Testitulokset julki: Volvo V70 vuodelta 2005 oli suorastaan nöyryyttävän ylivoimainen
Tässä se taas nähdään! Monesti yksinkertainen on laitteissa ja namikoissa helpointa, nopeinta, turvallisinta ja kestävintä käyttää.
Ruotsalaislehden testi paljasti, ettei kaikki kehitys ole autoissakaan kulkenut oikeaan suuntaan.
Ruotsalainen Vi Bilägare -autojulkaisu on tarttunut aiheeseen, joka on puhuttanut autoilijoita jo pitkään, nimittäin nykyautoissa oleviin säätimiin tai oikeammin niiden puutteeseen.
Vi Bilägare otti vertailuunsa 11 uutta autoa sekä Volvo V70:n vuodelta 2005. Se lähti selvittämään, kuinka paljon nopeampaa fyysisten säätimien käyttäminen on kosketusnäytön hipelöintiin verrattuna. Kuljettajilla oli aikaa tutustua autojen säätimiin ennen testiä.
17 vuotta vanhan Volvon säätimien käyttö oli vähemmän yllättäen kaikkein nopeinta.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tassa-asiassa-nykyautoilla-ei-ole-m…
Kommentit (18)
En kyllä kehtaisi ajaa millään yli 15 vuotta vanhalla rotiskolla, 10 vuotta on ehdoton maksimi.
Onhan tuo Volvo muutenkin tyylikkäämpi kuin useimmat uudemmat kotterot.
Ihmettelen, että kännykän kosketusnäyttöä ei saisi ajon aikana räplätä, mutta auton omaa näyttöä kyllä. Itse pidän fyysisistä namiskoista enemmän kuin noista epämääräsistä bittikide näytöistä mitkä toimii miten sattuu tai valikot on kuin babylonin viidakko.
Siinä sai sähköautot niin että tuntuu!!!!! No nythän sitä sähkön käyttöä pitääkin leikata, että tämähän on hyvä uutinen!!!
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, että kännykän kosketusnäyttöä ei saisi ajon aikana räplätä, mutta auton omaa näyttöä kyllä. Itse pidän fyysisistä namiskoista enemmän kuin noista epämääräsistä bittikide näytöistä mitkä toimii miten sattuu tai valikot on kuin babylonin viidakko.
Samaa ihmettelin! Tuohan on pahimmillaan todella vaarallista liikenteessä selata jotain näytön valikkoja.
Tuttavalla on sähköauto ja siinä on näyttö. Näytössä on varoitustarra, jossa lukee, ettei säätöjä saa tehdä ajaessa. Ihmettelin sitä viimeksi kun olin kyydissä. Tuohan on tosi epäkätevää.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä kehtaisi ajaa millään yli 15 vuotta vanhalla rotiskolla, 10 vuotta on ehdoton maksimi.
Ihan tyylikkään näköinen autohan tuo on. Laatukin lienee parempaa kuin uusilla.
Onhan tästä ollut puhetta aiemminkin. Kosketusnäyttö on tietenkin paljon halvempi kuin ergonomisesti suunniteltu kojelauta.
Toinen missä on menty huonompaan suuntaan on näkyvyys ulos, nimenomaan auton mittojen hahmottaminen. Peruuttaminen on usein jo mahdotonta ilman kameraa ja tutkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä kehtaisi ajaa millään yli 15 vuotta vanhalla rotiskolla, 10 vuotta on ehdoton maksimi.
Ihan tyylikkään näköinen autohan tuo on. Laatukin lienee parempaa kuin uusilla.
Eikös tuossa ollut Fordin osat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä kehtaisi ajaa millään yli 15 vuotta vanhalla rotiskolla, 10 vuotta on ehdoton maksimi.
Ihan tyylikkään näköinen autohan tuo on. Laatukin lienee parempaa kuin uusilla.
Eikös tuossa ollut Fordin osat?
Sitä en osaa sanoa. Jotenkin tuntuu, että kaikki tehdään hirveän heppoisesti nykyään, pilipali muoviosia ja sitten laitteet hajoaa. Outoa tehdä kertakäyttökamaa, kun pystyttäisiin tekemään kestävää ja toimivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä kehtaisi ajaa millään yli 15 vuotta vanhalla rotiskolla, 10 vuotta on ehdoton maksimi.
Ihan tyylikkään näköinen autohan tuo on. Laatukin lienee parempaa kuin uusilla.
Eikös tuossa ollut Fordin osat?
Siinä on yleisosia, joita löytyy monista autoista. Arkkitehtuuri ja pohjalevy on Ford-yhteistyön tulos.
Volvo on tilava, laadukas ja kestävä perheauto. Volvo asiantuntijaystäväni sanoi ko. auton moottorin olevan sisäänajettu n. 400 000km kohdalla. Ja vasta n. 7 - 800 000km tienoilla tarkistetaan, että onko jotain suurempaa huollettavaa.
Minulla on tuollainen sedan mallinen vm.2001, ajettu 220 000km. Vain normaalihuollot on tehty.
Uusissa autoissa on hyvät kaistavahdit ja adaptiiviset vakkarit, niin ei nyt paljoa haittaa, jos katse on poissa tiestä pari sekuntia enemmän.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä kehtaisi ajaa millään yli 15 vuotta vanhalla rotiskolla, 10 vuotta on ehdoton maksimi.
Minä taas en kehtaisi ajaa rahoitusyhtiön omistamalla autolla ikään katsomatta.
Vierailija kirjoitti:
Uusissa autoissa on hyvät kaistavahdit ja adaptiiviset vakkarit, niin ei nyt paljoa haittaa, jos katse on poissa tiestä pari sekuntia enemmän.
hups teknologia pettää ja olet toisen perässä tai ojassa. Hohhoijjaa.
Autossa pitää olla virta-avain ja sitä kääntämällä ja kytkimen ylösnostamalla vaihteen ollessa ykkösellä auton saa liikkeelle. Muu ei minulle kelpaa.
Enkä todellakaan aio koskaan hankkia autoa, jonka avainta pitää pitää varkaiden varalta mikroaaltouunissa, se on yks mikä varma!
Vierailija kirjoitti:
Autossa pitää olla virta-avain ja sitä kääntämällä ja kytkimen ylösnostamalla vaihteen ollessa ykkösellä auton saa liikkeelle. Muu ei minulle kelpaa.
Enkä todellakaan aio koskaan hankkia autoa, jonka avainta pitää pitää varkaiden varalta mikroaaltouunissa, se on yks mikä varma!
Joo, laitat älyavaimen johonki älymikroon ja älymikro keksii alkaa lämmittää sitä ja booom! Koko keittiö posahtaa, koska litiumparisto, koska mikron vastukset, koska älylaitteet.
Kyllä Volvo on kestävä auto!Itselläni on V-70 vm 2008 ja nytkin kun pakasta vedetty. Ajettu 81000 km, en häpeä liikkua sillä. Hyvä auto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä kehtaisi ajaa millään yli 15 vuotta vanhalla rotiskolla, 10 vuotta on ehdoton maksimi.
Ihan tyylikkään näköinen autohan tuo on. Laatukin lienee parempaa kuin uusilla.
Eikös tuossa ollut Fordin osat?
Tuon ikäisellä V 70 Volvolla ei ole mitään tekemistä Fordin kanssa vielä, seuraava koppa on Mondeosta.
Nämä ovat kestäviä ja hyviä pelejä.
Eikö täällä lainausmerkit enää toimi? Toisesta kappaleesta alkaa jutusta lainattu teksti. Ap