Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt ymmärrän miksi usein menestyneet (raha, parisuhde, ihmissuhteet) ja täysipäiset ihmiset ei viihdy täällä

Vierailija
24.08.2022 |

Kyse ei ole pelkästään tästä foorumista, vaan ylipäätään netissä roikkuminen, netflixin yms suurkulutus ja kaikenmoinen laiskottelu on sellaista matalan tason ajankäyttöä. Väsyneenä toinen joogaa tai lähtee metsäkävelylle, kun toinen avaa telkkarin ja kaljan.

Kun roikut illat telkkarin edessä puhelin kädessä ja syöt mikroeineksiä joka ikinen arkipäivä töiden jälkeen, sinulla ei jää paljoakaan aikaa:

- Hoitaa kasveja
- Lukea kirjoja
- Siivota kotia/autoa/varastoa
- Huoltaa/silittää vaatteita
- Sisustaa
- Pitää huolta/korjata esineitä/kalusteita
- Yleissivistää itseäsi eti tavoin
- Oleilla luonnossa ja tehdä muita mielenterveyttä edistäviä asioita
- Ylipäätään ajatella

Ajankäyttö kertaantuu. Jos vuodessa on vaikkapa 45 työviikkoa ja käytät iltaisin pakolliseen kodin pyörittämiseen (kauppareissut, auton katsastus) minimimäärän, joista loput ~30h/viikko käytät työmatkaan/telkkariin/nettiin/kaljotteluun/pelaamiseen ja muuhun epäkehittävään, niin vuodessa se tekee jo yli ~1350 eli melkein kaksi kuukautta! Esimerkki on äärimmäinen, mutta valitettavasti todellinen.

Kaksi kuukautta itsensä kehittämistä, oppimista, edistämistä, huoltamista, ideoimista, käsittelyä yms. Että juu tällä foorumilla saattaa joku menestynyt käväistä (kuten itse tulin kirjoittamaan tämän), mutta päivittäistä roikkumista tuskin yleensä tapahtuu.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi aina tehdä jotain hyödyllistä? Ihminen vastaa omasta elämästään. Joku pelaa, toinen lukee. Molemmat varmasti pitävät omista harrastuksistaan aivan yhtä paljon. Ei elämä ole pelkkää suorittamista tai itsensä kehittämistä.

Vierailija
22/43 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul onkin niin hauskan hullu seksielämä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi aina tehdä jotain hyödyllistä? Ihminen vastaa omasta elämästään. Joku pelaa, toinen lukee. Molemmat varmasti pitävät omista harrastuksistaan aivan yhtä paljon. Ei elämä ole pelkkää suorittamista tai itsensä kehittämistä.

Ei tietenkään pidä, mutta on hyvä olla tietoinen mitä se maksaa.

Vierailija
24/43 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä jotenkin luulet, että opiskelemalla jotain kaikki vapaa ajat tulee automaattisesti menestystä elämässä. Ei, ei menestyneimmät ole mitään tietäjiä.

Ap itse on taiteilija/yrittäjä, että kyllä mä tiedän mistä mä puhun.

Taiteilija-yrittäjiä, jotka menestyy, on Suomessa ehkä parikymmentä kaikkiaan, joten varmaan nämä käytännöt sopii kaikille.

Vedätkö tarkoituksella mutkat suoraksi vai miksi oletat, että tässä tarkoitetaan vain (kuva?)taiteilija-yrittäjiä (itse asiassa esim. moni musiikkiartisti, kirjailija tai tanssija on samalla yrittäjä, meitä on erittäin paljon)? Esimerkiksi joku kunnioitettu tutkija-kirjailija on menestynyt silmissäni.

Itsehän vedit mutkat suoraksi kuvittelemalla, että pelkkä opiskelu riittää siihen, että ihmiset alkaa katsoa ylöspäin.

Vierailija
25/43 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitokset valistuksesta, ei olisi tullut kenelläkään varmasti muutoin mieleen ajatella asiaa.

Vierailija
26/43 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä jotenkin luulet, että opiskelemalla jotain kaikki vapaa ajat tulee automaattisesti menestystä elämässä. Ei, ei menestyneimmät ole mitään tietäjiä.

Ap itse on taiteilija/yrittäjä, että kyllä mä tiedän mistä mä puhun.

Taiteilija-yrittäjiä, jotka menestyy, on Suomessa ehkä parikymmentä kaikkiaan, joten varmaan nämä käytännöt sopii kaikille.

Vedätkö tarkoituksella mutkat suoraksi vai miksi oletat, että tässä tarkoitetaan vain (kuva?)taiteilija-yrittäjiä (itse asiassa esim. moni musiikkiartisti, kirjailija tai tanssija on samalla yrittäjä, meitä on erittäin paljon)? Esimerkiksi joku kunnioitettu tutkija-kirjailija on menestynyt silmissäni.

Itsehän vedit mutkat suoraksi kuvittelemalla, että pelkkä opiskelu riittää siihen, että ihmiset alkaa katsoa ylöspäin.

Ilmeisesti hoidat keskustelussa myös minun osuuteni. Minäpäs jätän sinut nyt keskenäsi, kun tämä sujuu näköjään sinulta ihan yksinkin :D

Vierailija
27/43 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitokset valistuksesta, ei olisi tullut kenelläkään varmasti muutoin mieleen ajatella asiaa.

Kierrätkö kaikissa aloituksissa sanomassa, että kiitos olen jo lukenut uutisen, käynyt keskustelun, nähnyt elokuvan, käynyt matkakohteessa, tullut samaan lopputulokseen yms?

Vierailija
28/43 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisitko aloittaja lisää omasta elämästäsi.

Vierailija
29/43 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoisitko aloittaja lisää omasta elämästäsi.

Heh, täällä? No en todellakaan. En ole kiinnostunut avaamaan elämääni täällä. Sinulla voi olla hyvä tarkoitus, mutta ymmärrät varmasti millä palstalla olemme. Minua ei kiinnosta myöskään teidän henkilökohtainen elämänne, vaan aihe yleisellä tasolla, ilmiönä. Ap

Vierailija
30/43 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta tajusit. Aloittaja ei taida olla penaalin terävin kynä.

Vierailija
31/43 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on niin vähän, että se joutuu vetään muita alas nostaakseen itseään ylös, aika narsisti.

Vierailija
32/43 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on niin vähän, että se joutuu vetään muita alas nostaakseen itseään ylös, aika narsisti.

Ja sinä näköjään siitäkin vielä vähemmän.

Vierailija
33/43 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimemomaan, ja niin istuu tääkin parempi ihminen tekemässä just sitä samaa mistä arvostelee muita, introspektio kyky aivan nolla ja tekopyhä lemuaa.

Vierailija
34/43 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Konsensus on et mä olen vähän liikaa, se et alat narsistisesti projisoimaan mielikuvituksesta on aika vakuuttavaa : D

Vierailija
35/43 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea noita tulee tehtyä ja lisäksi katsottua netflixiä ja oltua täällä. Ei ne poissulje toisiaa. Tuli hoidettua yksi rakennusprojektikin siinä sivussa tosin lukemisen sijaan silloin tuli kuunneltua äänikirjoja.

Pidän vauvapalstasta siksi, että täällä kohtaa koko kirjoin ihmisiä ilman fyysistä kontaktia. Näkee ja ehkä oppii ymmärtämään erilaisten ihmisten ajatusmaailmaa, vaikka ei samaa mieltä olisikaan. Sitten tosiaan täällä pyörii myös Venäjän trollit.

Vierailija
36/43 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Konsensus on et mä olen vähän liikaa, se et alat narsistisesti projisoimaan mielikuvituksesta on aika vakuuttavaa : D

Sähän se näet narsisteja ympärilläsi, että siinä sulle projisoinnit. Muutenkin yrität olla niin kovin pikkunokkelan ilkeä, kuten narsistille on ominaista :D ihan vaan sivuhuomautuksena

Vierailija
37/43 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kierrätkö kaikissa aloituksissa sanomassa, että kiitos olen jo lukenut uutisen, käynyt keskustelun, nähnyt elokuvan, käynyt matkakohteessa, tullut samaan lopputulokseen yms?

En, kunhan vain vastasin sarkastisesti ylemmyydentuntoisen holhoavaan avaukseesi

Vierailija
38/43 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, kunhan vain vastasin sarkastisesti ylemmyydentuntoisen holhoavaan avaukseesi

Sieltä taas projisoinnit. Ei sun oikeesti oo tarpeen koko persoonaasi täällä avata, senkin itsekeskeinen höpsö narsisti

Vierailija
39/43 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauha. Ap

Vierailija
40/43 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitit kai aikaansaavia ihmisiä?  Voi silti käväistä, vaikka pelkät kotityöt ja harrastukset vievät aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän