Brunolla painoarviossa käyneitä??
Moi,
Eli haluaisin kuulla nimenomaan Bruno Cacciatorella käyneiltä, miten tuo loppuraskauden painoarvio on pitänyt paikkansa vauvan synnyttyä.
Olen menossa itse ko.ultraan ensi viikolla (rv35) ja kiinnostaa kuulla kokemuksia tuon asian suhteen.
Itselläni takana esikoisen (4120g ja 53 cm) synnytys n.2v sitten ja nyt haluan tietää, mitä on odotettavissa..:-)
-max05 ja rv34+2
Kommentit (5)
Bruno sanoi että pieni vauva tulee, korkeintaan kolmikiloinen ja 2860g tyttö tuli! Että aika hyvin arvioi pitkällä tähtäimellä :)
Rv 27 kävin ja lupaili 4,5kg poikaa laskettuna.
Syntyi rv 39 ja oli hieman pienempi kuitenkin:3,7kg
Neuvolasta sai kaikkein tarkimman painoarvion.
Neuvolakortissa luki 3,3 - 3,4 kg (eli k.a. 3350g).
Ennen synnytystä tehdyssä ultrassa painoarvio 3380g.
Vauva syntyessään 3340g. Neuvolan painoarvio (siis vatsan päältä käpistelemällä) 30g tarkempi kuin ultran perusteella.
Ja tuo neuvolan osuma ei ollut mikään sattuma, en ole kuullut että kellään olisi juurikaan mennyt pieleen, ja useammilta olen kuullut päivittelyä siitä kuinka ne niin tarkkoja arvioita pystyvät tekemään.
Esikoista odottaessani minulla oli vanhempi erittäin kokenut kätilö " neuvolatätinä" ja hän pystyi jo viikolta 30+ tekemään vauvasta painoarvioita käsikopelolla. Eli veikkasi jo tuolloin, että yli 4 kilon mennään , jos on täysiaikainen ja tuo synnytys kun tapahtui rv40, niin vauva painoi 4120g.
Mutta nykyinen neuvolatäti ei pysty sanomaan MITÄÄN kokoarvioita, vaikka ollan viikoilla 34+3! Hän vaan tuijottaa sf-mittaa ja piirtää sen mukaan kokokäyrää, vaikka olen kuullut, ettei sf-mitta välttämättä kerro totuutta , kun ei ole kyse ensimmäisestä raskaudesta.
Sen vuoksi ajattelin käydä ultraamassa ja kuulemassa siltä jonkinlaisen arvion. Ottaa päähän ko.neuvolaimeinen!
Käytiin Brunolla kylläkin jo viikolla 21. Bruno oli sitä mieltä että meille tulee pieni vauva, korkeintaan kolme kiloinen. No kun neiti sit syntyi viikolla 40+3 oli painoa 4000g=)