*¨*¨*JOULUNtähtösten TORSTAIturinat*¨*¨*
Kommentit (15)
Onpas kirpeä pakkasaamu. Vaikken mitenkään erityisesti tykkää talvesta, on lumi ja joulunodotus ihanaa aikaa. Mun puolestani kevät vois alkaa sitten heti tammikuusta;-)
KUKKA kyseli liikkeiden laskemisesta. Itse en ole mitään kirjallista ohjetta saanut, mutta muistelen, että 10 selvää liikettä/h pitäisi saada. Siis esim. hikkaa ei tietenkään lasketa. Jos liikkeeitä ei tunnu riittävästi, voit varmaan käydä kuuntelemassa sydänäänet neuvolassa. Mulle on ainakin sanottu, että koska vaan saa soittaa ja samana päivänä pääsee kuuntelemaan sydänääänet.
Ja sitten KUKALLE noista liitoskivuista. Mulla repesi viime synnytyksessä häpyliitos ja ensi maanantaina synnytystapa-arviossa mietitään joudunko nyt sektioon, ettei taas käy yhtä hullusti tai hullummin. Liitoskivut häpyliitoksen alueella ovat jo todella kovat ja haittaavat mm. nukkumista - tyynyjen asettelu jalkojen väliin auttaa. Kävellessä liitos naksuu (on ollut vähän auki jo viikolta 24) mutta siihen ei todellakaan taida löytyä suurta apua.
Mutta nyt aamukaakaolle!
t. päivikki 34+2
Sängystä noustessa tuli oiken kylmä kun katsoin ikkunasta ulos, taitaa oikeesti se talvi sieltä kohta saapua? Nukuin viime yön todella mainiosti! Siirsimme esikoisen sängyn meidän makuuhuoneeseen sängyn viereen ja neiti nukkui siellä koko yön tyytyväisenä. Normaalisti meille kömpii kesken yön pikkuneiti meidän väliin nukkumaan ja silloin oma nukkuminen on aika heikkoa koska tuntuu ettei tilaa ole tarpeeksi siinä sängyssä kolmelle+isolle vatsalle. :)
Pakkolepo jatkuu edelleen (tai mitä pakkolepoa se on kun kuitenkin tarvitsee tehdä perus kotityöt: ruoan teko, imuroiminen, lapsen hoitaminen jne kun mies käy tietenkin töissä). Mutta toistaiseksi olo on pysynyt siltikin suht ok ja paineet pysyneet suht hyvinä. Ainoastaan vain nuo turvotukset ja päänsärky on jokapäiväistä.. :( Keskiviikkona on nyt sitten viimeinen lääkärikäynti ja siellä sitten lääkäri katsoo mitä tuleman pitää..
Nyt menen keittämään aamuteen itselleni, esikoinen nukkuu vielä joten saan siemailla teen aivan rauhassa. :)
Kuinka moni uudelleen synnyttäjä otti äitiyspakkauksen tänä vuonna? Itse otin sen " huikean" rahasumman pakkauksen sijaan. Muutenkaan pakkauksen vaatteita ei tullut käytettyä esikoiselle ollenkaan kun olivat silloin niin poikamaisen näköisiä. Joten jos nyt sitten poika tulee niin hän saa pitää niitä sitten.
Ainiin, olen unohtanut ilmoittaa että itse lukeudun poika-fiilistelijöihin.. ;)
Iloista päivää kaikille tähtösille!!
Viuhti rv34
Kirpeä aamu tosiaan oli tänään, lapsille hätäisesti koitin löytää jotain paksumpaa päälle, kummallista, miten se talvi joka vuosi yllättää kuitenkin.
Liikkeiden laskemisesta, minä sain kirjallisen ohjeen neuvolasta viime käynnillä ja tarvetta laskemisellehan on vain jos tuntuu, että masussa on kovin hiljaista, ei normaalisti tarvitse laskea. Eli laskeminen tapahtuu niin, että käyt pitkäksesi vasemmalle kyljelle, 1/2 tunnin aikana pitäisi tuntua 10 liikettä, kaikki lasketaan. Mikäli 10 liikettä ei tunnu, juo vähän mehua tms, ole hetki liikkellä ja laske uudelleen. Mikäli tämänkään jälkeen et saa 10 liikettä kasaan, ota yhteys äippäpolille (näin oli meidän neuvolan ohje), ottavat sinne kuulemma melkoisen herkästi tarkistettavaksi. Laskenta tehdään mielellään illalla kun vauva on aktiivisimmillaan.
Eipä tässä kummempia, täytyy alkaa päivän askareisiin!
Haavekuva rv 34+5 (apua! H-hetki vain lähestyy!!!)
Parin päivän hiljaiselon jälkeen kirjoitin pitkän viestin joka katos sit jonnekin... että ottaa päähän!!!
SAIRAALAKASSISTA Jos jotain vielä tuohon tinurin listaan lisäisin tuli mieleen ne korvatulpat(olen todella herkkä uninen) ja miehelle jotain syömistä ja lukemista.
LIITOSKIVUT on myös minulla tuola alapäässä ei enään lonkissa. Kävely tai seisominen on nykäään jo aika kivuliasta.
UUSILLE tervetuloa myös minukin puolesta.
SAIRAILLE voimia, meille taitaa kans olla flussa tulossa.. plääh..
ITULIlle onnea tyttö uutisista. toivottavasti olet pääsyt saikulle,ei kiva jos täytyy noin kipeänä olla töis.
Alkuperäinen viesti oli pidempi ja parempi (meni jotenkin into)
Voikaa hyvin pallerot!
nefili
Huomenta! *oikoo vielä unisena jäseniään*
Viuhti kyseli ä-pakkauksesta. Me ei otettu tällä pikkukakkoselle, esikoisen tavarat on tallessa ja pakkauksen vaatteet suurin osa käyttämättömiä. Oon sit ostellu sillä huimalla rahalla jotain pientä, muutaman kivannäköisen bodyn, harsoja, makuupussin, muovitettu frotee vielä ostamatta yms.
Sanon samaa kuin päivikki, en erityisesti tykkää talvesta, mutta uusi puhdas lumi, ekat pakkasaamut, raikas ilma ja etenkin joulunodotus on ihanaa aikaa. Kynttilät ja tunnelmat. Ja kevät vois tosiaan alkaa jo viimestään helmikuussa, talvikin on kiva kunhan se ei ole liian pitkä :)
liikkeiden laskemisesta tuossa tulikin jo. Ite en ole joutunut kummassakaan laskemaan, kun liikkeitä tulee vähän liikaakin, viimeyökin meni valvoessa kun pikkuinen potki ja monotti äitiään oikein kunnolla. Ei siis epäilystäkään etteikö siellä joku hengissä olisi...
Ihanaa, huomenna neuvola piiitkästä aikaa. Tulen sit kertomaan miten päin masussa ollaan, eilen musta tuntui että kaveri olis taas kääntynyt poikittain....
mukavaa torstaita kaikille!!
äk
vielä, mäkin tein muistilistaa jo itselleni sairaalakassin sisällöstä, kun dementia vaivaa en muista ilamn kunnon listaa mitään.
Tinurin listaan lisäsin
- valokuva esikoisesta mukaan (ikävä tulee kuitenkin)
- imetyskumit varmuuden vuoksi (käytin viimeksikin alussa)
- kamera (oliko tinurin listalla?)
- puh. laturi (jos pidempi reissu edessä)
Kannattaa myös varata kolokoita, sekä parkkiin tai jos synnytys yöllä ja kaikki ravintelit kiinni saa mies vaikka automaatista sämpylän tai mehua. Vaihtoehtona on tietty ottaa miehelle omat eväät mukaan (ensisynnyttäjillä homma ainakin voi kestää ja miehelle ei sairaalasta ruokaa tipu, mutta itse tuskin aletaan ainakaan voileipiä väsätä supistusten lomassa enää... ehkä jotain " kuivamuonaa" ...)
jep jep, menen taas...
