Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä apua sosiaalisten tilanteiden ahdistukseen?

Vierailija
24.08.2022 |

Terapiassa käynyt kohta 2 vuotta ja lääkitys ei taas sopinut joten piti lopettaa. Rauhoittavia ei saanut vaan olivat masennuslääkkeitä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi vain ikä. Nyt 44-vuotiaana tilanteet jo sujuu.

Alle 3kymppisenä kainalot tuskanhiessä sönkkäsin jotain nurkasta.

Vierailija
2/22 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo nelikymppinen. Eikä ole helpottanut. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä selvisin opinnoista rauhoittavien avulla. Masennuslääkkeet ei auttaneet mitään, eikä beetasalpaajakaan, eikä terapia. Ikävää, jos et ole saanut rauhoittavia. Olisiko mahdollista selvittää mahdollisuutta yksityiseltä? 

Vierailija
4/22 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksy se ettei sinusta ole sellaisiin tilanteisiin. Ajattele se ominaisuutena eikä vikana.

Olo helpottuu kun antaa itselleen luvan, minun ei tarvitse mennä tilanteisiin jotka ahdistaa.

Aikuisena voi ihan itse päättää millaista elämää elää.

Vierailija
5/22 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaisi tietää miten nuori sukupolvi saa apua, ennen vanhaan terapiakin oli pelkkää moitetta siitä että olen käsittänyt koko maailman ja ihmiskunnan väärin ja keskityn liikaa omiin oireisiin ja että kaikkia jännittää eikä se näy päälle päin. Mikään noista ei oikeasti pitänyt paikkaansa.

Vierailija
6/22 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mahdollista mennä yksityiselle lääkärille koska olen työtön ja juuri tämän sosiaalisten tilanteiden pelon takia en ole kyennyt työllistymään. Ap

Vierailija
7/22 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vedän aina piríä tai kannabísta, jos ahdistaa esim. kauppaan meno.

Vierailija
8/22 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mahdollista mennä yksityiselle lääkärille koska olen työtön ja juuri tämän sosiaalisten tilanteiden pelon takia en ole kyennyt työllistymään. Ap

Yksi vaihtoehto on tietysti katu/nettikauppa. Sieltähän niitä bentsoja saa myös. Alkoholi kohtuudella toimii myös monella. Mä käytin sitä ennen, kun sain reseptin rauhoittaviin. Pystyin parin annoksen jälkeen hoitamaan sosiaalisuutta vaativia asioita, enkä vielä kuitenkaan ollut kännissä. Ei sitä kukaan koskaan edes huomannut.

Vierailija
9/22 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni auttoi sosiaalisten tilanteiden altistus eli vähitellen siedättää itseään. Pitää ajatella niin, että kukaan ei kiinnitä huomiota minuun, vaikka punastelen tai änkytän.  Tv:stä tuli äskettäin ohjelma, jossa änkyttävät henkilöt altistettiin sille pahimmalle pelolle eli pitivät puheita ja kas kummaa - änkyttämättä.  Muista hengittää ja altistua sosiaalisille tilanteille - auttaa vähitellen. 

Vierailija
10/22 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona käyminen auttaa. Minulla on sosiaalisten tilanteiden pelko ja olen oppinut pakottamaan itseni ihmisten ilmoille.

Kaupassa käydessäni ostan niin vähän ruokaa, että se riittää vain seuraavaksi päiväksi. Sitten minun on pakko käydä ainakin kaupassa vähintään joka toinen päivä. Kauppa on tosin ainoa paikka missä käyn. Haluaisin käydä ulkona kävelyllä ilman syytä, mutta se on täysin mahdoton ajatus. 41v.

Vierailija
11/22 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinulla on kokeiltu jo kaikki serotoniini (ssri)lääkkeet. Mutta kokeile vielä eri ryhmän lääkettä eli moklobemidia hitaasti annosta nostaen. Lisäksi voisit kokeilla bertasalpaajaa (propranoli) pienellä annoksella, koska se hillitsee pulssia ja käsien vapinaa. Maltti on tärkeää lääkkeitä kokeillessa eli hyvin pienillä annoksilla alkuun ja hitaasti nostaen

Vierailija
12/22 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika kunnalliselle puolelle lääkäriin. Kerrot ahdistuksesta ja pyydät apua.

