Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies vain riehaannuttaa lastamme

Vierailija
21.08.2022 |

Joka kerta kun mies on lapsemme kanssa, ja siis tämä on joka päivä monta kertaa, niin mies riehaannuttaa lasta. Keksii erilaisia leikkejä, jotka on riehumisleikkejä. Tai muuten riehaannuttaa. Ja minulle jää joka kerta riehaantuneen lapsen rauhoittaminen. Mies poistuu paikalta kun lapsen kierrokset nousee ja riehuminen pahenee. Ja näin siis tapahtuu esim kun pitäisi lähteä jonnekin tai mennä nukkumaan tms. Riehaannuttaa ja riehaannuttaa ja sitten katoaa jonnekin omiin puuhiinsa ja minä jään tuskailemaan kun lapsen kanssa ei asiat enää onnistu kun hänet on taas riehaannutettu. Ja kun asiasta sanoo miehelle, niin hän suuttuu kun en anna hänen olla isä omalla tavallaan. Voihan pee. Miten saan tämän loppumaan?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh kun kuulostaa tutulta. Mä ratkaisin eroamalla. Ei sentäs ainoa syy ollut miehen tämäntyyppinen käytös, mutta kertoi osaltaan vastuuttomasta ja itsekkäästä luonteesta.

Nyt sitten lapsellasi on turvallisempi olo perheensä hajottua.

Mulla olis ollut turvallisempi olo jos äiti olis uskaltanut erota narsistista. Tosin uhkashan se tehdä elosta helvettiä ja pitää huolen että oisin jäänyt sen kynsiin jos ero olis tullut. En tosiaan olis halunnut. 

Vierailija
22/38 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh kun kuulostaa tutulta. Mä ratkaisin eroamalla. Ei sentäs ainoa syy ollut miehen tämäntyyppinen käytös, mutta kertoi osaltaan vastuuttomasta ja itsekkäästä luonteesta.

Nyt sitten lapsellasi on turvallisempi olo perheensä hajottua.

Mulla olis ollut turvallisempi olo jos äiti olis uskaltanut erota narsistista. Tosin uhkashan se tehdä elosta helvettiä ja pitää huolen että oisin jäänyt sen kynsiin jos ero olis tullut. En tosiaan olis halunnut. 

Faija siis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettakaa lapsi energiaa säästäväksi lyllertäväksi porsaaksi.

Vierailija
24/38 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, minä teen tuota tyttären lapsille! Odottavat aina pappaa käymään ja pappahan käy vähintään kerran viikossa. :) Tyttö ei ihan tajua meidän leikkejä! 

Vierailija
25/38 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

#MiesVihaNäkyväksi.

Tämä. Järkkyy et akat vaatii miestä kantamaan vastuuta. Kyllä se on vaan akkojen tehtävä siivota jäljet.

Vierailija
26/38 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa taas ongelma, riehaantunut lapsi.

😂

Vierailija
27/38 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä malliahan pojille ja miehille viljelee monet julkisuuden henkilöt ohjelmissaan ja videoissaan. Koko ajan ja jatkuvasti.

Aletaan nyt hyvät vanhemmat itse kasvattamaan jälkeläisistämme hyvinkäyttäytyviä, osaavia ja pärjääviä ihmisiä.

Lapset tarvitsevat rauhaa, opastusta ja ohjausta miten elämässä toimitaan asianmukaisesti ja lisäksi he haluavat tietää mitä heiltä odotetaan.

Ajatellaan omilla aivoillamme. Mitä toivot lapsellesi?

Vierailija
28/38 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ompa taas ongelma, riehaantunut lapsi.

😂

Niinpä. Kivahan se on herätä hoitamaan puolen tunnin välein lasta joka riehuu vielä unissaankin. Ja kuudeks taas töihin 🤣

Vierailija
29/38 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on lapsellinen tai tuo on ihan tietoista vallankäyttöä. Kannattaa tarkkailla tekeekö samaa muissakin asioissa eli ei ota toiveitasi kuuleviin korviinsa ja syyttää sitten sinua.

Vierailija
30/38 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi sinä jäät rauhoittelemaan lasta sen jälkeen kun isä on hänet riehaannuttanut? Kun riehuminen alkaa, häivy paikalta ja tule takaisin muutaman tunnin päästä.

Vierailija
31/38 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä teki tuota kun olin lapsi ja vähän isompana tajusin itsekin kuinka syvältä tuo käytös oli.

Usein se meni vielä niin, että isä antoi meidän siskosten riehaantua ihan hervottomaan tilaan, sellaiseen, jossa tulee lopuksi vahinko. Ja usein tuli, jolloin isä sitten huusi, räyhäsi ja saattoi lyödäkin.

Äiti antoi isän tehdä tätä ja joskus isä myös riehaannutti meitä äidin ollessa poissa paikalta. Mutta äiti syytti meitä lapsia aina vahingoista, itekemisestä ja siitä riehumisesta itsestään.

Aikuisena en ole koskaan ymmärtänyt tätä lasten riehaannuttamista, aivan käsittämättömän typerää käytöstä.

Lapseni ovat aina olleet vilkkaita muutenkin, yhtään lisäkierroksia ei tarvitse hakemalla hakea. Kierrokset on saatu laskemaan kivoilla ulkoleikeillä, pihalla tai leikkipuistossa, pyöräilemalla, potkulautailemalla jne. Ja kaikilla on ollut kivaa ja rauhoittuminen on sitten tapahtunut kuin itsestään.

Onneksi mun mieskään ei riehaannuta lapsia, eikä miehen kotona ole koskaan tätä tapaa ollut.

Pari kertaa olen ärähtänyt veljelleni, kun olisi halunnut juuri tuollaisia riehumisleikkejä, villiinnyttämistä ja puolipakolla kutittelua harrastaa lapsillamme.

Aiemmin palstalla oli keskustelu ns. pellemiehistä, jos vain Ap löydät tuon ketjun vielä, käy vilkaisemassa.

Oli varsin akatuksia herättävä ketju, joka toi esille kuinka usein kaikkinen pelleily aikuisilta ihmisiltä ei ole lainkaan hauskaa, eikä edes hauskaksi tarkoitettua, vaan julmaa vallankäyttöä ja kohteen mitätöimistä ja avuttomaksi tekemistä.

Mainitsin veljeni, todella harvoin nähdään, omasta mielestään on vain hauska seuramies, muiden mielestä k-päinen kiusaaja.

Vierailija
32/38 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, miksi sinä jäät rauhoittelemaan lasta sen jälkeen kun isä on hänet riehaannuttanut? Kun riehuminen alkaa, häivy paikalta ja tule takaisin muutaman tunnin päästä.

Lapsi nimenomaan tarvitsee turvallisen aikuisen rauhoittamaan tilanne. Aika usein nuo riehaannuttajat eivät ole turvallisia aikuisia, vaan hylkäävät avuttoman lapsen, jolta ei vielä voi odottaa itsesäätelykykyä, eikä tunteiden hallintaa, hankalaan riehumismoodiin.

Saattavat jopa itse hermostua siihen riehuvaan lapseen.

Todella kurjaa vanhemmuutta edes riehannuttaa lapsi tuolla tavalla.

Vierailija
33/38 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma syysi, kun alat hoitamaan riehaantunutta lasta. Kyllä mies sen lapsen hoitaa omalla tavallaan. Seuraavalla kerralla älä puutu asiaan ja mene vaikka vessaan.

Vierailija
34/38 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkeaa niin, että et suostu ottamaan riehumisen jälkeen rauhoittajan tehtävää vaan toteat, että mies vastaa myös riehumusen jälkeisestä nukuttamisesta tms. Lähdet vaikka tarvittaessa pois loppuillaksi. Miehen täytyy oppia kantamaan kokonaisvastuuta. Ellei hän suostu, tiedät, että tuo on sinun kiusaamistasi tahallaan ja tiedät, että kannattaa ottaa ero.

Vierailija
35/38 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun isä teki tuota kun olin lapsi ja vähän isompana tajusin itsekin kuinka syvältä tuo käytös oli.

Usein se meni vielä niin, että isä antoi meidän siskosten riehaantua ihan hervottomaan tilaan, sellaiseen, jossa tulee lopuksi vahinko. Ja usein tuli, jolloin isä sitten huusi, räyhäsi ja saattoi lyödäkin.

Äiti antoi isän tehdä tätä ja joskus isä myös riehaannutti meitä äidin ollessa poissa paikalta. Mutta äiti syytti meitä lapsia aina vahingoista, itekemisestä ja siitä riehumisesta itsestään.

Aikuisena en ole koskaan ymmärtänyt tätä lasten riehaannuttamista, aivan käsittämättömän typerää käytöstä.

Lapseni ovat aina olleet vilkkaita muutenkin, yhtään lisäkierroksia ei tarvitse hakemalla hakea. Kierrokset on saatu laskemaan kivoilla ulkoleikeillä, pihalla tai leikkipuistossa, pyöräilemalla, potkulautailemalla jne. Ja kaikilla on ollut kivaa ja rauhoittuminen on sitten tapahtunut kuin itsestään.

Onneksi mun mieskään ei riehaannuta lapsia, eikä miehen kotona ole koskaan tätä tapaa ollut.

Pari kertaa olen ärähtänyt veljelleni, kun olisi halunnut juuri tuollaisia riehumisleikkejä, villiinnyttämistä ja puolipakolla kutittelua harrastaa lapsillamme.

Aiemmin palstalla oli keskustelu ns. pellemiehistä, jos vain Ap löydät tuon ketjun vielä, käy vilkaisemassa.

Oli varsin akatuksia herättävä ketju, joka toi esille kuinka usein kaikkinen pelleily aikuisilta ihmisiltä ei ole lainkaan hauskaa, eikä edes hauskaksi tarkoitettua, vaan julmaa vallankäyttöä ja kohteen mitätöimistä ja avuttomaksi tekemistä.

Mainitsin veljeni, todella harvoin nähdään, omasta mielestään on vain hauska seuramies, muiden mielestä k-päinen kiusaaja.

Nuttura liian tiukalla kaikin tavoin. Mitenköhän pärjäät jos elämässä tulee ihan oikeita ongelmia?

Vierailija
36/38 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, minä teen tuota tyttären lapsille! Odottavat aina pappaa käymään ja pappahan käy vähintään kerran viikossa. :) Tyttö ei ihan tajua meidän leikkejä! 

Täällä toinen pappa joka on tehnyt samaa. Minijä oli välillä aika pahana tämän jälkeen. 

Vierailija
37/38 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tästä artikkelin. Riehumisleikit on tosi tärkeitä lapsen empatian kehittymisen kannalta, koska vaan silloin kun heihin sattuu, niin alkaa muodostua käsitys omista ja muiden rajoista. Ärsyttävää tietty, koska ymmärrän pointtisi, mutta evoluutio on tehnyt isistä tietynlaisia vanhempia ilmeisesti kuitenkin ihan syystä...

Tietty parempi jos mies sitten hoitaa ne itkut, jotka riehumisesta aiheutuu, sehän ei ole sun homma yksin.

Vierailija
38/38 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te oikein löydätte nämä miehenne?   Tuli varmasti ihan yllätyksenä taas se ettei hoida hommiaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi