Kamalaa vauhtia nousee ruoan hinta, leipäpaketinkin hinta noussut 2 päivässä 14 senttiä.
Tänään ostin Oivallus-leipäpaketin. Hinta 3,09€ lähi-S-Marketissa. Sama paketti maksoi toissa päivänä 2,95€. Huh.
Järkyttävää, miten nopeasti hinnatkin nousee nykyään. Mikäköhän hinta kyseisellä leivällä on viikon päästä. 😲
Kommentit (160)
Miten te olette noin perillä yksittäisen tuotteen hinnan muutoksista?
Vierailija kirjoitti:
S-markettien halvin juustopaketti oli pitkään 98 snt. Viime talvena nousi 1,09 e, nyt 1,49 e.
Tokmannin suuri käsipaperpaali hinta nousi 2 euroa yhdessä päivässä! Vaikka samalla bensa halventunut ja Suomi on sentään paperintuottajamaa.
Kauppa tekee nyt kovaa tulosta. Tulee olemaan mielenkiintoista nähdä paljonko niiden voitot nousevat, vaikka koittavat tietysti piilottaa ne.
Ja Emiliaakaan ei enää saa puoliarkkeina. Se kokonainen pala on liian iso yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-90-luvulla kahvipaketin sai 5 markalla. Ikävä hyviä aikoja:(
Oli palkatkin eri luokkaa=pienemmät.
Mun palkkani oli 90 -luvulla 4000mk-8000mk. Nyt en todellakaan tienaa 8000€ (yli neljä tonnia kuitenkin), ja kahvi maksaa siis 6-7€/peruspaketti. Että on se minulle suhteellisestikin hieman kallistunut.
Toissa viikon lopulle (to-su) jakoi s-market niitä -10% lippusia, mutta sitten sunnuntaina oli monenkin tuotteen hinta noussut verrattuna saman viikon tiistaihin. Osassa nousu oli vielä melkoinen eli tiistaina tuote maksoi 1,65 ja sunnuntaina 1,99..
Eikä ollut edes mikään sesonki/tuoretuote jonka hinta vaihtelee. Eikä myöskään tarjoustuote.
Tuollaisia hinnannousuja kun on vaikka kymmenessäkin tuotteessa niin oho, se on liki 4 euroa isompi loppusumma.
Ja tämä vaikka kaksi kertaa viikossa niin kauppaan meneekin reilu 7 euroa enemmän ja kuukaudessa jo noin 30 euroa enemmän kuin ennen.
Ja aiemmin sillä samalla 30 eurolla kävi kaksi kertaa kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Kauppojen mobiileissa on kaikki hinnat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S-markettien halvin juustopaketti oli pitkään 98 snt. Viime talvena nousi 1,09 e, nyt 1,49 e.
Tokmannin suuri käsipaperpaali hinta nousi 2 euroa yhdessä päivässä! Vaikka samalla bensa halventunut ja Suomi on sentään paperintuottajamaa.
Kauppa tekee nyt kovaa tulosta. Tulee olemaan mielenkiintoista nähdä paljonko niiden voitot nousevat, vaikka koittavat tietysti piilottaa ne.
Ja Emiliaakaan ei enää saa puoliarkkeina. Se kokonainen pala on liian iso yleensä.
Sakset käteen ja puolittaa.
3Vierailija kirjoitti:
Mulla on s- mobiili ja siinä sähköinen kassakuitti, sama lidlillä on sähköinen kassakuitti. Voit tarkistaa mitä tuotteet maksoi puoli vuotta sitten.
Prismassa oli äsken Fazerin Makea moka HÄVIKKIkarkkipussi kallistunut 1,75-1,99. Se on siis tavaraa, joka on aikaisemmin heitetty tehtaalla roskiin.
Ettäs kehtaavat.
Kannattaa vahtia myös sitä, miten pakkauksen koko vaihtelee.
Olin todella hämmästynyt eilen ruokakaupassa, kun leipäpaketti oli silminnähden kutistunut, siis ihan joka suuntaan entistä pienempi. Jätin sen hyllyyn ja otin toista lajia, joka vaikutti olevan vielä entisen kokoinen eli kilohinta edelleen sama.
Kaurasämpyläpaketin hinta joka käyntikerralla noussut, 4pv sitten hinta oli 0,26e halvempi kuin tänään. Rainbow luomumunat 6kpl 4pv sitten 2,06e ja nyt 2,25.
S-market on tuo paikka joka ei todellakaan ole enää edullinen.
Vierailija kirjoitti:
Olin todella hämmästynyt eilen ruokakaupassa, kun leipäpaketti oli silminnähden kutistunut, siis ihan joka suuntaan entistä pienempi. Jätin sen hyllyyn ja otin toista lajia, joka vaikutti olevan vielä entisen kokoinen eli kilohinta edelleen sama.
Myös osa juustoista on kutistunut. Ympyrän halkaisija pienempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös osa juustoista on kutistunut. Ympyrän halkaisija pienempi.
Minä olen mitannut nuo aina viivoittimella.
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä lähikaupoissa tuotteet nousseet 2e tai usean kymmenen sentin verran. Ja sitä ennenkin nousi yhtäkkiä 1-2e. Aivan mahdotonta.
Täällä on koko ajan hilattu pikkuhiljaa ylöspäin. En enää raaski ostaa edes kaurapuuroa lähikaupasta, kun se on jo melkein 2e paketti. Ennen sai alle 1e paketin kaurapuuroa ja Lidlistä nyt yhä saa sitäkin halvalla. Olisikin vain se, mutta kun kaikki on kallistunut. Kananmunienkin hinta melkein tuplaantunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-90-luvulla kahvipaketin sai 5 markalla. Ikävä hyviä aikoja:(
Oli palkatkin eri luokkaa=pienemmät.
Mun palkkani oli 90 -luvulla 4000mk-8000mk. Nyt en todellakaan tienaa 8000€ (yli neljä tonnia kuitenkin), ja kahvi maksaa siis 6-7€/peruspaketti. Että on se minulle suhteellisestikin hieman kallistunut.
Netissä on inflaatiolaskuri jolla näkee tietyn rahan arvon verrattuna eri aikoihin mitä summa vastaa milloinkin.
Leipomomyymälässä on yleensä edullisempaa. Ja "muotopuolia" tuoreita leipiä voi olla alalla.
Vierailija kirjoitti:
Leipomomyymälässä on yleensä edullisempaa. Ja "muotopuolia" tuoreita leipiä voi olla alalla.
Siis voi olla alella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukrainastahan alkoi vilja taas kulkemaan, millä meriiteillä leipien hintoja vielä korotellaan?
Jos Ukrainan vilja liikkuu, niin vedotaan Ranskan, Saksan ja Italian kuivuuteen ja helteisiin.
Kuivaa näyttää olevan myös Kiinassa ja USA:ssa.
Onko tässä nyt edessä todellinen globaali nälkätalvi? Ja mellakoita/kansainvaelluksia ja lisää sotia luvassa?
Kyllä huolestuttaa, kun eduskunnan tiedotustilaisuudessakin sanottiin että "talvi on tulossa".
Vierailija kirjoitti:
Se on jätettävä sadan euron väri parturissa ottamatta niin saa leipää kaupasta.
Ne jättää joilla moinen joutava rahareikä on elämässä ennen ollut. Toki se taas on sitten ikävää kampaajille joilla ei jatkossa riitä raha siihen leipäpakettiin kun asiakkaita ei enää ole kuten ennen.
Kaikilla ja etenkään heillä joille nämä hinnannousut iskee pahiten ei ole ollut aiemminkaan varaa moisiin turhuuksiin vaan tukka on leikattu ihan itse ja väri on oma. Samoin kaikki mahdolliset säästökeinot on ollut käytössä jo valmiiksi eikä esim voi vaihtaa kaupan omiin merkkeihin kun niitä on ostanut tähänkin asti. Ja niidenkin hinta on noussut.
Tästä on varoiteltu viime syksystä alkaen. Nytkö se sitten yllättää?
Tyhmä, ei se kahdessa päivässä ole noussut. Alku on se, kun se edellisen kerran on noussut.