Tosin jos olet kaksi vuotta jo terapiassa hieronut eikä auttanut niin tiedä sitten...

Lääkkeethän vain poistavat oireita, eivät paranna.

Haluatko ylipäätään parantua? Oletko masentunut? Onko kotoa uloslähtö vaikeaa?

Vierailija
13/22 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan parantua ja mennä elämässä eteenpäin mutta en osaa. Välillä koen olevani masentunut ja välillä en. Mielialani vaihtelee usein jopa muutamia kertoja päivässä. En tiedä miksi. Ap

Vierailija
14/22 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan

Vierailija
15/22 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni vain pahentunut iän myötä.

Vierailija
16/22 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan tule sua sinne kotiin pelastamaan.

Kysyt mistä apua ->terveyskeskus.

Varaa lääkärille aika. Kerro että tarvitse apua. Tarvitset apua ahdistukseen ja masennukseen. Ymmärrä se ettei ole mitään ihmepilleriä joka tekee sinut iloiseksi ja antaa työpaikan.

Sinun pitää myös itse tehdä asioita itsesi hyväksi.

Aktivoi myös itseäsi.

Ma - kirjasto

Ti-lenkki

Ke- jumppa

To - kirjasto

Pe -joku harrastepiiri

La -ruokakaupassa

Su- ?

Vierailija
17/22 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hypnoterapia? Alitajunta on voimaakkaampi kuin valvemieli.

Vierailija
18/22 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hypnoterapia? Alitajunta on voimaakkaampi kuin valvemieli.

Juu. Laita myös folio hatun sisään.

Vierailija
19/22 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaa aika kunnalliselle puolelle lääkäriin. Kerrot ahdistuksesta ja pyydät apua.

Tosin jos olet kaksi vuotta jo terapiassa hieronut eikä auttanut niin tiedä sitten...

Lääkkeethän vain poistavat oireita, eivät paranna.

Haluatko ylipäätään parantua? Oletko masentunut? Onko kotoa uloslähtö vaikeaa?

Mulle kyllä psykiatri sanoi, että usein on kyse "vain" ehdollistuneesta hermostollisesta reaktiosta, joka on jossain vaiheessa elämää omaksuttu ja jäänyt päälle. Ja kun sitä toistaa ja toistaa, hermoradat jotka tekee sen ahdistus/paniikkireaktion senkun vahvistuu ja lopulta reaktio on niin vahva, ettei ihminen pysty kohtaamaan sitä oloa esim. siedätystä varten ilman lääkkeitä. Aina siis ei ole kyse mistään sen ihmeemmästä asiasta, joka jotenkin terapiassa puhumalla selviäisi. 

Mulla tosiaan oli koulukiusaamisen peruja ongelma alkanut, pahentunut työelämässä. Rauhoittavat tarvittaessa oli kaikki mitä tarvin että sain alkaa ratkaistua ongelmaa. Tarvitsin niitä lopulta aika satunnaisesti, ja vain vuoden ajan. Kun oli se nopeasti vaikuttavan lääkkeen turva käsilaukussa, uskalsin altistaa itseäni ahdistuksellekin - aina voi ottaa lääkkeen, jos se muuttuu sietämättömäksi. Ja samoin kuin ahdistusreaktio helposti vahvistuu toistuessaan, nyt alkoi vahvistua kokemus että minä selviän, kestän. Vuoden päästä totesin etten tarvi enää lääkkeitä ollenkaan ja jätin ne pois. 

Vierailija
20/22 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkitsin omaa sos ahdistusta alkoholilla. Lopetin juomisen pitkäksi aikaa ja aloin opetella sosialisointia selvinpäin. Sen jälkeen olen tehnyt muuta henkistä työtä (meditoinut ja käsitellyt pelkoja/traumoja) että itsetunto on nykyään kohdillaan. Ei enää jännitä lähes mikään.