Haluttomuudesta kärsivä/kärsinyt nainen: miten olet päässyt eroon haluttomuudesta?
Itse olen haluttomuuteni kanssa aika ihmeissäni ja myös kovin surullinen, kun mikään ei oikein tunnu tepsivän. Haluaisin haluta enemmän, mutta en osaa. Kaikki mahdolliset konstit yksin, yhdessä miehen kanssa ja myös pari- ja seksuaaliterapiassa on käyty läpi.
Jos tätä lukee nainen, joka itse on "selviytynyt" haluttomuudesta voittajana, olisin kaikista kokemuksista kiitollinen!
Taustatietoina kerrottakoon, että
a. minulla ei ole hormonaalista ehkäisyä
b. parisuhteeni on tasavertainen ja rakastava
c. nautin seksistä todella paljon, mutta haluan sitä siitä huolimatta omasta mielestänikin aivan liian harvoin (n. 1 tai 2 kertaa kuukaudessa).
d. en halua harrastaa "velvollisuusseksiä" eli seksiä, jos en sitä itse halua eikä miehenikään halua sitä muutoin kuin tietäessään minun aidosti hauavan.
Kommentit (3)
Jotkut sanovat, että kun pakottaa itsensä harrastamaan seksiä useammin tai vaikka suorittaa jonkun 30 päivää seksiä tms. haasteen, alkaa tehdä mielikin useammin. Ei se varmaan kaikille toimi, mutta tuskin kokeilukaan haittaa.
Pitäs vaan saada mies mukaan haasteeseen😂
Tämä on kuin itseni kirjoittama , aikaisemmin halusin useammin, nyt vain kerran kuussa. Pitkässä suhteessa onneksi miehen kanssa halut kohtaa hyvin ja aina sekasin jälkeen ihmettelemme miksi emme tee tätä useammin.