Mitä tehdä kun oma mies ärsyttää vieraiden läsnäollessa?
Voiko tästä jotenkin "parantua"? Periaatteessa mukavaa tavata vieraita, mutta on niin vaikea peitellä ärtymystä mieheen. Mies siis kotioloissa on hyvin hiljainen ja vähäpuheinen, sekä todella nihkeästi lasten hoitoon osallistuva isä. Kotona olen tähän niin tottunut, ettei juuri ärsytä. Mutta kun tavataan muita ihmisiä, mies alkaa esittää aivan erilaista. On koko ajan äänessä ja niiin super-iskää että, koko ajan huomioi lapsiamme ja pitää sylissä yms. Kotona ei katsettaan nosta puhelimeltaan kun lapset yrittää puhua jotain, makaa illat sohvalla kun hoidan yksin iltatoimet ja yritän seurustella lasten kanssa samalla. Ärsyttävää katsoa tuota esitystä, kun tiedän että hän muuttuu päinvastaiseksi heti kun ovi vieraiden lähdettyä sulkeutuu. Harmittaa oma kireys noissa tilanteissa. Pelkään että ihmiset vaistoaa sen, ja minua pidetään jonain kamalana pirttihirmuna ja miestä ihanana välittävänä isänä.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Mitä miehesi on sanonut, kun olette keskustelleet asiasta?
Tapansa mukaan ei ole sanonut oikein mitään.
Tuttua, mutta eri tavalla tuttua. Mun mies ja lasten isä ei kuuntele. Tämänhän tiedän arjessa, aina puhelin kädessä hänelläkin, mutta on todella noloa kun naapuri tai perhetuttu kylässä/juhlissa ollessa kysyy jotain ja mies vastaa rehentelevään sävyyn ja yleensä aiheen sivusta. En edes tunnista sitä puhetapaa, jota hän käyttää. Eikö aikuinen mies voi olla oma itsensä.
Vieraiden lähdettyä sanot, että sullahan sujuu nyt hyvin lasten kanssa, minä lähdenkin tästä loppupäiväksi omiin menoihin niin hoida ne muksut!
Jätä se