Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin jäät/jäit raskausvapaalle (asiatuntijatyö/johtamistehtävät)

popokoko
23.08.2022 |

Kertokaa muut itsenäisessä asiantuntijatyössä/johtavassa tehtävässä toimivat, kuinka paljon ennen LA ajattelitte aloittaa raskausvapaanne?

Kertokaa myös, millän raskasviikolla kerroit/ajattelit kertoa esihenkilöllesi tai kuinka paljon ennen LA?

Itse odotan esikoista rv15. En ole vielä kertonut, vaan haluan järjestellä tiettyjä asioita ennen kertomista. Haluaisin raskausvapaalle varmaan 2vk ennen laskettua aikaa, jotta ei tule liian pitkää odotusta. Jos menee lasketusta ajasta esim. 2vk eteenpäin, tuntuisi turhalta kuluttaa vapaata. Tietenkin vain jos olo/kunto sallii. Toisaalta tiedän tontilleni lävähtävän kuukaudusien päästä asioita, joiden alle en haluaisi joutua viimeisimmilläni. Siksi haluaisin taas jäädä 3vk aiemmin. Tähän jotain lomien pitoa viikoksi tms?
Syy miksi keskustelusta rajasin suorittavaa työtä ja mahd. myös vuorotyötä (vaikkei kaikki olekaan suorittavaa), on että haluan näkemyksiä henkilöiltä työelämässä, joissa hieman vastuu oman työn johtamisesta painaa ja joissa tulee suunnitella, mahd. esim. vähintään vuoden päähän asioita ja kukaan ei olen tulossa parin viikon perehdytyksellä korvaamaan toisintaen jotain toistuvaa suoritusta. Kertokaa näkemyksiä ja kokemuksiakin, miten olette suunnitelleet/ajoittaneet uutiset ja vapaat.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esikoinen syntyi 37+4, ja sitä ennen olin pari päivää sairaalassa, joten ihan hyvä että olin vapaalla jo ennen sitä (silloin piti aloittaa loma sen 30pv ennen). Siis vähintään 3vk ennen laskettua suosittelen, 37+0 on kuitenkin täysiaikainen raskaus ja lapsi voi hyvinkin syntyä milloin vaan (ja toki voi jo aiemmin). On tietysti mahdollista että meneekin yliajalle, mutta ei voi tietää. Minullakaan ei ollut synnytyksestä mitään selviä merkkejä ennen kuin vedet meni...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi