Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko saaneet mitään lääkitystä ahdistuneisuuteen läheisen sairastuessa?

Vierailija
20.08.2022 |

Saako tällaiseen apuja työterveyshoitajalta?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
2/25 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain viime viikolla rauhoittavia muttei noita uskalla pitkään syödä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä en ole koskaan ollut ahdistunut sillä tavoin, kun puhutaan kyseisestä tilasta kroonisena sairautena tai sellaisena, että ahdistuisi normaaleissa tilanteissa. Luulisin, että suurin osa ihmisistä kokee ahdistusta, jos vaikka joutuu röyhäämisen kohteeksi, mutta se on silloin vain tuon hetkistä. Tuskin mitään nappeja tuollaisiin tilanteisiin kannattaa ottaa. Ja ap:n kysymys hieman laaja. Niin siis jos tarkoittaa sitä, että joku olisi 24h ahdistunut, niin kai siihen lääkityksen saa, mutta harva varmaan läheisen sairauden takia tuollaisessa tilassa on.

Vierailija
4/25 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on oma lapsen vakava sairastuminen. Ap

Vierailija
5/25 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut kun kirjoitin oudosti tuon ekan viestin, en muista nyt koko ajan edes mikä päivä on. Ap

Vierailija
6/25 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on oma lapsen vakava sairastuminen. Ap

Eikö sun just sillon pitäis olla skarppina ja tukena, eikä missään pilleripöhnässä?

Vierailija
7/25 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on naurettavaa tuo ahdistuneisuudella mässäily. Tuota käytetään jopa mustamaalaamistarkoituksena, jos halutaan esittää, että jolla on mt-ongelmia tai muita. Esim. itsestäni on valehdeltu, että olisin kärsinyt ahdistuneisuudesta, mikä oli täysin valetta. Tuolla sanallahan tarkoitetaan sitä että on yleisesti ahdistunut ei sitä että joku tilanne aiheuttaa ahdistuneisuutta.

Hassuin diagnoosi oli, että kun ei ole sosiaalinen tai aktiivinen ihminen on ahdistunut.

Kannattaa silloin uskoa moisiin diagnooseihin, kun ihminen itse sanoo olevansa ahdistunut.

Vierailija
8/25 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole ollut koskaan mitään lääkettä tällaista tilannetta varten niin en tiedä tuleeko niistä pilleripöhnä. Tällä hetkellä menen palasiksi kun rauhoittava lakkaa vaikuttamasta. Rauhoittavan kanssa pystyn toimimaan ja olemaan rauhallinen. Ap

Vierailija
9/25 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on naurettavaa tuo ahdistuneisuudella mässäily. Tuota käytetään jopa mustamaalaamistarkoituksena, jos halutaan esittää, että jolla on mt-ongelmia tai muita. Esim. itsestäni on valehdeltu, että olisin kärsinyt ahdistuneisuudesta, mikä oli täysin valetta. Tuolla sanallahan tarkoitetaan sitä että on yleisesti ahdistunut ei sitä että joku tilanne aiheuttaa ahdistuneisuutta.

Hassuin diagnoosi oli, että kun ei ole sosiaalinen tai aktiivinen ihminen on ahdistunut.

Kannattaa silloin uskoa moisiin diagnooseihin, kun ihminen itse sanoo olevansa ahdistunut.

Tätä en nyt tajunnut mihin liittyi. En tiedä mikä on oikea termi. Ap

Vierailija
10/25 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jollain on vakava ahdistuneisuus häiriö sen kyllä ihminen tuo itse ilmi yleensä ja sen kyllä huomaa. Se ei ole minkään aktiivisuuden tai sosiaalisen elämän puute. Toisaalta ymmärrän hyvin että ei kaikki jaksa tai osaa tuollaisia "tiloja" katsoa tai hoitaa. Myös ammattilaisten tarjoama terveydenhuolto on paikoitellen aivan ala-arvousta tuon tyyppisissä "miedoissa" ongelmissa.

Voin antaa esimerkin, missä esim. nuori olisi tarvinnut terveydenhuollon apua heti (ei kyseessä ahdistuneisuushäiriö) ja oli aika huonossa kunnossa. Vanhempi yritti saada terveydenhoitoa, mutta nuori joutui odottamaan huonossa kunnossa viikkotolkulla. Ei kaikki vanvemmat ole mt-hoitajia tarvittaessa.

Jossain toisessa maassa tai rahalla ostettuna olisi saanut varmaan hoitoa heti. Sen verran oli huono tilanne. Täällä odotellaan.

Vierailija
11/25 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun mietin niin sanana tuo ahdistuneisuus on tässä tilanteessa ehkä väärä. Sairaustodistuksessa lukee akuutti stressihäiriö. Se kuvaa paremmin. Olen joka tapauksessa yhteydessä uudestaan maanantaina työterveyteen kun haluan että saisi jotain "turvallisempaa" kuin rauhoittavat. Valitettavasti tilanne on se etten pysty toimia tukena muille jos itseltä lähtee jalat alta. Luulin että olen vahva ihminen mutta näin vahva en ole. Ap

Vierailija
12/25 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sairaudesta on kyse lapsellasi?

Vierailija
13/25 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sairaudesta on kyse lapsellasi?

Miksi kysyt tätä? Ap

Vierailija
14/25 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla jo lääke, joka auttaa, niin ihan rauhassa käytä sitä. Harvempi niihin jää kiinni..

Vierailija
15/25 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun mietin niin sanana tuo ahdistuneisuus on tässä tilanteessa ehkä väärä. Sairaustodistuksessa lukee akuutti stressihäiriö. Se kuvaa paremmin. Olen joka tapauksessa yhteydessä uudestaan maanantaina työterveyteen kun haluan että saisi jotain "turvallisempaa" kuin rauhoittavat. Valitettavasti tilanne on se etten pysty toimia tukena muille jos itseltä lähtee jalat alta. Luulin että olen vahva ihminen mutta näin vahva en ole. Ap

Tsemppiä sulle. Olen se kenestä on ollut vaikka mitä huhuja likkeellä ties mistä ahdistuneisuudesta, stressistä, masennuksesta. Ja levittäjät tietää että tuo on puppua, on vain kosto dissausta kun eivät pidä ihan kaikesta miten sen nyt sanoisi....Ja mikä naurettavinta, kun näitä levittelee joku tarpeeksi ylhäältä, ei niitä edes epäillä valheiksi vaan tyyliin on saatu uskomaan että on jotain virallisia diagnooseja tai lääkärikäyntejä, lääkityksiä, vaikka ei ole. Tuollaisethan ovat kaikkein helpointa valehdella jostain että on mukamas joku hysteerinen hermoheikkko vaikka ei ole. No, ne jotka tuntee ja tietää, tietää miten asiat on. Tosiasiassa monikaan ei olisi läheskään niin rauhallinen ja tyyni mitä olen ollut tietyissä tilanteissa eli ei voisi suurempaa pas..kaa olla kun valehdella jostain ahdistuneisuudesta. Seköös joitain on harmittanut, kun en millään menetä hermoja tai ole joku itkuinen epätoivoinen raukka piipittämässä..vaikka on tehty mitä...

Vierailija
16/25 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niitä rauhoittavia on, niin käytä ihan rauhassa. En tiedä, mistä olet saanut mielikuvan, ettei niitä voisi käyttää, juuri tällaisiin tilanteisiin toimivia.

Vierailija
17/25 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä sulle. Olen se kenestä on ollut vaikka mitä huhuja likkeellä ties mistä ahdistuneisuudesta, stressistä, masennuksesta. Ja levittäjät tietää että tuo on puppua, on vain kosto dissausta kun eivät pidä ihan kaikesta miten sen nyt sanoisi....Ja mikä naurettavinta, kun näitä levittelee joku tarpeeksi ylhäältä, ei niitä edes epäillä valheiksi vaan tyyliin on saatu uskomaan että on jotain virallisia diagnooseja tai lääkärikäyntejä, lääkityksiä, vaikka ei ole. Tuollaisethan ovat kaikkein helpointa valehdella jostain että on mukamas joku hysteerinen hermoheikkko vaikka ei ole. No, ne jotka tuntee ja tietää, tietää miten asiat on. Tosiasiassa monikaan ei olisi läheskään niin rauhallinen ja tyyni mitä olen ollut tietyissä tilanteissa eli ei voisi suurempaa pas..kaa olla kun valehdella jostain ahdistuneisuudesta. Seköös joitain on harmittanut, kun en millään menetä hermoja tai ole joku itkuinen epätoivoinen raukka piipittämässä..vaikka on tehty mitä...

Miksi välität noin paljon puiden puheista? Annat ymmärtää ettei ne haittaa, ja kuitenkin itket puheita aika monen virkkeen välityksellä.

Vierailija
18/25 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut. Edelleen käytän silloin tällöin rauhoittavia. Varmaan olet saanut Opamoxia? Nämä ovat mietoja ja lyhytvaikutteisia, ei niiden käyttöä kannata pelätä. Auttaa hetkellisesti raskaassa tilanteessa.

Vierailija
19/25 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN, Koska en osannut hakea. Opein yhtään läheistä en ystävä enää auta, kun ahdistuvat.

Vierailija
20/25 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tiedän tapauksen, jossa jollekin oli tehty tosi pas..koja, rikollisia ja vääriä juttuja viranomaisten toimesta. Johan tuli diagnoosia: joo sillä on jotain mt-ongelmia tai stressiä. Nämä huhut sitten velloivat kaikkialla, koska muutama lääkärikin mukana. "Onko sulla ollut stressiä" Ei, mutta katsos stressistäkö nuo silmäoireet johtuvat. Särky, punaisuus, erittäin paha valonarkuus ja kuitenkin joku antibiootti kouraan. Ja stressistä uli uli vaan "huolestunut" lääkärisetä kyselee. Käytätkö alkoholia ,en! Onko stressiä ei! Jos nyt vaan saataisiin nuo kamalat silmäoireet pois eli kirvely, punaisuus ai niin olihan siellä jotain haavojakin silmässä nähtävissä. Juu stressiä välttämällä paranee ja stressistä tulleet. Suomessa tuntuu olevan puoskari poppamies tasolla joskus tuo terveydenhuolto. Roska pervojengiä riittää duunareista lääkäreihin suomalaisissa.

En ole lääköäri, mutta voit tunkea nuo stressi diagnoosit ahteriisi ja syvälle, tosi syvälle. Voisin palkata jonkun tunkemaan jos olisi massia. Oksettavaa laittaa stressi kaiken syyksi. No ammattitaidottomia pervoja tuolla lääkärikunnasssakin. Sen verran törkeyksiä olen nähnyt ja kuullut siellä tapahtuneen ihan erikoislääkäritasolla.

Itseasiassa taitaa olla kaikkein perverssein virkamies ammatti ainakin Suomessa, siis lääkäri. Seuraavana politiikot, poliisit ja kirkon ihmiset.