Ihminen jolla on aina joku kriisi päällä, tunnetko sellaista
Olen tuntenut erään ihmisen nyt reilu pari vuotta. Alkuun ajattelin, että onpa ihanan aito ihminen kun hän puhuu avoimesti myös elämänsä kääntöpuolista. No nyt pari vuotta aina kun olen nähnyt häntä, ensitervehdyksen jälkeen aletaan välittömästi puimaan hänen viimeisimpiä kriisejään, usein dramaattisesti itkun kera. Tajusin, että hän on kiinnostunut vain ja ainoastaan oman elämänsä draamasta, ei toisten. Monet hänen tarinoistaan on dramatisoituja ja venytettyjä tarinoita oikeasti aivan tavallisissa elämän tapahtumista.
Hän käyttäytyy välillä tosi shokeeraavasti kertoessaan todella henkilökohtaisia ja raskaita asioita yllättäen. Koen itse olevani pelkkä yleisö tai statisti hänen tähdittämässään teatterissa.
Kommentit (27)
Oon ite sellainen. Aina, kun tuntuu, että joltain osin asiat helpottuvat, tulee jotain uutta. En tosin näistä juttele, kuin ehkä jotain vanhempieni tilanteesta samassa tilanteessa olevien kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vammaisuuskin on Suomessa valinta.
Eli sinäkin valitsit itse persoonallisuushäiriön.
Työkaveri ei ole viimeiseen neljään vuoteen tehnyt ainuttakaan täyttä työviikkoa, koska koko ajan on joku kriisi tai draamaa ja pitää lopetella aikaisemmin tai ei tuu ollenkaan töihin.
Muiden pitää vain ymmärtää ja tehdä ne hänen työt jotka jättää hoitamatta, vaikkei normityöaika siihen riitä koskaan.
Tiedän muutaman.
Yleensä itse sössivät asiansa tai keksivät jotain ja sitten itkevät siitä.
Esim:
- Uusi poikaystävä on edellisessä suhteessa pieksänyt tyttöystävänsä. Sitten tullaan silmä mustana vastaan että "Se olikin väkivaltainen". Byää.
- Odotettavissa on parin kuukauden päästä isompi lasku. Ei kuitenkaan laita syrjään pennin jeniä ja sitten itku että "Tuli iso lasku. Ei ole rahaa ku hassasin kaikki". Byää.
- "Kun olin pieni niin isä joi saunakaljan tai pari joka viikonloppu. Tuli traumoja jonka takia sitten en osaa esim. tiskata". Byää.
Raivostuttavia
Muistan työvuosiltani erään ihmisen, jolla tuntui olevan usein jotain draamaa menossa. Kyseessä ei siis ystävä. Itse joskus sanoi, että hällä huono itsetunto. Saattoi lähettää nenäkkäitä, jopa inhottavia viestejä, kun jotain todellista tai liioiteltua ongelmaa pukkasi. Rasittava ihminen, kun ei koskaan tiennyt, mistä päin tuulee tai peräti myrskyää. Hyvinä päivinä itse herttaisuus.
En jaksaisi häntä enää, luulen että sama meno jatkuu tällä noin nelivitosella rouvalla.
Kuuntelen kyllä aikani, mutta täysin itsekkäät, joilla ei puolestaan riitä yhtään aikaa - ja korvaa - kuunnella minua, jätän kyllä ajan myötä. Vuoroin vieraissa käydään, tässäkin asiassa.
Joo joo, selväks tuli jo että sulla on paha olla ja kaipaat huomiota