäävät itse ja ovat osaavia kun äiti elättää siinä missä kaveriporukka pärjää itsenäisesti

- oppivat lokkeilevien mallin eli eivät tajua että yleensä ihmiset elättävät itse itsensä eikä niin että jatkossa olettavat seurustelukumppaneiden ym elättävän heitä

- lapsilta jää monta hanttihommaa kokematta joista oppisi asioita ja saisi uusia tuttuja ym.

- jos aplla tyttöjä niin he saavat mallin että kun tulee äidiksi niin pitää lopettaa oma elämä ja antaa kaikki lapsille, voi olla että kasvattaa tyttöjä jotka eivät tulevaisuudessa uskalla hankkia lapsia

- jos aplla poikia niin miniä saattaa erota jos pojat luulevat isinä että aina äidit maksaa kaikki lasten kulut ja mielellään miehensäkin

Ja minusta on oikein auttaa lapsia taloudellisesti. Mutta jos ap maksaa vuokran, netin, puhelimen ja antaa käyttörahaa niin eihän tuossa ole mitään järkeä. Lapset saavat tuohon päälle asumistuen ja opintotuen ? Minusta olisi parempi jos antaisi vaikka 100€/lapsi/kk jos sen verran ylimääräistä itsellä ja lapset eläisivät muuten itsenäisesti.

Molemmille menee 650€/kk ja minulle jää itselleni 700€/kk.

Vierailija
35/55 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tyttö ja poika.

Vierailija
36/55 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmille menee 650€/kk ja minulle jää itselleni 700€/kk.

Josta siis maksan vielä heidän laskuja..

Vierailija
37/55 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Sinun on sanottava lapsille että et pysty antamaan niin paljoa. Totuus kannattaa aina.

Vierailija
38/55 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinhän olet oppinut rahaa käyttämään. Käytät kaiken mitä tienaat ja ehken ylikin. Käyttämisen suhteen ei siis ole mitänä ongelmaa. Käytön määrän suhteen on sitten korjattavaa.

Vierailija
39/55 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion myös luopua perinnöstä lasten hyväksi. Maksan veroja niin paljon kuin pystyn, etteivät joudu pulaan.

Vierailija
40/55 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettele että miehesi lähti kävelemään.