Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perkele, saan omaishoidon tukea äidistäni vajaa 500€ käteenn

Vierailija
22.08.2022 |

Ja jos en hoitaisi häntä äitini olisi tehostetussa palveluasumisessa. Mättääkö joku tässä yhteydessä, jätin oman työni jotta voisin hoitaa äitiäni. Tiesin kyllä että omaishoidon tuki on porrasteinen, mutta se mihin luokkaan äitini sijoittui oli yllätys. Yöllä heräämistä, valvomista ja hoitamista. Myös päivällä. Onko täällä yhtään viranomaista? Jäisittekö itse hoitamaan...

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasta se on. Olen ollut omaishoitajana 5 vuotta. Muutaman vuoden oli korotettu tuki.

Käytännössä olin niin väsynyt, että en jaksanut käydä töissä juuri yöheräämisten takia.

Saatte sentään palveluseteleitä? Niillä voi ostaa esim. siivouspalvelua.

Vierailija
2/28 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 400 euroa isäni omaishoitajuudesta. Oli yöheräämisiä, en ollut töissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan aliarvostettu työ. Raskasta ja korvaus on mitättömän pieni.

Vierailija
4/28 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata suostua tuolla palkalla. Irtisanoudu.

Vierailija
5/28 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vanhemman / lapsen / puolison hoidosta voi oikein irtisanoutua. Se on sitten ikuinen pesti. Sellasta tää elämä on.

Vierailija
6/28 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vanhemman / lapsen / puolison hoidosta voi oikein irtisanoutua. Se on sitten ikuinen pesti. Sellasta tää elämä on.

Voi siten että ei hoida enää. Laittaa pihalla sen vanhuksen.

Vierailija
7/28 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan aliarvostettu työ. Raskasta ja korvaus on mitättömän pieni.

Pienempi kuin peruspäiväraha. Köyhyys tulee helposti, kun joutuu omaishoitajaksi.

Olet estynyt käymään töissä.

Vierailija
8/28 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi siten että ei hoida enää. Laittaa pihalla sen vanhuksen.

Ei niitä laitospaikkojakaan ole ylimääräisiä ja ne maksavat. Toisaalta omat vanhemmat haluaa hoitaa, jos ovat olleet hyvät vanhemmat.

Vierailija
9/28 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai noin paljon?

Kukaan ei toki pakota hoitamaan. Oma valinta.

Vierailija
10/28 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit irtisanoa sopimuksen. Itse olin äitini omaishoitaja 5 vuotta. Palkkio on pieni, mutta sovimme äitini kanssa että hyödynnämme yhteistaloudessa hänen eläkettä ja Kelan eläkkeensaajan tukea.

Vierailija
11/28 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on älytöntä, sopii löhinnä jollekin eläkeläiselle, joka muutenkin on kotona ja huolehtii puolisostaan. Muttei kannata silloinkaan.

Vierailija
12/28 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kokoomusakalla harhaluulo, että etuuksilla elelee kuin Kroisos.

Vierailija
13/28 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkö verran maksaa kuukaudessa palvelutalossa? Ehkä halutaan, että rahat menevät vanhuksia hoitaville firmoille. Miksi vieras kotiavustaja on kalliimpi?

Vierailija
14/28 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin.

Vierailija
15/28 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkillä "irtisanouduinko turhaan?".

Vierailija
16/28 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on iso korvaus verrattuna siihen että useimmat eivät saa mitään. Isäni hoiti äidin hautaan eikä suostunut hakemaan tukea. Isän eläke on 1200 egeä kuussa.

Vierailija
17/28 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 400e autistisesta lapsesta.

Vierailija
18/28 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin moniongelmainen ilman apua jäänyt pitkäaikaistyötön ja työmarkkinatuki on ainoa tuloni. En oikein pysty huolehtimaan itsestänikään ja omiakin sairauksia ja vaivoja löytyy: autismikirjon häiriötä monine oireineen, yhä useammin oikeastaan melkein 24/7 jatkuvaa ahdistusta ja suolistosairaus sekä syömishäiriötäkin. Käytännössä olen monista eri syistä johtuen oikeastaan pakotettuna jonkinlaiseksi vanhan ja sairaan vanhempani hoitajaksi. Tätä en ole koskaan halunnut, enkä edes pysty tähän. Mitään virallisia papereita tästä en suostu koskaan allekirjoittamaan, sillä en halua oman asemani huonontuvan enää yhtään enempää. Sosiaalityöntekijät kanssa olen kyllä ollut tekemisissä, mutta mitään apua en ole saanut. Kuormitukseni on valtava ja elämä pelkkää selviytymiskamppailua.

Vierailija
19/28 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 500€ on osa omaishoitajan palkkaa, jonka maksaa yhteiskunta, jokainen hoidettava saa kuitenkin lisäksi eläkettä tai jos nuorempi sairaspäivärahaa, josta on tarkoitus kattaa osa hoitokuluista.

Mummiani hoiti vuosia veljeni vaimo, omaishoidontuen lisäksi hänelle maksettiin suurin osa mummini eläkkeestä ja Kelalta sai vielä erillistä hoitotukea.

Vierailija
20/28 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä oikein elätte? Ei 500e riitä asumiseen ja ruokaan?