Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö isovanhemmille maksaa avusta?

Vierailija
21.08.2022 |

Mieheni äiti odottaa, että maksamme hänelle aina jotain, kun hän hoitaa lastamme. Harvoin hoitaa edes. Tuntuu todella kummalta maksaa siitä sitten hänelle jokunen kymppi. Mies ei ihmettele asiaa, vaan hänen mielestä se kuuluukin mennä niin, että avusta maksetaan. Olenko outo kun minusta tuo on aika kummaa?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin lähipiirissä toisten apua ei pidetä itsestään selvänä. Emme välttämättä anna rahaa, mutta huomioimme tuleeko matkakuluja ja joutuuko toinen vaihtamaan menojaan auttaessaan pulasta. Kiitos on todella tärkeä asia osoittaa tavalla tai toisella.  Lahjakortit ja muut pienet arjen huomaavaisuudet on keksitty. Minulle tulisi valtava syyllisyys, jos en osoittaisi kiitollisuuttanni toisen avusta jollakin tavalla ja esim. antamalla joskus jonkun lahjakortin.

Kyllä  kaikki ovat auttamishalustaan huolimatta ilahtuneet kiitoksistani ja miten myös huomioin heidän elämäntilanteensa. Apua on aina helpompi pyytää uudelleen, jos sen kiitoksen osaa viedä myös käytäntöön. 

Vierailija
22/24 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilllä veljen perhe käytti surutta vanhan ihmisen lastenammana ilman maksuja ja eipä juuri kuitenkaan apuanargostaneet. Vain heidän aikansa maksoi rahaa. Itsekäs ja ilkeä pariskunta. Omahyväiset kakarat lopputulona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen oma asia. Minulla on selkeä tuntitaksa, jonka annan äidille. On hoitanut ison perheen ja joutunut välillä tekemään kahtakin työtä.

Vierailija
24/24 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee hoitokeikan bensoihin noin 60€. Kun lasken kuukaudessa jäävän ylimääräisen rahan 100€, millä pitäisi ostaa/maksaa kaikki ekstra - vaatteet, kampaaja, harrastukset yms. - useimmat ymmärtävät, että en ole innokas ilmainen vahti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan