Voiko hyttysille allerginen mennä Lappiin?
Kommentit (19)
Lisään vielä, että nilkat pitää olla peitossa myös.
Hyttysille allerginen lapsikin voi ulkoilla, kun varustus on oikea.
Vierailija kirjoitti:
En menisi. Meillä joutui lapsi olemaan kerran koko loman sisällä kun oltiin mökillä viikonloppu ja hirveästi hyttysiä. Ja tämä siis oli ihan lääkärin ohje, kun sai niin pahoja oireita hyttysen puremista, allergia lääkkeet ovat käytössä myös.
Oikeasti? Mitä oikein teitte sitten sisällä koko loman?
Vierailija kirjoitti:
Voi, mutta kannattaako
Jos haluaa nähdä Lapin kesän, niin kannattaa. Maailmalta löytyy muuten paikkoja, joissa on purevaa ötökkää vielä enemmän.
Ebastiini auttaa. Olen käynyt useamman kerran kesäaikaan Lapissa ja ihan hyvin pärjännyt tuon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jos on lämmintä, jopa helle, niin mikä on oikea varustus ulkoiluun?
Vierailija kirjoitti:
Ebastiini auttaa. Olen käynyt useamman kerran kesäaikaan Lapissa ja ihan hyvin pärjännyt tuon kanssa.
Useampi eri antihistamiini on kokeiltu, eikä mikään niistä auta juuri yhtään. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on lämmintä, jopa helle, niin mikä on oikea varustus ulkoiluun?
Täysin ihon peittävä varustus tietysti. Ei helle ole mikään syy laiminlyödä suojautumista.
Luontoihmiset kääntävät Lapin kesässä vuorokausirytmin ympäri. Ulkona ollaan vähän viileämmässä yössä ja helteiset päivät nukutaan.
Ruskan aikaan ei ole enää juurikaan hyttysiä ja luonto on kaunis.
Räkkä päättyy ensimmäisiin yöpakkasiin, silloin hyttyset kuolevat. Sen jälkeen eli ruska-aikaan ei ole ainuttakaan. Sinne vain!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useampi eri antihistamiini on kokeiltu, eikä mikään niistä auta juuri yhtään. Ap
No ootteko kokeillut vaatteita ja deettiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ootteko kokeillut vaatteita ja deettiä?
Deettiä ei, koska se allerginen on lapsi. Tavalliset vaatteet ei riitä suojaamaan ja hyttysvaatteita lapsille taas ei ole löytynyt. Ap
Edes Tampereella ei toiminut hyttyskarkote, kävivät vaan päälle vimmaisesti. Ei kannata mennä hyttysten sekaan lainkaan, vain sinne missä ei ole.
Näitä saa suomestakin.
https://cdn.shopify.com/s/files/1/0399/8881/products/BugBafflerChildHoo…
Puremista kohtuullisesti kestävää kampetta alle.
Menisin jonnekin missä oikeasti vois lapsen kanssa nauttia lomasta, jos sinne Lappiin tahtoo niin esim kylpylä ois hyvä idea, koska ois sitä mahdollisuutta harrastaa sisällä, jos sattuu että ulkoilu ei vaan onnistu, pientä lasta voi olla aika mahdotonta saada pitää mitään suojavarusteita, kun osaa ottaa ne itse pois ..
Mene silloin kuin paukku pakkaset,Olet turvassa hyttysiltä.
En menisi. Meillä joutui lapsi olemaan kerran koko loman sisällä kun oltiin mökillä viikonloppu ja hirveästi hyttysiä. Ja tämä siis oli ihan lääkärin ohje, kun sai niin pahoja oireita hyttysen puremista, allergia lääkkeet ovat käytössä myös.