Kuinka harvinaista on saada sekä tyttö että poika?
Onko tästä tehty mitään tutkimusta? Tarkoitan lähinnä pariskuntia joilla on 1 tyttö ja 1 poika?
Kommentit (30)
Eli kun sinulla on jo yksi lapsi, niin millä todennäköisyydellä toinen on eri sukupuolta kuin eka? No, eiköhän se aika lähelle 50% ole.
Omassa suvussani olen itse se harvinainen poikkeus, jolla esikoinen ja kakkonen ovat samaa sukupuolta.
Aika monilla. Taitaa olla suurimmalla osalla lähipiiristäni tyttö ja poika. Itselläni on kolme poikaa.
En tiedä kuinka harvinaista. Tuntuu että aika yleistäkin. Meillä on poika ja tyttö.
Siis täh! No ei ole harvinaista, aika yleistä.
Me saatiin vuorotellen eri sukupuolta ja muistan kuinka moni ihmetteli asiaa. Neljä lasta
nykyään lapsi voi olla tyttö ja poika tai jotain siltä väliltä ihan kasvatuksen mukaan
Vierailija kirjoitti:
Eli kun sinulla on jo yksi lapsi, niin millä todennäköisyydellä toinen on eri sukupuolta kuin eka? No, eiköhän se aika lähelle 50% ole.
Omassa suvussani olen itse se harvinainen poikkeus, jolla esikoinen ja kakkonen ovat samaa sukupuolta.
No ei se ole yhtään sen harvinaisempaa, että lapset ovat samaa sukupuolta. Ihan yhtä todennäköistä kuin olla eri sukupuolta.
Jos ajoittaa h-hetken siten, että ovulaatio tapahtuu vasta pari-kolme päivää myöhemmin, niin todennäköistä saada tyttö. Tyttösiittiöt kykenevät sinnittelemään munanjohtimessa useita päiviä. Mutta pojut on myös ihanan ihania, että väliäkös loppujen lopuksi kumpia siunaantuu.
Meille tuli tyttö kun vaan yritettiin tehdä vauvaa (tulee jos on tullakseen) en siis seurannut milloin minulla on ovulaatio.
Toisella kerralla taas käytin ovulaatio tikkuja ja kun sain ovulaatiosta plussan rupesimme hommiin ja poika sieltä tuli.
Meillä on poika ja tyttö. Lapsuudenkodissani oli kahdet kaksoset. Ensin tyttö ja poika ja parin vuoden vuoden kuluttua kaksi tyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Me saatiin vuorotellen eri sukupuolta ja muistan kuinka moni ihmetteli asiaa. Neljä lasta
Eivätpä olleet kovin välkkyjä ihmettelijöitä. Yhtä todennäköistä nelilapsisessa perheessä pn esim. että kolme nuorinta on eri sukupuolta kuin esikoinen (pl. kaksos/kolos/nelos raskaudet).
Vierailija kirjoitti:
Jos ajoittaa h-hetken siten, että ovulaatio tapahtuu vasta pari-kolme päivää myöhemmin, niin todennäköistä saada tyttö. Tyttösiittiöt kykenevät sinnittelemään munanjohtimessa useita päiviä. Mutta pojut on myös ihanan ihania, että väliäkös loppujen lopuksi kumpia siunaantuu.
Olet oikeassa. Halusin ensin tytön ja sitten pojan ja noudatimme biologista totuutta ja meillä on esikoinen tyttö ja kuopus poika.
T.tutkija
Useimmiten näkee perheitä joissa lapset on samaa sukupuolta.
Olen nähnyt paljon perheitä missä saman sukupuolisia lapsia, tai sitten eri sukupuolisia. Eiköhän todennäköisyydet ole siis aika samat.
Vierailija kirjoitti:
Meille tuli tyttö kun vaan yritettiin tehdä vauvaa (tulee jos on tullakseen) en siis seurannut milloin minulla on ovulaatio.
Toisella kerralla taas käytin ovulaatio tikkuja ja kun sain ovulaatiosta plussan rupesimme hommiin ja poika sieltä tuli.
MEILLE KÄVI SAMOIN!
Todennäköisyys on eri jos se lasketaan sen jälkeen kun on saanut jo yhden lapsen.
2-lapsissa perheissä tällaisia on 50%.