Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~~~~KESÄKUISTEN VIIKKO 43~~~~~~

25.10.2006 |

Moikka Kaikille!!

Missä kesäkuun kullanmurut lymyilee kun ei ole näkynyt? Laitoin nyt tälle viikolle pinon pystyyn josko joku muukin eksyisi paikalle...

).( Olot niin kun ennenkin. Eli ei ihmeitä. Rinnat aristaa, itku on herkässä ja hermostun pikkujutuista ;) Alaselkä kivut on onneksi väistyneet miltei kokonaan!! Välillä vaan vähän tuntuu :) Maanantaina olisi jo eka neuvola...

T:hyvin voiva Remukka rv 7+4 (jo)

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo muidenkin mainitsemat bileet näin alkuraskaudessa ovat osin haasteellisia. Kun ei näin varhaisessa vaiheessa (6+2) haluaisi vielä juurikaan raskaudesta tiedottaa. Itselläni on huomenna ja ensi viikon lauantaina bileet, molemmissa alkoholia runsaasti tarjolla ja minähän en ole lasiin aiemmin kauheasti sylkenyt. Pitää vaan yrittää feikata muilla juomilla, esim. kun on tarjolla drinksuja, ottaakin oikeasti pelkkää blandista. Mutta taidanpa jommissa kummissa " jäädä kiinni" . :-/ Työpaikan pikkujoulut pidetään, kun mulla on rv 10+2 menossa - jos siis kaikki hyvin menee - enkä tiedä, pitäiskö jäädä ihan reilusti pois. :-/ Toisaalta olis kiva juhlia, mutta työkavereille sitä viimeksi haluaa noin ajoissa kertoa tai edes antaa vinkkiä.

Vierailija
22/36 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on suorastaan nolottanut, kun alkuraskaudessa suurimpana päänvaivana tuntuu olevan juuri tämä " leikkiviinan" juominen, eikä suinkaan mikään fyysinen vaiva tai odotukseen liittyvät pelot. Tietenkin iso syy tähän on se, että kyseessä on esikoinen, ja tässä on saanut viettää niin kauan vapaata ja vastuutonta elämää. Ja onhan koko odotus niin alussa, että se pahoinvointi ja muut krempat ehtivät alkaa kyllä. Sitten voikin suosiolla " teeskennellä" sairasta ja jättää juhlimiset kokonaan väliin.

Olen minä sitäkin miettinyt, että mitä tässä sitten salailemaan. Mutta ystävä- ja kaveripiiri on niin iso, että jotenkin riipii ajatus siitä että kummin kaimatkin sitten tietäisivät mahdollisesta keskenmenosta tai muulla tavoin kariutuneesta odotuksesta.

Tänä iltana aion mennä katsomaan pokkana paria bändiä, katsotaan miten kauan sitä alkoholitonta olvia jaksaa lipitellä. Viime viikonloppunakin tuli jo kavereilta kuittia pienestä tuopista (viinaton oluthan on 0,33 pulloissa). Apua, millaisten juoppojen seurassa minä oikein olen aikani viettänyt? Kyllä tässä elämäntavat menevät kerralla uusinta-arvioon.

Vesikko 5+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ite nyt imetysaikana juonu Kopparbergin alkottomia siidereitä. Useammin kuin kerran on kkäynyt näin: Juhannuksena join kaksi puolenlitran tölkillistä illan mittaan, suoraan tölkistä vielä. Kun oltiin lähössä pois kysyi isäntäväki kauhuissaan, että lähdenkö tosiaan ajamaan, vaikka oon juonu koko illan, eikö olisi parempi tilata taksi... Täytyi ihan kaivaa pulloroskiksesta tölkit esille todistaakseni, että alkoholitonta olen juonut! Siinä tölkissä siis lukee simppelisti alkoholiton alareunassa, on vaan niin huomaamaton, ettei kukaan kiinnitä huomiota. Luulivat vielä mun juoneen enemmänkin kuin kaksi kolpakollista, eli kukaan ei huomaa montako tölkkiä juo ja kuinka humalassa on. Sitä paitsi näin raskaus aikana väsyttää helposti ja kova väsymyshän vastaa pientä humalatilaa tai jotenkin... ;)

Mun vatsa on järkyttävän iso, ainakin kun virtsarakko on täynnä! Ihan huikeeta. Vähän huolettaa noi tulevat raskauskilot. Edellisesta raskaudesta vielä jäljellä 1 kilo, poika siis sen 7kk. Viimeksi kertyi melko paljon kiloja 17, joista 8 jäi synnärille ( no sellanen ~4 kg:n nyytti tuli tosin mukaan). En edes syönyt mitenkään erityisen paljon/epäterveellisesti. Jos nyt näyttää käyvän samoin, pyydän heti päästä sokerirasitustesteihin. No turhahan sitä on vielä huolia! Vaakakin näyttää samoja lukemia kuin pari viikkoa sitten.

tanssijatar rv 6+1

Vierailija
24/36 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa vihdoin viikonloppu koitti! Toisaalta viikko meni hujauksessa, mutta kun on niin väsynyt, että päivätkin tuntuu välillä tuskallisen pitkiltä...

Peipposka: Ihanaa, tuttuja enska puolelta!!! Mie kävin varhaisultrassa rv 6+5. Ultran mukaan oli vähemmän päiviä, eli 6+ jotain, mutta silti jo sydän näkyi siellä pomppivan :D Hyvin voin mennä 7+ viikolla ultraan.

Paljon oli tullut uusia kesäkuisia mukaan, kivaa! Ja onnea tietysti kaikille!! Tässä menee taas hetki ennen kun rupee niccejä tunnistamaan :) (lahon pään kun omaan).

ON: Pahoinvointi on tullut kuvioihin mukaan enenevissä määrin. En oo oksentanut kun kerran, mutta jatkuvasti on huono oksettava olo, joka pahenee joka aterian jälkeen. Pinna on niiiin lyhyt, että!! Itteeni ihan ärsyttää kuinka herkästä hermostun. Ja tunteet nousee pintaan pienimmästäkin! Rinnat on arat, mutta nyt taas hieman vähemmän kun alkuviikosta. Tuntuu, että ne turpoaa aalloittain. Sillon kun ne turpoaa niin on tosi arat ja kun turpoaminen tasoittuu niin sillon ei enää niin arat. Täytyy vkl käydä ostamassa uudet yhen kuppikoon isommat liivit, kun tuntuu, että alkaa " pursuamaan" entisistä ulos.

T:Remukka & Hippunen rv 7+6

Vierailija
25/36 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tipuin kyydistä pois, viikko sitten tuli keskenmeno parin päivän tuhruttelun jälkeen, (6+5) nyt enää haamuja näkyy testissä ja ootellaan koska vuoto loppuu että pääsee yrittämään uudelleen. Parempaa onnea muille kesäkuun odottajille!

Toivottavasti seuraava pysyy kyydissä eikä myöskään anna odotuttaa itseään liian kauan... ;-) Haaveillen ekasta yhteisestä...

Vierailija
26/36 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on tänään firman juhlat joissa tarjotaan alkoholia. Minä aion sanoa kyselijöille olevani antibioottikuurilla poskiontelotulehduksen vuoksi. Uskon että menee läpi! Vielä paremmin saisi tietysti kyselijöille luun kurkkuun jos kertoisi olevansa antibioottikuurilla virtsarakon tulehduksen vuoksi, heh heh! Tuskin kukaan alkaisi sitä sen kummemmin ruotimaan.

Oireista sen verran että olen ollut tähän asti tosi energinen ja hetkittäistä heikotusta lukuunottamatta ei ole ollut muuta kuin lievää rintojen arkuutta. Näin on ollut kaikissa kolmessa alkuraskaudessani. Edellinen raskaus oli tuulimuna ja sen vuoksi minulla on alkuraskauden ultra ensi viikolla. Jännittää ihan hirveesti!

GeddyLee 7+2

Vierailija
27/36 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen todennut parhaimmaksi ratkaisuksi juomattomuuden kanssa sen, että ei tee asiasta mitään numeroa. Ei ala mitenkään selittelemään. Itse olen tehnyt niin, että olen ottanut esim. yhden lasin viiniä tai siiderin ja pörrännyt pitkään sama lasi kädessä. Ja voihan sitä nyt ainakin mun mielestä vähän siitä lasista maistella. Ja jos on ollut iltameno jossain baarissa olen tilannut pelkkää kokista. Sitäkun ei erota onko lasissa kokis vai kossukokis. Yleensä ei ole kukaan edes kysynyt mitään. Tai yleensä ;-) oon vissiin kaksi kertaa ollut ihmisten ilmoilla nyt tän alkuraskauden aikana. Mutta myös esikoista odottaessa toimin näin. Ärsyttävää tämä salailuvaihe mustakin on!