äk 34+++ jotain
Siis ihan oikeesti: yöllä herää monta kertaa siihen että sormet puutuneet, paisuneet norsun konteiksi ja särkee :( Sitten vaan kädet roikkumaan sängyn laidan yli ja heiluttelee niitä ees taas... ja sitten nipistelee niin kun sillon jos pakkasessa hiukan sormiansa palelluttaa ja sitten sisällä alkavat lämpeemään :o Ei kivaa! Ja aiheuttaa vielä sen että tavarat ei pysy käsissä päivällä -> koirasta kivaa kun pudottelen ruokaa ja hän saa ne sieltä siivota :))
Eilinen shoppailureissu aiheutti jalkavaivoja, ei onneksi muuta. Kintut kohti kattoa vaan illaksi ja ohi meni oudot olot :)) En muuten ostanut yhtään joululahjaa eli kaikki vielä hankkimatta. Tai no, yhden lelun kummipojalle (ikä 3kk) mutta itseni tuntien annan sen kuitenkin kun seuraavaksi tavataan :o
Olikohan jotain kommentoitavaa... en minä muista :( hyvä kun oma nimi pysyy mielessä jos sitä joku sattuu kysymään. Taidan poistua takavasempaan odottelemaan inspiraatiota lähteä tyttöä viemään kaverille..
RauPotar ja toukka 33+5
Kävin eilen kaupungilla lasten kanssa ja kierreltiin kirpparit ja divarit ja käytiin Mäkkärillä syömässä. Meillä on ollut vanhemman pojan kaveri koko viikon yökylässä kun täällä Oulun korkauksilla on syysloma ja pojan vanhemmat on töissä. Tuntui kyllä että vauhti loppui kesken portaita rampatessa, ostin viime viikolla uudet korkeakantaiset talvisaappaat ja totesin että ne eivät olleet parhaat mahdolliset kaupunkimaratonille - auts! Oli kyllä ihan piristävää oman mielenterveyden kannalta kun tuli hieman laitettua hiuksia ja meikkiä kun olen tosiaan maannut pakkolevossa kotona raskausviikosta 28 lähtien.
ÄITIYSPAKKAUS : minäkään en ottanut äitiyspakkausta, kaikki kahden vanhemman lapsen vaatteet ovat tallessa. Patja pitäisi vielä ostaa pinnasänkyyn, muuten alkaisi olla valmista.
Ensi viikolla minulla olisi käynti äitiyspolilla, sf-mitta on pienehkö - rv 34 oli 29 cm. Tosin mitta on ollut aina pieni minulla koska kohtu on ilmeisesti sisäänpäin kallistunut ja olen pitkä ihminen joten en mene " normaalin" suomalaisnaisen käyrillä. Tämä oli tiedossa aikaisemmista raskauksista mutta ainahan se stressaa kun joutuu lisätutkimuksiin. Vauva on niin alhaalla lantiossa että lääkäri ei saanut viime viikolla kunnon mittoja päästä koska lantioluuni ovat edessä. Molemmat aikaisemmat lapset ovat olleet ihan normaalikokoisia syntyessään, 3160 ja 3150 g eli varmasti tästä kolmosestakin tulee ihan oikean kokoinen vaikka piilotteleekin lääkäreiden mittauksilta.
