Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selkä alkanut jäykistyä öisin. Mikä auttaisi.

Vierailija
24.08.2022 |

Tai siis selän lihakset. Ovat liikuttaessa kipeät ja jäykät. Tätä on ollut jo puli vuotta. Tätä edelsi usei tapahtunut selkänikamien napsuilu. Eli esim hiuksia kuivatessa moni selkänivel naksuili peräjälkeen jonossa.

Varmaan yliliikkuvat nivelet selässä. (On muuallakin)

On niin jäykkä, ettei esim takapuolta pysty pyyhkimään. Parissa tunnissa alkaa vähän helpota.

Ikää on jo 50 vuotta.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, lisään että ainakaan patjan vaihtaminen ei auttanut. Kokeiliniehemi erilaista patjaa.

Vierailija
2/32 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaskuntotreeni. Tuossa iässä alkaa huono kunto tuntua. Selkälihaksissa ei ole enää pitoa ja tukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio, liikunta ja lepo.

Vierailija
4/32 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi valitsemallasi hakukoneella "aurinko tervehdys". Ei kestä kiittää.

Vierailija
5/32 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jäykistyy pippelee öisin ja aamuisin ja iltaisin. Päivällä myös.

Vierailija
6/32 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yoga!

Vierailija
7/32 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvii varmaan sit kokeilla tuota aurinkotervehdystä.

Jooga on mulle täysin vierasta.

Vierailija
8/32 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kivun taustalla on ylipainosta johtuvaa tulehduskuormitusta. Erityisesti keskivartalolla oleva ylipaino on aktiivinen tulehduspesäke.

Vierailija
9/32 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niitä selkälihaksia vahvistaisi tämä ongelmani huomioon ottaen.

Tuo jooga on kai rentlutuskeino.

Vierailija
10/32 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile kävely, magnesium, rauta, vitamiinit, nesteytys, jos on tulehdus ensin pari buranaa, mutta tyynyn pitäisi tukea niskahartiaa, se tukee taas selän oikeaa asentoa (ei niin että tyyny liiskaantuu alas) ja patja hyvä. Päivän aikana ergonomia ja pehmeys istuimissa. Entä marjat ja spirulina. Uskaltaako hiukan venytellä eri suuntiin, taakse, hyvin varovasti sitten kun tila on parempi - ei niin että menee pahemmaksi. Mitä netissä sanotaan noista tiloista? Vältä alkoholia yms. Entä yksityinen erikoislääkäri tai kuvaus, ei ole pakko ottaa hänen neuvoja jos osuu väärään, mutta osaako sanoa mitään.

Vierailija
11/32 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kivun taustalla on ylipainosta johtuvaa tulehduskuormitusta. Erityisesti keskivartalolla oleva ylipaino on aktiivinen tulehduspesäke.

Joo, on mulla vähän ylipainoa keskivartalolla.

Enemmän tosin sitä on pepissa ja reisissä. Mutta ei mitään valtavaa määrää

Ap

Vierailija
12/32 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilleriähän tässä taas haetaan,ettei itse tarvis tehdä mitään.

Vierailija
13/32 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sen tiedän, onko joku tulehdus.

Totta, että tyynyni on huono. Löysä ja matala, mutta muotoilem sitä pääni alle palloksi.

Mulla on myös t e m p u r i n kallis muotoiltu tyyny, mutta se on vissiin liian matala tms. Ei se sovi mulle. Yritin kyllä pitkään käyttää jo ennestään tätä vaivaa.

Vierailija
14/32 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Joskus jo muutamankin kilon ylipaino lisää kipuja. Väärässä kohdassa oleva lisäpaino voi muuttaa selkärangan asentoa haitallisella tavalla, jolloin virheasennon myötä aikaansaadaan selkään jatkuvaa kudosärsytystä tai hermopuristusta.

Vierailija
15/32 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pilleriähän tässä taas haetaan,ettei itse tarvis tehdä mitään.

Mulla on kyllä sitdaludia ja panacodia.

Ne on määrätty jo aiempiin muihin vaivoihini . En ole lääkärillä käynyt selästäni. Tää ei ole niin valtavan suuri juttu, mutta häiritsee kyllä aika paljon silti.

Yritän nyt tähän etsiä lääkkeetöntä vaihtoehtoa. En tykkää koko ajan ottaa lääkkeitä.

Vierailija
16/32 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, että tyynyni on huono. Löysä ja matala, mutta muotoilem sitä pääni alle palloksi.

Mulla on myös t e m p u r i n kallis muotoiltu tyyny, mutta se on vissiin liian matala tms. Ei se sovi mulle. Yritin kyllä pitkään käyttää jo ennestään tätä vaivaa.

Voisi ottaa kokeeksi jotain vaahtomuovityynymäistä, joka ei liiskaannu vaan pysyy enemmän muodossa - kun öisin asento vaihtuu eikä huomaa. Olisiko vaahtomuovikauppa tai joku vastaava, josta saa jonkun kokeiltavan, tyynykaupassa usein liiskaantuvia.

Vierailija
17/32 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokavalio? Onko paljon vilja-ja maitotuotteita? Entä hyvät rasvat?

Liikunta?

Vierailija
18/32 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysioterapeutilla käynti auttaa.

Hän osaa arvioida lihasten kunnon, auttaa alkuun ja antaa sitten neuvoja liikuntaan kotona.

Vierailija
19/32 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono sänky.

Vierailija
20/32 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Joskus jo muutamankin kilon ylipaino lisää kipuja. Väärässä kohdassa oleva lisäpaino voi muuttaa selkärangan asentoa haitallisella tavalla, jolloin virheasennon myötä aikaansaadaan selkään jatkuvaa kudosärsytystä tai hermopuristusta.

Tuo on totta. Ja nyt kun mietin, niin mulla on aika paljon rasvaa myös olkavarsissani ja rasvaa on kertynyt myös rintoihin näin vanhemmiten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme