Humalahakuinen juominen
Missä todellisuudessa miedoilla alkoholijuomilla ei voisi juoda eikä juotaisi humalahakuisesti?
Suurin osahan juo just jotain keskiolutta/lonkeroa/siideriä koko illan ja on sitten lopulta hyvinkin päihtynyt ja aivan konttauskunnossa. Sen sijaan jotain snapseja tinttaamalla juhlinta loppuu hyvin lyhyeen kun taas miedoilla se kaatokänni/sammuminen on hitaampaa ja mahdollistaa juhlimisen pidemmän kaavan mukaan vaikka juoma olisi koko ajan huulilla.
Ja toisaalta, miksi juoda lainkaan alkoholia useampia annoksia jos tarkoituksena on olla selvinpäin eikä humalatila ole tavoitteena ja/tai se on jotenkin noloa että on päihtyneenä. Se pieni sievä päiväkännikin on humalassa oloa.
Ja se on ihan fine.
Kommentit (9)
Moni alkoholistikin juo pelkkää kaljaa, joten eivät miedot alkoholijuomat sen harmittomampia ole.
Herää kysymys miksi muuten alkoholia juodaan jos ei humaltumisen takia? En tunne ketään joka joisi sitä muun syyn takia.
No en mä ainakaan mistään keskikaljasta kunnon humalaan tule. Voin juoda sitä aamusta iltaan tasaista tahtia eikä sitä minusta päällepäin kauheasti huomaa, että olisin mitään juonut. En osaa juoda noita litkuja niin nopeasti että promillet nousisivat kunnolla. Jos juon tunnin / kalja, ehtii melkein palaa samaa tahtia kuin juon. Toimii kuin pieni annos rauhoittavaa lääkettä lähinnä.
Mutta en siis itse näe mitään vikaa humalahakuisessa juomisessakaan, ja teen sitä itsekin välillä. Silloin juon väkeviä myös että pääsen kunnolla humalaan.
Vierailija kirjoitti:
No en mä ainakaan mistään keskikaljasta kunnon humalaan tule. Voin juoda sitä aamusta iltaan tasaista tahtia eikä sitä minusta päällepäin kauheasti huomaa, että olisin mitään juonut. En osaa juoda noita litkuja niin nopeasti että promillet nousisivat kunnolla. Jos juon tunnin / kalja, ehtii melkein palaa samaa tahtia kuin juon. Toimii kuin pieni annos rauhoittavaa lääkettä lähinnä.
Mutta en siis itse näe mitään vikaa humalahakuisessa juomisessakaan, ja teen sitä itsekin välillä. Silloin juon väkeviä myös että pääsen kunnolla humalaan.
Voin minäkin juoda sitä "tasaista tahtia" aamusta iltaan, mutta tölkki vartissa -tahdilla alkaa jo 16 tölkkiä käymään päähän aika rajustikin.
Niitä mietoja ja tietty väkeviäkin voi juoda monella tapaa. Esim. mun vanhemmat on sellaisia että vaikea sitä niiden käyttöä on mitenkään humalahakuiseksi sanoa. Ottavat toisinaan viiniä ruoan kanssa, joskus harvoin yksi lasi konjakkia tai viskiä. Ei sitä aikuinen ihminen oikein humalaan tuollaisesta yhdestä annoksesta tule. Kai siitä joku lievä "lämmön tunne" tms. tulee joka on alkoholin vaikutusta ja miellyttävää, mutta en minä ainakaan osaa kutsua sellaista humalaksi.
Vain alkoholistilla on tarve vähätellä juomistaan.
Humalahakuista juomista
Jumalanhakuista huomista
Mä juon salmarii tuopista.
Vierailija kirjoitti:
Vain alkoholistilla on tarve vähätellä juomistaan.
Jep. Itse olen töissäkin sanonut ihan suoraan, että tuli eilen vedettyä 18 tölkkiä kaljaa.
Eikös pussikaljoittelijat ja jopa teinitkin juo kaljaa tai siideriä ja kyllä sitä humalahakuisena juomisena suurin osa pitää.