Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En opi rahan käyttöä millään

Vierailija
24.08.2022 |

Olen aina persaukinen, vaikka ostan alelaputettuja tuotteita enkä osta itselleni mitään. Kaikki rahat menevät lapsiini.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala av-mammaksi. Kun elät pelkillä maksareilla, ei rahalla ole väliä.

Vierailija
2/55 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä kitjanpitoa jokaisesta eurosta. Kun olet pitänyt kirjanpitoa pari kuukautta niin näet mihin rahat on menneet ja voit alkaa karsia ylimääräisiä menoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat jo isoja ja asuvat opiskelukaupungeissa. Maksan netit, sähkön, vuokran ja puhelinlaskun molemmilta. Lisäksi annan käyttörahaa. Mutta tili on nopeasti tyhjä. Pelottaa etten pysty pitkään tukemaan lapsiani ja joutuvat pärjäämään omillaan.

Vierailija
4/55 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla aika hyvä ihminen.

Vierailija
5/55 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde kaatui tähän sillä mies ei hyväksynyt sitä, että annan rahat mielummin lapsilleni kuin käyttäisin ne johonkin muuhun. Mies sai mennä.

Vierailija
6/55 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää vähän tuloja?

Vierailija
7/55 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitat kai tyhmä?

Vierailija
8/55 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat jo isoja ja asuvat opiskelukaupungeissa. Maksan netit, sähkön, vuokran ja puhelinlaskun molemmilta. Lisäksi annan käyttörahaa. Mutta tili on nopeasti tyhjä. Pelottaa etten pysty pitkään tukemaan lapsiani ja joutuvat pärjäämään omillaan.

Yritä päästää lapsesi kasvamaan. Opiskelun ohella voisivat tehdä työtä, vaikka viikonloppuna, että saisivat ainakin käyttörahaa, sinua jo se helpottaisi. Kerro heille tilanteesta, vanhemmat eivät ole mikään ikuinen pankkiautomaatti

Vierailija
9/55 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritä päästää lapsesi kasvamaan. Opiskelun ohella voisivat tehdä työtä, vaikka viikonloppuna, että saisivat ainakin käyttörahaa, sinua jo se helpottaisi. Kerro heille tilanteesta, vanhemmat eivät ole mikään ikuinen pankkiautomaatti

Ei, kyllä ammatti täytyy saada. Ja paras keskittyä siihen nyt, eikä riuhtoa itseään johonkin iltatöihin. Toisella on nukkumisen kanssa ollut aina ongelmaa, stressi ei tee hyvää. Pelkään että mikäli hoitaa täysipäiväisen opiskelun ja osa-aikatyön päälle, palaa loppuun.

Vierailija
10/55 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaathan sinä käyttää rahaa. Et vaan itseesi.

Vierailija
11/55 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en paljon tarvitse. Lapsilla pitää olla kaikki hyvin ja ruokaa kaapissa. Sillä on merkitystä minulle.

Vierailija
12/55 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat oikeutettuja elatukseen niin kauan kuin opiskelevat toisella asteella. Tätä ei moni tiedä.

Ohis

Vierailija
13/55 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en paljon tarvitse. Lapsilla pitää olla kaikki hyvin ja ruokaa kaapissa. Sillä on merkitystä minulle.

En tiedä minkä ikäisiä lapsesi ovat mutta mielestäni et opeta heille oikeaa elämää. Miten heille käy kun sinusta aika jättää...

Vierailija
14/55 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se on sitten omasta tyhmyydestä kiinni. Ja samat rahankäyttötottumukset opetetaan lapsillekin.

Vierailija
15/55 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä minkä ikäisiä lapsesi ovat mutta mielestäni et opeta heille oikeaa elämää. Miten heille käy kun sinusta aika jättää...

Oikeaa elämää?

Olen sitoutunut auttamaan kunnes ovat omilla jaloillaan. Köyhänä opiskelijana on vaikea seisoa omilla jaloillaan. Ja tulla toimeen omillaan.

Vierailija
16/55 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en paljon tarvitse. Lapsilla pitää olla kaikki hyvin ja ruokaa kaapissa. Sillä on merkitystä minulle

[/quote

Minkä ikäisiä nämä sun opiskelijat on ?

Vierailija
17/55 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä se on sitten omasta tyhmyydestä kiinni. Ja samat rahankäyttötottumukset opetetaan lapsillekin.

Että auttavat omia lapsiaan eteenpäin elämässä ja taloudellisesti. Hyvä.

Vierailija
18/55 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en paljon tarvitse. Lapsilla pitää olla kaikki hyvin ja ruokaa kaapissa. Sillä on merkitystä minulle

[/quote

Minkä ikäisiä nämä sun opiskelijat on ?

Alle 20 vuotiaita.

Vierailija
19/55 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeaa elämää?

Olen sitoutunut auttamaan kunnes ovat omilla jaloillaan. Köyhänä opiskelijana on vaikea seisoa omilla jaloillaan. Ja tulla toimeen omillaan.

Suurin osa opiskelijoista käy töissä ja hyvin pärjäävät opinnoissa. 

Vierailija
20/55 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeaa elämää?

Suurin osa opiskelijoista käy töissä ja hyvin pärjäävät opinnoissa. 

Mutta tuo ei varmasti sovi kaikille. Opiskelu ja työ, siinä on paljon. Kaikki eivät ole koneita.