Pelkäättekö te muut syöpää?
Itse ajattelen ja pelkään syöpää joka päivä. Olen 30v perusterve nainen. Erityisen paljon pelottaa, kun minulla on pieni lapsi. Jos olisin vain itsekseni, eihän sillä niin väliä olisi, mutta lapsen myötä haluaa niin suojella häntä. Syöpä on sellainen mitä ei voi kontrolloida.
Kommentit (26)
Pelkään, mutta en ajattele asiaa juurikaan.
En, eipähän tarvitsisi enää täällä kärvistellä. M40
Kyllä minä syöpää pelkään, on se myönnettävä. Ei tämä pelko elämää rajoita, ehkä päinvastoin. Teen todellakin paljon sen eteen, etten lykkää asioita hamaan tulevaisuuteen. Turhauttaa monesti miehen suhtautuminen elämään itsestäänselvyytenä.
Lähipiirissämme oli mies, joka kuoli alle 50-vuotiaana keuhkosyöpään. Ei tupakoinut, oli hyvässä kunnossa. Meni nopeasti ja se oli shokki. Miehen sisko kuoli rintasyöpään 52-vuotiaana. Että joo, kyllä sitä näin nelikymppisenä ajattelee, että mikähän arpa omalle kohdalle osuu. Siihen asti pidän itsestäni ja lapsesta hyvää huolta ja nautin elämästä.
Silloin kun sain diagnoosin niin tietysti pelkäsin, kun ei vielä tiennyt että tepsivätkö sytöstaatit.
Sen jälkeen on ollut paljon fataalimpia leikkauksia, jotka nekin osattiin hoitaa. Suomessa on hyvä hoito.
Ei oikeastaan kannata etukäteen mitään pelätä. Huomisella on huomisen murheet.
Kukaan meistä ei voi elää kuin juuri käsillä olevaa hetkeä. Yritetään elää se hyvin.
:(