Ottaa pattiin, kun olen työpaikassamme ainoa,
jolla on 80 km työmatka ja siis jokainen päivä venyy älyttömästi molemmista päistä. Kuljen julkisilla joten olen vielä kulkuvälineiden aikatauluista riippuvainen. Ottaa päähän, vaikkei ehkä saisi, kun työkaverit odottavat minun tulevan töihin joskus normaalia aikaisemmin/jäävän ylitöihin ja sitten päivä saattaa mennä ihan vituiksi, koska seuraava bussi tai juna lähtee tyyliin tunnin päästä. Vituttaa, kun suuri osa kävelee töihin ja matkat kestävät noin 10 minuuttia. Itse olen aivan uupunut matkailuun ja silti tuntuu, ettei mene perille työkavereille, että voisivat joskus armahtaa minua näiltä venyviltä työpäiviltä tai suurilta odotuksilta jaksamiseni suhteen.
Olen ihan epätasa-arvoisessa asemassa heihin nähden. Ja tiedän, että sanotte: " Vaihda työpaikkaa" . Vaihtaisin kyllä, jos töitä olisi.
Kommentit (8)
ja he pelkäävät, että joutuvat tekemään " sinunkin" ylityösi vain siksi, että ehtisit aikaisempaan junaan tms... Onhan se tavallaan tasa-arvoa, ettei toiselle anneta joustoa sen enempää kuin toisellekaan.
En tiedä, vaikeaa ois pyytää kaikkia muita joustamaan vain yhden vuoksi, kun syykin on henkilökohtainen.
Hankala tilanne, ymmärrän molempia osapuolia.
vain sen vuoksi, että asut kauempana? Muuta lähemmäksi, niin pääset helpommalla!
Mutta tiedättekö miltä tuntuu, kun juna menee ja me istumme päät yhdessä tekemässä jotain. Ylityörupeaman jälkeen työkaveri ottaa laukkunsa ja lähtee hyväntuulisena kotiin kävellen, ja minä jään odottelemaan seuraavaa junaa joka lähtee puolen tunnin päästä. Kotona joskus ysin pintaan. Vittu! Alkaa syödä miestä toden teolla. Alkanut ärsyttää kaikki pikkuasiatkin, kun yksi työkaverikin tuli tässä alkuviikosta autolla töihin vaikka työmatkaa on alle kilometri.. ja minä olen taivaltanut puolitoista tuntia aamuhämärässä töihin. Olen ihan lopussa ARGH!!!!
Eli joko nuku tai tee töitä siellä. Muuta en osaa vinkata. Teen itse joka kuukausi viikon verran 10h-13h/pv. Tosin en valita asiasta. Mielelläni teen töitä, jotta saan kerättyä kokemusta, jota voin hyödyntää seuraavassa työpaikassani. Harmittaa vain 3v lapsi, joka viikon ajan on äidistään erossa aika paljon. :( Onneksi työsuhteeni päättyy pian ja siirryn jälleen uusiin haasteisiin ja hiukan rauhallisempaan työtahtiin.
Mikset voi tyytyä siihen mitä sulla on? Ei heru sääliä multa. (omiinkin matkoihin meni ennen 2h suuntaansa eikä ois tullu mieleenkään odottaa etuoikeuksia tai kadehtia toisia)
Mun työmatkailu on kestänyt kaksi vuotta, ja oon ihan todella ärtynyt tilanteeseen. En voi käyttää työmatkailua työajaksi, se ei todellakaan käy meidän alalla eikä pomo sitä hyväksyisi. Sepäs olisikin, jos voisin. Paljon kyllä lueskelen materiaalia matkoilla, mutta sitä ei lasketa.
Kyllä, olen katkera, väsynyt ja kade, koska minusta elämä ei voi olla pelkkää työtä ja sen liitännäistoimintoja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ap
En saa työmatkasta muuta kuin lakisääteisen kulukorvauksen, kuinka niin?
Kyllä sulla on pitkä työmatka, toisaalta aika monella muullakin on tuollainen.