Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko painoindeksin mukaan 1-2kg alipainosta oikeasti mitään haittaa?

Vierailija
20.08.2022 |

Yksi lääkäri saanut nyt päähänsä että minun täytyy mennä ravitsemusterapeutille ja saada lisää painoa. Olen 34v, syön normaalisti, menkat tulee aina normaalisti, liikun säännöllisesti ja olen varmaan viimeiset 15v painanut tämän verran. Eikä kukaan ole aiemmin puuttunut tähän. Verikokeet on aina olleet ok, samoin verenpaine ym. Olen aina ollut pitkä + hoikka ja niin on 90% suvustani. Tuntuu absurdilta koko tilanne!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Painoindeksi on vain yksi tapa mitata ruumiinrakennetta, eikä todellakaan mikään kehittynein. Saatua arvoa on pidettävä suuntaa-antavana.

Vierailija
2/7 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso mittari naisella on, että kuukautiset toimivat, eli säännölliset jne. Eli musta sulla ei mitään syytä huoleen. Jatkat siihen malliin kuin ennenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoindeksi on tilastollinen käsite. Tilastollisesti suuria ihmisryhmiä tutkittaessa on saatu tutkimustulos, että ns. normaalipainoiset ovat keskimäärin terveempiä kuin yli- tai alipainoiset. Yksittäinen lievästi yli- tai alipainoinen henkilö voi kuitenkin olla täysin terve.

En ymmärrä, miten joku lääkäri viitsii nillittää 1 - 2 kilosta. Onko sinun mahdollista vaihtaa lääkäriä, jos nykyisen lääkärin pakkomielle ahdistaa?

Vierailija
4/7 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ok paino, jos kuukautiset ja jaksaminen normaalit.

Vierailija
5/7 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoindeksi on ihan ok mittari noin yleisesti mutta tietyissä tapauksissa se on pielessä esim. kehonrakennusta harrastavat.

Pituus on X mutta massaa on keskivertoa enemmän joten painoindeksin mukaan nämä kaikki menevät enemmän tai vähemmän liikalihavuuden puolelle. Eivät tietenkään oikeasti ole kun rasva-% on pieni ja lihas painaa enemmän kuin läski.

Vierailija
6/7 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinua pakkohoitoon ohjata, joten sen kun käytät omaa harkintaa ja jätät menemättä.

Vierailija
7/7 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin kilon ali- tai ylipainosta harvemmin on mitään haittaa. Painoindeksi ei ole mikään eksakti mittari eikä sitä pitäisi tuijotella pelkästään jos terveydessä ei ole mitään ongelmia.