*MAALISmasujen torstaipino*
Ei tainnut vielä olla pinoa tääle päivälle...
Eiliset löytyy täältä:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?
m=8682419&p=2&tmode=1&smode=1
Kommentit (18)
Täällä väsyttää ja rankasti. Mä odotan innolla keskiraskauden jaksamista... Voisi jo kohta tulla! Esikkoa odottaessani olin niin elinvoimainen ja energinen! Voi kun nytkin tulisi samanlainen olotila.
Viimeyö meni aika levottomasti... Poika heräsi yhden aikoihin ja huusi kuin syötävä. Taitaa taas tulla hampaita!! Siinä menikin sitten tunti, ennenkuin sain poitsun rauhoittumaan.
Oli tosin eilisessä jotain hyvääkin: Kävimme mieheni kanssa oikeen hienosti syömässä kotikaupunkimme upeimmassa ravintolassa (On saanut ihan suurta kiitosta kansainväliselläkin tasolla). Söimme alkupalat, pääruaan ja jälkkärin. Alkupalaksi otin sienikeittoa, pääruokana oli paahdettua sorsaa ja jälkkäriksi suklaakakkua. Nam! Ai että oli hyvää. Rosson tai Martinan ruuat ei todellakaan vedä vertoja!! :) Illallisen jälkeen sitten menimme vielä teatteriin. Oli niin mukavaa!! Mummo oli sitten katsomassa poikaa... Tällaisia iltoja pitäisi olla useammin. Mutta yö olikin sitten pyörimistä, no pojan takia ja kun en ole tottunut syömään niin myöhään.
Masuun ei kuulu taaskaan mitään kummempia!! :)
Ihanan aurinkoista pakkaspäivää kaikille kanssasisarille!!
Hanna, rv taitaa olla yli 20. En ole ihan varma, kun en jaksa laskeskella niin tarkasti...
Synkkyys jatkuu, onneksi ei vettä sada .. Tänään on koulutuspäivä-yes- ja sen jälkeen menen ostoksille ja kotona olenkin joskus myöhään iltasella. Täytyy ostaa retonkia viikonlopun juhliin, ja lahjoja juhlakaluille :-)) Töihin menen vasta ensi viikon maanantaina, ai miten ihanaa .. Mutta sitten onkin koko viikko tylsää ja raskasta iltaa.
Täällä vointi ihan kohtalainen, mutta eilen oli jalat aivan sikakipeät työurakan jälkeen, eli koskaan aikaisemmin ei ole ollut sellaista särkyä jalkapohjissa. Mieskin niitä hieroi, mutta aina se kipu vain palasi, tänään tuntuu jo paremmalta. Pitää ostaa hyvät kengät, kun työssäni liikun paljon niin säästyy ainakin jalkaparat. Muita kolotuksia ei ole ollut-koputtaa puuta. Vatsassa eilen kivaa kutittelua, ja kerran muljahti, liittyykö tuo muljahtelu lapsen liikeisiin ? Tuntuu, että täälläkin on sellainen rauhallisen oloinen lapsukainen masussa .. Tai ainakin vielä vaikuttaa siltä. Toissa yönä heräsin kello 3 ' kutitukseen' se oli aika voimakasta, mutta niin ihanaa :-))
Hanna_N oli viettänyt ihanan illan, voi kun mekin edes joskus, mutta aina ollaan kotosalla. Tekisi mieli risteilylle marraskuun aikana, mutta kumpaan suuntaan menisi Viroon vaiko Ruotsiin.
Eilen tein pitkästä aikaa lapsuuden herkkuruokaani muussia ja nakkikastiketta johon pilkoin herkkukurkkua, oli todella hyvää salaatin kera. Meillä syödään 2 ateriaa päivässä. Ensimmäinen n. klo.16 ja toinen klo. 21-23 ja siinä välissä on vielä tee/kahvittelu hetkikin hedelmien tai kakkujen kera. Itse syön aikaisemmin silloin, kun menen iltavuoroon.
Kaikille ultratuille onnea hyvistä ultra-näkymistä ja vauvan voinnista !!!
Nyt valmistautumaan. t. emmi rv-18+4
Hanna oli viettänyt mahtavan illan, kiva tuollaisia olisi itsekkin kokea- kun vaan jossain välissä ehdittäisi pitämään. Mutta ihana kun edes joku pääsee tuommoisista nauttimaan :)
Emmille, kyllä ne muljahdukset niitä lapsen liikkeitä on - ja aika ihania sellaisia :)
Itsellä on tämän raskauden kanssa tällainen leppoinen vaihe kun maha kasvaa tasaisesti ja pikkuinen potkiskelee jatkuvasti varsinkin töissä ja vie ajatukset pois työjutuista :) Nuo liikkeet kyllä ovat aivan ihana asia kun ei tarvitse jatkuvasti miettiä onko masussa elämää.
Tänään olen hiukan jo saanut töistä otetta joten jospa jatkan samaa rataa...täällä on tänään aivan ihana aurinkoinen päivä pienellä pakkasella, joten aurinkoista päivää kaikille!
aupale ja poitsu rv21+1
Tässä se eilinen jos joku haluaa vielä kurkistella kuulumisia
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8682419&p=3&tmode=1&smode…
Olin just äsken ottamassa ruokaa mikrosta, kun purkki pirulainen lipes kädestä ja kaikki lensi maahan; söin kuitenkin, oli niin kova nälkä ja onneks on suht puhtaat lattiat.
Hanna: kiva että välillä saitte omaa aikaa, mekin ollaan la menossa syömään ja varmaankin leffaan (ellei tyttö nyt ihan kipeeks heittäydy).
Taitaa mennä tää keskiraskaus ilman sen kummempia tuntemuksia. Hippu liikkuu ja vie munkin ajatukset tämän tästä pois töistä.
(.) Ei uutta; samat säryt kun ennenkin. Mietin että viitsiskös niistä edes ma nlassa mainita, saikkua iskee kuitenkin ja vielä en halua. En tunne muuten itseäni kykenemättömäksi töihin, on niin lyhyt päivä ja levätä pystyn aina töiden jälkeen.
Mukavaa torstaita Maaleille
-m- ja Hippu rv 21+1
vielä kommentoin.
Osta mielummin Zyrtechiä. Mulla allergiasairaalassa sanottiin että sitä voi käyttää. Viime raskaudessa en saanut neuvoja mistään ja farmaseutti neuvoi ottamaan mielummin noita " aitoja" kun vastaavia. Noissa vastaavissa imeytyminen on +-20% luokkaa. Zyrtech on ollut pisimpään markkinoilla ja siks sitä suositellaan. Kaikissa tuoteselosteissahan kyllä lukee ettei raskauden aikana, mutta johtuu vaan siitä ettei niitä voi raskaana olevilla testailla.
Toivottavasti vaivasi helpottaa jo.
-m-
Moonta pitkää päivää on mennyt etten ole päässyt kirjoittelemaan, kun olin ma-ke täysipäiväisesti koulutuksessa eli nukkumaankin päästiin vasta 22 ja se on minulle pitkään! Mukavaa kuitenkin oli kun ohjelmaan kuului paljon erilaista liikuntaa päiviä tauottamaan :)
Selasin nopsaan muutaman päivän pinot, jotta ei ihan putoa kärryiltä. Paljon oli hyviä ultrakuulumisia, ihana kuulla!
Iltamenoista sen verran, että miten te muut jaksatte illalla tässä vaiheessa valvoa? eikö muilla tee tiukkaa valvoa pitkälle iltaa jos menee esim. syömään ja leffaan/teatteriin? Itse olin aivan loppu kun kuun alussa oltiin teatterissa ja syömässä.
Minulla on rästissä yksi hääpäivä luvattuna miehelle, kun jäi elokuussa oksentelun takia viettämättä, mutta edelleenkin on pahaa oloa ja hirveän väsynyt..MISSÄ MUN ENERGINEN LOPPURASKAUS VIIPYY??? Voisiko olla hemoglobiini laskenut ja raudasta olla apuja?
Taya (20+5)
että Hannalla ainakin on väsy kanssa ja minulla oli ihan sama juttu esikoisen kanssa, että olin hirmu energinen kun jo ennen puolta väliä loppuunasti. Nyt ei mitään elpymisen merkkejä..grr.
Taya taas
Oon nyt tässä koneella ollut ja lueskellut urakalla näitä vauvapalstan juttuja, kun kerrankin tää taas suostuu täällä töissä toimimaan. Toivottavasti tämä hauskuus ei lopu heti tykkänään.
Ei tuolla muilla palstoilla oikein osaa olla.
Monet ovat jo käyneet rakenneultrassa ja suurimmalla osalla on ollut hyviä uutisia. Se on hyvä juttu se. Toivottavasti loppukin sujuu ilman suurempia kommervenkkejä.
Mekin käytiin parisen viikkoa sitten ultrassa ja siellä kaikki näytti olevan kaikinpuolin ok. Toivotaan nyt sitten vain, että maaliskuussa saadaan oma nyytti syliin. =)
Maanantaina oli neuvolakin pitkästä aikaa ja sielläkin oli onneksi kaikki kunnossa. Olipa kiva kuulla taas sydänääniä, vaikka viikko sitten nähtiinkin pikkuinen siellä ultrassa. Ajattelin että onkohan miten tullut painoa, mutta ihan sopivasti oli kuitenkin noussut, n.400g/vko.
Seuraavan kerran sitten reilun kolmen viikon päästä. Sitten pääseekin täyttelemään niitä kelan papereita ja äitiyspakkauksen odottelu saa alkaa. =)
Minä siis olen sen päättänyt ottaa, koska esikoista odotetaan niin siinä on paljon kaikkea hyödyllistä. Ja onhan ne vaatteet jo aika arvokkaita, kun ovat Tutan valmistamia. Olen tuota pakkausta jo aiemmin tuossa kesällä hypistellyt, kun kummityttö syntyi tuossa elokuun lopulla.
Hannalla oli ollut mukava ilta. =)
On varmasti ollut mukavaa.
Minäkään en hirveästi jaksa enää perjantai iltana lähteä minnekään tai muutoinkaan valvoa, mutta viikonloppusin ei kyllä mitään ongelmia ole.
Kyllähän tuo jonkinlainen unirytmi on, että lauantaisinkin saattaa tuossa kymmenen tienoilla ruveta väsyttämään, mutta kummasti kuitenkin tulee sitten valvottua yhteentoista tai puolkahteentoista.
No, ihan aamutunneille en kyllä varmasti enää jaksaisi.
Eipä täällä sen kummempia.
Nyt pääsen useammin toivottavasti taas kirjottelemaan, joten
mukavaa torstaita kaikille maaliksille.
Kohta on taas viikonloppu! Jei!! =)
-viivi ja onnimöttönen rv20+6
Viileämpiä ilmoja on alkanut olla. Oikein ei osaa pukeutua vielä tarpeeksi, ja sitten aina palelen ulkona. Pojat ovat nuhassa, taas ja edelleen. Eli isompi söi viikko sitten antibioottikuurin korvatulehdukseen ja nuha jäi viikoksi pois. Nyt taas aamusta alkaen niiskuttanut ja yskinyt, voi raasua. Pienemmällä jatkuu yskä ja nuha jo neljättä viikkoa. Käytin aamulla lekurissa tarkastamassa korvat, vaan puhtaat olivat. Isommalla oli yhä märkää korvissa. uusi käynti viikon päästä, ja sit ab-kuuri uusiks, jos ei ole kuivunut. Tylsää aikaa tämä syys-talvi kun koko ajan ovat kipeitä.
hanna oli päässyt miehen kanssa kaksin herkuttelemaan. Kateellisena kuuntelen...ite olen ehdotellut taas pitkään ulos menosta, mutta mies ei innostu. Hän käy joka päivä töissä ravintolassa syömässä, joten ei jaksa enää viikonloppuna tulla, vaan on tyytyväinen kotiruokaan..minä en! Muutenkaan ei ole ollut pitkään aikaan meillä mitään kahdenkeskistä, kotona saati muualla. plääh.
Mahaan ei juuri uutta. Vauva potkii kovasti, pitkin päivää. Yöllä, jos nousen, niin vauvakin herää, ja potkii minut taas uneen :) Täytyy varmaan etsiä taas tukivyö esille. Olen huomannut, että kun lähden kävelylle koiran kanssa niin alkaa ottamaan vatsan päälle. Vatsaa aristaa koko kävelyn ajan ja supistaa. Sen verran on jo iso, että taitaa höskyä mennessä sen verran, että tuntuu ällölle :))
Mutta ei kai tänne sen kummempaa, menempä pitkäkseni minäkin!
Caius ja ilona 21+3
Onpa taas ollu hiljanen pvä..
MASULI;
Juu, mä käytän kyllä sitä inhalaattoria jos tarvii, jotenkuten oon pärjäilly ilmankin. Hengitys vinkuu vaan jos puhaltaa kaiken ilman keuhkoista ulos, ja sitten ihan alkuhengityksessä - ei siis koko ajan, onneksi. On se värkki mulla autossa jemmassa jos tarvii..toivottavasti ei tartte.
ANNILIINU;
Zyrtec taitaa olla ainoita joita voi käyttää, tosi eilen otin itsekin jonkin vastaavan tropin, en ees muista sen nimeä...anoppilan kaapista löysin, ja vuoden 05 Pharmaca sano ettei pitäis olla vaaraa - joten uskalsin ottaa.
(.) Neuvola oli siis tänään juu, valittelin tuosta hengitysoireesta, ja sain mukaan jonkun..ööö...PEF mittarin, äsken siihen huvikseen puhkuin ja ihan täydet pojot napsahti joka kerta, täytyy ottaa sit läävää se mukaan jos vaikka testais heinänjakoaikaan..aamulla ja illalla piti testata, mut luulen ettei kotioloissa mitään vikaa löydy.
Viimeaikojen väsytystä yritin selvittää ja luulin että hemppa olis alkanu laskea mutta p:n marjat! Hb 152!! Ja mulla kun yleensä on kieppunu jossain alle 120, huimaa, luulin että se laskis mutta nousee vaan :) Painoa oli tullu +280g/vko, eli 1,2 kiloa kuukauden takaseen lukemaan (ylpeä siitä!!), hyvä niin sen viimekertasen +4kilon jälkeen. Paineet 126/60 eli ok nekin. Kyllä se mittaili sitä " mitälie-mittaakin" nauhoineen, muttei kirjannu mitään ylös, sanoi vaan ettei ole nyt ihan varma onko kohdun yläosa navan kohdalla - ilmeisesti on. Puksu paineli menemään karkuun dopleria 140:ä :) potkas vielä mennessään.
Terkkari paineli kohdun rajoja ja ihmetteli mun aristavaa kohtua, juu' u, se on aristanu mun mielestä aina..mä oon luullu että sen kuuluukin aristaa, sehän olis ihan loogista, että kun se venyy niin se on vähän arka..ei sen sitten pitänykään olla. Oli vähän kummissaan.
Noh, pitkän taistelun jälkeen sain lääkäriajan maanantaille klo 08.30, siellä sitten selviää saanko sairaslomaa tms tuon hengitysjutun takia vai löytyykö siihen joku syy jonka voi " korjata" . Mietin vaan, kun sanoin kyllä terkkarillekin että mulla on maanantaina työpäivä, joka alkaa klo 6. En saanu sille päivälle sairaslomaa, joten toimistonväki voipi vetää herneet nenään kun ilmotan etten joko pääse aamunavettaan tai sitten mun on jätettävä lypsy kesken ja lähdettävä välillä lääkäriin...tosi fiksua. Saas nähdä miten suhtautuvat, mut pakkohan sinne tohtoriin on päästä, kun muita aikoja ei ole moneen viikkoon!
Että näin meillä tänään..onneksi Puksu voi hyvin ja on vilkas, vaikka äippä onkin oikee murheen kryyni näitten vaivojensa kanssa - oikein itteekin hävettää olla näin vaivanen!
Tappert ja Puksu 20+4
ja sairaslomien kanssa=)
Kahvia juon ja katselen onko tullut luettavaa sitten aamun.Onhan sitä,kiva!
Mitään uutisia ei itselläni kerrottavana.Ultra viikon ja päivän päästä,neuvola 3 viikon päästä.Ei siis raportoitavaa.pienin huutaa pihalla rattaissa juuri kun istahdin,mentävä
Nyt poika sisällä ja leikkimässä jo=)
Tappertille piti sanoa vielä että älä sitä häpeile valittaa vaivojasi.Kysymys on kuitenkin omastasi ja vauvasi hyvinvoinnista.Tiedän miten kurjaa on juosta lääkäreillä " valittamassa" ,tulee olo että kehtaako taas(5. odotus oli vaivainen ja juoksin äippä polilla yhtenään)Ja ajattelee mitä lääkärit mahtaa ajatella.Mutta se on turhaa!Pidä puoliasi tiukasti sillä jos tuntuu ettei jaksa töissä niin niin se on.Kyllä sen itse tietää!Ja lepoa ja lepoa!
Joo-siis omaan napaan ei uutta!
palailemisiin!
leanna ja nappulat kera sissin rv 18 jotain
Lueskelin pinon enkä viitsinyt eka vastata, mutta josko kuitenkin.
ei oikein mitään uutta omaan napaan. Vauva liikuskelee tosi rauhallisesti, iltaisin ja öisin eniten. Päivällä hiljainen. Nyt on varmaan pää ylöspäin koska potkut tuntuu jossain tuolla alhaalla sisällä tai virtsarakossa tms.
Ensi viikolla 3D ultra ja sitä odotan kovasti, onneksi on viikonloppu täynnä touhua niin menee aika nopeasti. Pitäis vaan jaksaa siivota ja leipoa lauantain vieraita varten, huoh....
Univaikeuksia, onko muilla?! Minä olen aina ollut todella hyvä nukkumaan, nukkunut paljon ja nukahdan saman tien kun petiin kaadun, mutta nyt olen heräillyt pitkään pitkin yötä, enkä välttämättä saa edes nukahdettua vaikka kello olisi jo jotain 23-24, valvon ja kiepun ja sitten olen aamulla ihan kaamean väsynyt. Eniten väsyttää kun pääsee töistä kotiin, klo 17 aikaan tekis mieli kaatua petiin, mutta kun ei voi kun pitää esikoisen kanssa touhuta.
MAHAKOMMENTTEJA olen saanut tänään kolmelta vieraalta ihmiseltä töissä! Ihmeellistä! Esikoisesta ei KUKAAn tullut kommentoimaan saati taputtelemaan mahaa ja nyt tuntuu että vähän väliä joku on koskettelemassa mahaani, ja se tuntuu tungettelevalta...... 2 vanhempaa rouvaa tuolla kahviautomaatilla ihasteli että mikäs kuu on menossa kun niin kauniisti on vatsa pyöristynyt ja juttelinkin ihan mielelläni heidän kanssaan. Toinen kertoili että hänen ainokaisensa on myös maaliskuun rauhallinen ja herkkä KALAlapsi :-) Mutta sitten yksi ihan tuntematon lounaspaikassa kun olin ruokaa jonottelemassa, kysyi että koskas on laskettu aika. sanoin että maaliskuun puolivälissä, johon tää nainen kauhisteli että voi KAMALA kun mahasi onkin VALTAVAN kokoinen kun hänen naapurillaan on myös maaliskuussa laskettu aika eikä siitä edes huomaa että on raskaana.... huoh. Tyydyin vain hymähtämään :-) Ihan kuin olisi jotenkin julkista riistaa tämän mahansa kanssa. Ja monet ovat kommentoineet, että onpas nättejä äitiysvaatteita nykyään, tai kysyneet että onko tuo hameesi äiitysmallia. Todella outoa mielestäni, ihan totta, kun kyseessä on täysin tuntemattomat ihmiset täältä töistä. Omassa porukassani tässä istuu 10 hlöä, mutta istumme noin 100 hlön avokonttorissa, joten traffiikkia täällä on ja kommentteja satelee.
Eipä muuta. Nyt on kausi ettei ole nälkä ollenkaan eikä tee mieli oikein mitään, makea ei maistu edelleenkään ja se on hyvä se.
Sandi ja tyttönen (?) 20+4
Jos joudut seisomaan paljon työssäsi, niin osta ihmeessä lentosukat!! Ne on paremmat kuin mahaa puristavat tukisukkahousut... Näin säästyt kipeiltä ja väsyneiltä jaloilta, sekä suonikohjuilta.
Mä käytin työssäni (olen parturi-kampaaja) pelkästään noita ja en olisi muuten selvinnytkään. Joskus jos unohdin sukat kotiin jalat oli illalla töistä tullessani ihan sika kipeät, vaikka mulla on todella laadukaat ja hyvät työkengät...
Noita sukkia saa ihan marketeistakin. Maksaa n. 7-9 ¿. Ne ovat yhtä hyviä kuin esim. terveysinstrun monta kertaa kalliimmat.
Suosittelen!!
(toivottavasti menee kiitokset nyt oikeaan osoitteeseen). en kuitenkaan illalla uskaltanut ottaa lääkettä, vaan kärsin yön. yö olikin tosi katkonainen ja mahaa kutisi kovasti ja pitihän sitä unissaan raapiakin. tänään kävin apteekissa hakemassa zyrtecia ja otin yhden , jospa kutina nyt helpottaisi.
kumma homma tuo ultrageeli. neuvolassa käytetty sininengeeli sopii hyvin, eikä ihottumaa tule, mutta kun kävin sairaalassa rakenneultrassa, niin siellä käytetty vihreägeeli ei sovikaan... ilmoitin kyllä sairaalaan, että voisivatko hommata myös tuota samaa kuin neuvolassa käytetään. on meinaan todella kiusallinen vaiva tuo ihottuma!
mahassa elämää riittää, oma olo on aika väsy. esikoisen aikana olin paljon, paaljoon pirteämpi...
anniliinu tasan 21
Masussa on edelleen kaikki hyvin.Hiljainen pikkuinen siellä on. Tuntuu virkistyvän öiseen aikaan :D Mikä lie yökukkuja on tulossa... Jonkun verran on supistuksia tullut päivittäin, mutta kivuttomia onneksi.
Anteeksi tämä omanapainen pikakirjoitus, mutta en nyt kerkeä enempää...
Eli yksi iltakukkuja ainakin joukossa. Nukun monesti päikkärit poikien kanssa ja varmaan siksi ei illalla aikaisin väsytä. Tää on tätä minun laatu aikaa kun saa olla ihan itsekseen ja luksus tapauksessa miehen kanssa. Tänään mies pääsee myöhään töistä ja kun tulee siinä puoliltaöin kotiin ja huomenna on vapaalla, niin valvottua tulee kunnes mies kotona. Yleensä kun yöhukia tekee, niin silloin ei ihan niin pitkään kyllä tule valvottua. Mutta yhteentoista kyllä usein.
Neuvolassa tuli tänään käytyä ja paino olikin pikkasen pudonnut. No, ihmekkös tuo kun ei nöin räkäisenä mikään oikein maita. Nyt siis tullut kaikkiaan 1,9kg. Hemoglobiini oli laskenut aika lailla. Ennen 148 ja nyt 116. Rautaa siis pitää alkaa pikkasen popsimaan. Sitte on edellisen raskauden tapaan " riesana" virtsatietulehdus tms. mutta kun on oireeton, sitä vaan seurataan ja hoidetaan vasta loppuraskaudessa mikäli vielä silloin on. Syke oli vauvalla 140-150 väliltä ja sf mitta 17,5.
Siinäpä ne oleelliset :)
Massussa alkanut mylläys vähän kiihtyä, nyt jo hyvin tuntee liikkeet ja niitähän illalla varsinkin riittää tunnettavaksi :) Pari potkuakin jo tullut.
Kateellisena kuuntelin Hannan ihanaa ravinteli reissua;)
Meillä viimeistään tammikuussa mahdollisuus samaan, silloin vietellään 4v hääpäivää ja ollaan aina käyty ravintolassa sitä juhlistamassa. Saa luvan mummo ja pappa ottaa molemmat pojat silloin yökylään...
Sain tänään vauva uutisiakin, kun ystävälle syntyi iltapäivällä esikois poika :) Malttamattomana kolmisen viikkoa ennen laskettua aikaa syntyi ja yllätti varmaan kaikki. Että tuli taas poikien syntymä/synnytys mieleen... ja täytyy sanoe, että ihan alko jännittää ja ehkä vähän kammottaakkin se synnyttäminen. Sen verran vähän aikaa on edellis kerrasta.
Ja kun tuntuu että tämä raskaus menee niiiiiiin nopeasti, ettei perässä meinaa pysyä. Viikot vaan tulee ja menee.
Nyt pitää kyllä poistua pinosta ja alkaa kirjottelemaan kuopuksen vauvakirjaan. Aina kalenteriin tulee merkattua noita hampaiden tuloja ja muita, mutta sitten ei tahdo muistaa kirjoittaa niitä sinne kirjaan... nyt hyvä aika siihen hommaan.
T. K@tju ja mahanasukki rv: 21+1
Ei toi onnistunut nyt toi eilinen linkki :( Liittäkööt joku vielä sen uudemman kerran jos haluaa niin saadaan se oikein tähän pinoon!
Mä täällä saikkupäivää vaan viettelen ja olo alkaa olla jo sen verran hyvä että eilenkin kävely sujui koko päivän aivan loistavasti eikä häpyluu kivuista ollut juurikaan tietoa.. nyt alkaa sit aika käydä tylsän pitkäksi..
Olis kotihommia joo vaikka kuinka mutta, ei jaksa ;)
(.) Myllerrys ollut tänään tosi kovaa, aika vilkkaalla tuulella vauveli ollut koko aamun. Eilisessä ultrassa muuten painoarvioksi antoi 344g, sehän on jo aika hyvä paino, kun siis ajattelee että ne 500g painavat ovat olleet pienimpiä keskosia mitä Suomessakin syntyy..
Mut mä menen nyt keitteleen kaffetta :)
Sinna rv20+6