Sinänsä on ihan hyvä käydä tutkimuksissa että saa mielenrauhan ja lääkäri tekee vielä sisätutkimuksen jossa selviää alakerran tilanne. Kohdunkaula on ollut lyhentynyt ja kuhdunsuu jonkin verran auki siitä 28 viikosta lähtien ja on hyvä tietää missä nyt mennään. Supistuksia minulla tulee jatkuvasti, 2-8 kertaa / tunnissa pitkin päivää teki sitten mitä tahansa. Edellinen synnytys oli nopea, ehdin olla sairaalassa n. 5 minuuttia kun tyttö oli jo maailmassa, kaikenkaikkiaan aikaa meni vajaa tunti kipeiden supistusten alkamisesta synnytykseen. Tuleva synnytys jännittää edellisen takia, jos tulee yhtä kiirus... Muuten en ole juuri synnytystä miettinyt, en ole ikinä ehtinyt saada kipulääkitystä ja olen asennoitunut että samalla kaavalla mennään nytkin. Parempi kun ei hirveästi mieti etukäteen... tällä " paketilla" ei taida olla vaihto- eikä palautusoikeutta jos alkaa kauheasti pelottamaan tuleva synnytys kipuineen :)
MrsCruiser 35+1
Kylläpäs on päivä menny nopeesti.... siis ihan pakko hehkuttaa, mut siis ensimmäinen LOMAPÄIVÄ!!! Kyllä tuntu alku viikko pitkältä töissä kun ei mikään enää kiinnostanu ja tuijottelin vaan kelloa koko ajan....
Mut nyt ei siis muuta kun muutama viikko lomaa ja sit äitiysloma putkeen. Ihan on jotenkin outo sekava olo, kun ei tiiä mitä sitä pitäis tehä;D hassua;)
[color=ADFF2F] PAKKANEN [/color] oli pikasesti iskeny yöllä/aamulla tänne eteläänkin. Kuuden aikaan aamulla kun kävin vessassa niin oli vielä mittari pari astetta miinuksella. Niin se talvi vaan tekee tuloaan. Ihanaa tuliskin vaan sellanen valkonen maa ja sopivasti pakkasta et lumi pysyykin maassa, mut ei tarvis mitään kahdenkymmenen asteen pakkasia... ;)
Äitiyspakkauksesta kun joillakin oli puhetta niin tuli itselle mieleen et onko sillä hinnallisesti paljon väliä mistä sitä menee [color=ADFF2F] HARSOJA [/color] ostamaan. Kun mietin et vois sitä muutaman joku päivä käydä hakemassa....
Ja pakkauksesta voikin sit sutjakkaasti siirtyä [color=ADFF2F] KELAN LAPPUIHIN [/color] eli viime perjantaina näky siis mun päätökset netissä ja eilen tuli sitten postissa. Ihan olin tyytyväinen summiin. Vaikka jäinkin miettimään et mikähän se summa on joka sieltä sit käteen tulee kun en yhtään muista mun veroprosenttia....
Ja rahasta kun puhetta oli niin lopultakin tuli myös tänään mun [color=ADFF2F] VERONPALAUTUS LAPUT [/color] Mies kun sai omansa jo varmaan kuukausi sitten. Ihan kivalta näytti summa. pientä lisätuloa vielä näiden menojen keskelle kun tuntuu et rahaa vaan menee huomattavasti enemmän kun tulee kun koko ajan oon ostamassa vaan jotain. Pääsee tekee jouluostoksia sit vielä joulukuun alussa ja vauvallekin jotain kivaa:)
[color=ADFF2F] INHIMILLINEN TEKIJÄ [/color] jäi mun osalta kattomatta kun aattelin ettei se aiheeltaan oo mua varten. Jään sit vaan liikaa muuten miettimään kaikkia ikäviä juttuja:(
Eipä tällä erää muuta kun oikein paljon jaksamista s-lomalaisille ja kaikille hyvää ja kirpeätä syksyä/alkutalvea!!!
nani 31+2
Äitikuu, kiitos täydennyksistä [b]SAIRAALAKASSIIN[/b], etenkin tuo esikoisen kuva... *niisk* Jotenkin tuntuu niin haikealta nyt pikkukakkosen tullessa, että tuosta 3½-vuotiaasta tulee NIIN iso, ja sekin on ollut vähän apeaa, ettei tähän vauvaan ja odotukseen ole voinut keskittyä samalla tavalla kuin esikoista odottaessaan! No, rakkauden määrä tätäkin lasta kohtaan on jo hurja, ei se jakamisesta ainakaan vähene ;) Kamera, laturi, kolikoita, jees, lisätty listaan! TAYSssa ainakin rintakumia sai talon puolesta lainaan kun rinnanpäät menivät verille, pitäisi muistaa ostaa kotiinkin pari kappaletta imetyksen alkuviikoille.
[b]ÄITIYSPAKKAUS[/b] toiselle lapselle. Juu, otettiin, kun esikoisen makuupussi, toppapuku ja suuri osa pikkuvaatteista laitettiin Vauvakassikeräykseen. Vaikka tämän vuoden malli onkin aika poikamainen, niin uskon, että vaatteet tulevat käyttöön vaikka tulokas olisikin fiilisten mukainen tyttö. Heh, viime päivinä olen kyllä alkanut miettiä " ENTÄ JOS SE ONKIN POIKA" !? Hassua ;)
[b]OMA ( . )[/b] Unohdin eilisessä pinossa vallan mainita, että kävin varuilta paineet mittauttamassa (vasta ensi viikolla neuvola) kun päätä on välillä särkenyt ja sormetkin ovat olleet enemmän turvoksissa. Th oli kiireinen, mutta pikaisesti mittasi paineet, jotka tietenkin olivat vähän koholla kun olin juuri puuskuttanut ylämäkeä kävellen neuvolaan... No, paine oli siis hieman reilu (138/87), mutta syynä taisi olla tuo kuntoilu juuri ennen mittausta :). Olisin saanut mittarin kotiin, mutta arvelin, että kun olo ei ole erityisen huono eikä paine kriittinen, niin että käyn sitten tarvittaessa ennen ensi viikon tapaamista. Raajaturvotustahan näillä viikoilla saa jo olla, mutta jos naama rupeaa turpoamaan, niin sitten saa jo vähän huolehtiakin.
[b]RauPotar[/b], tuota rannekanavaoireyhtymää eli turvotuksesta johtuvaa käsien puutumista on ollut minullakin. Siihen ei oikein mikään auta, tosin itselläni on olemassa rannelastat oikein huonoja öitä varten. Onneksi vaiva yleensä helpottaa raskauden jälkeen, mutta jos se tuntuu jäävän päälle, kannattaa mennä lääkäriin sillä se voi kroonistuessaan olla todella ikävä ja jopa leikkaushoitoa vaativa tila. Nimimerkillä " Monta astiaa särkenyt" :)
[b]VALMISTELUT[/b] vauvan tuloa varten. Eilen sain jonkun ihme tarmonpuuskan ja mylläsin komeroita, pesin pyykkiä ja tänään sama vimma päällä. Sitteri palasi lainasta ja nyt peseskelen myös sen päällisen, onneksi irtoaa ja voi pestä koneessa. Kääk, edelleen puuttuu se pieni toppahaalari ja patja pinnikseen, toivottavasti eivät pikkuhaalarit lopu kaupoista... Vähiinhän tässä jo viikotkin käyvät.
Eilisen Inhimillisen tekijän katsoin minäkin. Yllätyksekseni yksi keskustelijoista (Tarja Pennanen) oli minulle ennestään tuttu, ystäväni entinen työkaveri ja ystävä. Kävin tänään lukemassa hänen blogiaan IS:n sivuilta: http://blogit.iltasanomat.fi/odotus/index.php?paged=5 Ohjelma kosketti, olenhan todella paljon miettinyt sikiöseulontoja sekä tämän, että edellisen raskauden aikana. Esikoisesta ei tehty kuin rakenneultra, tässä odotuksessa pohdin aika kauan, menenkö AINOAAN kotikaupunkimme tarjoamaan ultraan eli niskaturvotusseulontaan. Lopulta menin.
Niinhän se on, ettei elämää voi ohjata, eikä lapsen terveyttä varmistaa oikeastaan millään tavalla. Esikoisen odotuksen aikana näihin seulontapohdintoihin sain syvyyttä äitiysneuvolan terevydenhoitajalta, jolla itsellään on synnytyksessä vammautunut, nyt jo aikuinen tytär. Hän ei tietenkään voinut sanoa, kannattaako seuloihin mennä tai jättää menemättä, se on jokaisen päätettävä itse, mutta ainakin sain todella hyvää pohjatietoa oman päätökseni tueksi. Liian usein näihin sikiöseulontatutkimuksiin tunnutaan menevän täysin ajattelematta, mitä valintoja tutkimustuloksista mahdollisesti seuraa.
Ajatusten vallassa,
Tinuri ja Itu rv 32+5
Ihanaa, kun viimeyön sai nukkua omassa sängyssä.:) Kotiuduin lasten kanssa laivalta eilen illalla. Laivareissu meni hyvin, vaikka kuopuksella olikin paluumatkalla pahoinvointia kovan aallokon vuoksi. Laivalla en ole koskaan osannut nukkua normaalisti, joten koiranunta se oli tälläkin kertaa. Nyt taas nauttii kotona olosta herkkujen kera...;)
Äitiyspakkaus:Otettiin pakkaus kolmannelle lapselle, koska vanhat pakkauksen vaatteet annettu osittain pois ja osa onkin jo aika kulunutta.
Tässä lyhyesti kuulumiset.
Tuuti 34+1
Eilen kävin lääkärissä, ja kaikki ok. Paineet jälleen nousseet 130/70, mutta yhä " hyvät" ja vähän vain proteiinia. Joten päänsäryt johtunee jostain muusta. TINURILLA tuo alapaine oli jo aikasta korkea, mutta jospa se tosiaan johtui kävelystä. Meinaan vaan, kun kysyin lääkäriltä, että millon ne paineet on liian korkeella, niin vastaus oli 150 tai 90. Et otahan nyt rennosti siellä, TINURI, ja jatka vaan tuota syvällistä ajattelua lenkkien sijaan! ;o)
Nyt on siis sairaalastakin ihan huone varattuna sitä sektiota varten. Eli 5. joulukuuta, kello 10.00. Huh huh....vähän jo jännittämään alkaa. Sen muistan viimesestä, että tosi ilkeetä oli, kun ei saanut juoda edes vettä edellisillasta lähtien. Oli nimittäin tosi jano jo sit siinä vaiheessa kun viimeinkin sai jotain juotavaa joskus iltapäivällä. Noh, onhan siinä tietysti vaikka mitä muutakin ilkeempää kyseessä, sekä leikkauksessa että preppauksessa, mutta enpä nyt viitsi pelotella mahdollisesti ekaan sektioon menijöitä. :o) Kaikkein tärkeintä on kuitenkin se ihanuus, kun saa pikkunyytin rinnalle tuhisemaan. Hmmm....
Ei kai tässä sen kummempia. Alkaahan tuo olla jo nälkäkin...jaa-a, millonpa ei olisi.
UM 33+2
Tyttöfiilistelijät:
aliisa07
Gaudia
Haikara71
jouluodotus
Lucy.
marijohanna77
nefili
Tinuri
USAmama*
Poikaoloiset:
Elmersson
Heini06*
Ilmalaiva*
Katriina04
Keinuhepo
Kukka75
Kultikutri-tyttö syntynyt!
Mariina-84
MrsCruiser
-nani-
Nesselia
OUHJ*
Pikkusisko*
Päivikki74
RauPotar
StayAtHomeMom
Tuuti73
Viuhti
White80 (x2)
äitikuu
Ultrassa " selvinneet:"
Bambi3-tyttö
Empula-tyttö
Heini06-tyttö
Iituli1970-tyttö
joulunlapsi-tyttö
Kerkko2-tyttö
mamma016-tyttö
Mire88-tyttö
nefili-tyttö
Pikkusisko-tyttö
Ronyn-tyttö
Tirppana24-tyttö
Usamama-tyttö
äitikuu-tyttö
Ilmalaiva-poika
mutter-mommy-poika
OUHJ-poika
Pimmi84-poika
Piukula83-poika
Sonette-poika
Teppis-poika
viliweera-poika
äitikuu-poika
TÄHTITUIKE: poika syntynyt
Pitkästä aikaa täällä taas!
Viikko meni nettipimennossa kun netti lakkasi toimimasta. No eilen iltapäivällä sain sen taas kuntoon ja johan siinä meni aikaa kun luki pinoja.
Oma napa: Ei mitään uutta. Supistelee päivittäin, välillä enemmän kipeesti välillä vain huomaa, että jaahas taas tulee..
Vauva on kova liikkumaan ja pyörii päivittäin hurjasti, nytkin on menossa kovat futistreenit.
Eipä ole vielä ainakaan tarvinnut alkaa liikkeitä laskea.
Esikoinen on TAAS pipinä. Tänään oltiin 3kertaa 3viikon sisällä lääkärissä ja korvatulehdus on, nuhaa ja yskää. Voi pientä! Ihmeen pirteä on typy ollut vaikka kuumetta on välillä ollut lähes 40 astetta, ite olis siinä vaiheessa jo taju kankaalla.
Ensi viikolla neuvolaan, taitaa olla paino nousussa meikäläisellä kun tuntuu kaikki herkut maistuvan paremmin kuin ruoka.
Äitiyspakkaus: Otettiin kakkosellekin, koska aion säästää pakkaukset lapsille ja saavat ne käyttää sitten omillaan jos haluavat ja saavat lapsia.
Sairaalakassi: Ei ole pakattuna vielä yhtään mitään. Esikoiselle oli tässä vaiheessa jo kaikki kimpsut ja kampsut mukana, mutta nyt EI OLE MITÄÄN laitettuna. Huomenna menen kellariin ja haen pienet vaatteet ja otan ja pesen ja laitan vaikka olohuoneen pöydälle odottamaan vauvaa :)
Nyt syömään iltapalaa!
Niisku rv 34-35 tai jotain...
Eipä ollut pinoa meillä vielä, no nyt on!
Katselin eilen tuon Inhimillisen tekijän (siinä siis aiheena, että jos saa sikiöseulonnoista ei toivottuja uutisia, mitä sitten...) ja ajatukset oli kyllä kovasti masuasukissa sen aikana ja jälkeen. Mietin kovasti, katsonko kyseisen ohjelman, mutta totesin, että raskaus on niin pitkällä että miksi ei. Jos olisin siinä helvetil**ssä alkuraskaudessa vielä niin en olisi ohjelmaa katsonut! No, toki aloin heti muistelemaan kun rakenneultrassa täti sanoi toisen munuaisen olevan suurempi, mutta normaalin rajoissa... Päätin silloin olla kiinnittämättä kommenttiin sen suurempaa huomiota ja olin jo asian unohtanutkin, mutta muistui siis eilisen myötä mieleen. Höh, olis ehkä pitänyt jättää ohjelma väliin!
Enpä muista eilisestä pinosta juuri mitään, joten kommentointi on hieman hankalaa tällä erää... Tai no yksi juttu, hassu tuo Ranskan systeemi, että vaipat ja vaatteet otettava itse mukaan. Jotenkin musta tuntuu, että meidän vauva-raukka joutuis jäämään huonolle hoidolle jos kiire tulis lähteä, en varmaan siinä hässäkässä osaisi ajatella vauvan vaatteita (jos siis syntyisi niin paljon etuaikaan, ettei olis kassi valmiina).
Esikoisen aikoihin pakkasin sairaalakassin päivää ennen lähtöä eli 38+1, nyt tätyy kai hieman aikaisemmin ryhtyä. Hain eilen vauvanvaatteet kellarista, onhan se jo jotain, että ne on eteisessä laatikossa eikä kellarin uumenissa. Ehkä tämäkin Baby saa siis jotain päällensä, ettei tarvitse siskon 86cm haalarissa kotiin tulla!
Tänään pitää ulkoilla kun huomenissa on tulossa niin kurjaa ilmaa. Ihanaa kun joillakin on jo ihan talvi oven takana, me täällä lounaisessa Suomessa kun saamme " nauttia" vesisateesta ja loskasta vielä vaikka kuinka kauan!
Tiina 34+0!!!!!!! Jee, tämä on yksi omista rajapyykeistäni, vauvan pitäisi siis olla nyt täysin valmis...!!!!