Omaan masuun kuuluu hyvää. Kävin johtuen työkuvioista torstaina alkuraskauden ultrassa vaikka viikkoja oli silloin vasta 6+3. Siellä se pieni sydän jo sykki =)

Oireita ei juurikaan ole. VÄlillä pientä kuvotusta ja väsymystä. Alavatsalla ei ole mitään tuntemuksia. Esikoista odottaessa mulla taas oli vatsassa kaikkia kipuja ja rinnat oli arat. Nyt ei ole mitään tollasta. Jos en olisi ultrassa käynyt ja nähnyt omin silmin pientä ihmisen alkua en varmaan vieläkään osaisi edes olla ihan varma että raskaana ollaan..

Mukavaa viikonloppua!

Vierailija
28/36 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ananasasenne, voimia sinne päin!! Mulla toukokuussa km, joten tiedän fiilikset.

Mä kävin sitten ultrassa ja sikiö olikin 5 päivää isompi mitä menkoista lasketaan ja syke näkyi hienosti. La varmaan nyt sitten muuttuu mut pitää oottaa tonne nt-ultraan ja sit siellä varmistavat sen vielä.

Vuotoa on vielä hiukkasen, mutta sisätautilääkäri sanoi niiden johtuvan liian suuresta lääkeannoksesta, nyt se sitten puolitettiin ja katotaan kuinka käy. Duuniin lähtö on katkolla..saikkua jo kirjoittikin, mut niin kauan kun on vuotoo en saa nostella painavia, kiva kun 10 kg nosteltavaa on tossa jaloissa pyörimässä koko ajan.

Mielitekoja on vaikka mitä, sprite on ihan ykkönen!!! sit illalla menen oksentamaan kaikki ulos ennen nukkumaan menoa, viime yönä tulikin sitten spritet nenästä ;(( Ja tajun kova väsymys on koko ajan, eilen just ajattelin et on sitä hullu, just on saanut kaikki nuo oireet pois ja tyttö alkaa olla ns.iso toinen 11 ja toinen 8,5kk ja taas aloitetaan alusta.... Mies vihjaili vielä et nyt jos taas tulee tyttö niin vielä neljäs koetetaan..joo ehkä koettaa toisen kanssa mulle riittää. no ei nyt sentään.

Meidän 8,5 kk käveli tänään taaperokärryn kans ulkona pitkän lenkin,nyt sit makaa koomassa päikkäreitä. Pitänee käyttää hyväksi tämä hetki ja tehdä kotihommia.

Kuumetta rv 8+2

Vierailija
29/36 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko tehdä eilen vielä uudestaan testi, kun en ota uskoakseni tätä raskautta, vaikka rv ois jotain 7 + 4. Kyllä siihen heti pamahti selvä plussa, eli kai se on uskottava. Mä vaan pelkään sellasta keskenmenoa, et se ei vuotaiskaan heti pois. No, eipä auta murehtia. Ja vaikka tuliskin keskenmeno, joka ei vuotaisi pois, niin kai se raskaustesti silti näyttäis plussaa, kun on raskauskudosta sisällä? Vai tietääkö joku?? En aio kuitenkaan mennä alkuraskauden ultraan, kun se np-ultra on " jo" 4 viikon päästä... sitä ennen neukkulalääkäri, joka kuuntelee sydänäänet.

HUIJAUKSESTA: eilen oltiin kavereilla kylässä ja oli tosi haasteellinen ilta. Alkoholista selvisin sillä, että olin autolla. Sen sijaan ruokana oli mm. graavilohta, raakaa lihaa (porocarpacciota) ja pakastekarpaloita. Eli morjens vaan kaikki listeriat ja toksoplasmoosit yms... Mä sit söin lohivoileipää silleen, et haukkasin vaan leipää ja tungin pöydän alla miehelle leivän lopun, jossa oli lohta. Sama lihassa. Karpaloista väitin, etten diggaa. Uskomatonta, etten kuitenkaan jäänyt kiinni, hyvä minä!! Taisin olla vähän liiankin hysteerinen, oletteko syöneet kotona tehtyä graavikalaa? Entä kotimaisia kaupasta ostettuja pakastemarjoja, esim. mustikoita? Onneksi ton tyyppisiä tilanteita ei varmaan tule ennen kuin voi jo kertoakin raskaana olemisesta. Edellisessä raskaudessa moni arvaili jo etukäteen, että olen raskaana, kun en minäkään ole aiemmin lasiin sylkenyt... nyt kun on jo 1 muksu, niin tää elämä on muutenkin sellasta, ettei kauhean usein tule juhlittua, niin ei ole yhtä kiusallisia tilanteita.

Mies laittaa tytyä nukkumaan, taidan mennä vähän happihyppelylle ulos. Täällä on satanut lunta, tosi ihanan jouluista! Telsustakaan ei tule lauantai-iltaisin mitään!!! Leffatkin on tyhmiä äksöneitä. Hanurista!

HYvää yötä silti. Ja muistakaa kääntää kelloja, kun se talviaika taas koittaa.

Vierailija
30/36 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pohdiskelin tuota kalakysymystä aiemmin tällä viikolla kun sain neuvolasta listan ruoka-aineista, joita ei tulisi nauttia. Mielestäni siinä luki selvästi, että vakuumipakattua, graavattua tai kylmäsavustettua kalaa ei pitäisin syödä. Kyseiset kalat ovat nimenomaisesti meidän perheen herkkuja ja ajattelin ostaan kalat tuoretistkistä, jotta ei niistä kokonaan tarvitse luopua. Mulla ei onneksi vielä erityisiä himoja ruokien suhteen, joskin ei viimeksikään. Satsumat ja klementiinit maistuvat, kun huono olo iskee. Yritän niillä pitää verensokeria sopivalla tasolla. No eiköhän tässä ehdi vielä himottaakin. HOmma vasta aluillaan (7+6).

Vierailija
31/36 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä olla täällä taas. Toinen olisi tulossa ja tosi toivottu ja hyvään saumaan töittenkin suhteen. Esikko täytti juuri vuoden. Viikkoja on tosin kovin vähän että täytyy ottaa vielä rauhallisesti kun ei koskaan tiedä miten käy. Haluaisi vain kertoa kaikille, mutta ei vielä voi.

Oireet ollet aika lievät, etomista, väsymistä, rintojen kiristelyä, lämmönnousua, itkunherkkyyttä. Mies saa taas tehdä ruuat kun lihaa ei innosta katsoa.. Ja hyvää ruokaa tekeekin. Muuten ollut hyvällä tuulella mutta tänään ärsytti kunnolla, kun väsytti ja poika vain kitisi eikä antanut rauhaa, ja mies ja anoppi oli ärsyttäviä ainakin minun mielestä. Nyt menee paremmin, mutta jännittää miten hermot kestää kaksi kitisijää.

Muakin kiinnostaisi alkuraskauden ultra, kun haluaisi varmuuden että tää on totta ja miten on lasketun ajan. Täytyypä miettiä.

Cazzu2 5+3

Vierailija
32/36 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva huomata ettei ole ainut näiden TODELLA outojen himojen ja inhojen kanssa.

Torstaina kun tulin kaupasta kotiin, niin mies ihmetteli ostoksia: satsumaa, appelsiiniä, verigreippiä, appelsiinimehua... Kun niitä teki mieli, ilman että yhtään asiaa oli ajatellut. Nyt tosin naurattaa :) Sitten taas jääkaapissa ollut nakkipaketti eto aivan kauheasti, ja piti pyyttää miestä laittamaan se roskíin... ja toinen suuttu että ei nyt ruokaa ruveta heittämään roskiin sen takia että Rouva on raskaana... ja itkuhan siitä tuli.

Cana 7+5

Vierailija
33/36 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ananasasenteelle toivottaisin tsemppiä ja voimia, vaikka et tätä pinoa varmaan enää luekaan.

Ruokapuolesta: kyllä minun logiikkani mukaan graavi- ja raa' at kalat ovat täysin OK, jos ovat kotona/ravintolassa asianmukaisella hygienialla tehtyjä, eivätkä vakuumipakattuja. Eräs elintarvikealalla työskentelevä tuttu on itseasiassa sitä mieltä että vakuumipakattu graavikala on ylipäänsä vaarallisin asia mitä suuhunsa voi laittaa, vaikka ei olisikaan odottavalla kannalla. Toinen juttu tietenkin on, miten vieras- tai pitopöydässä saa huomaamatta selville, mikä on kalan alkuperä. Ja pakastemarjahan voi olla itse poimittua, ja sitä minä kyllä syön hyvällä halulla. Niin hirvittävä happamen himo on muutenkin koko ajan!

Vierailija
34/36 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ananasasenne: Olen todella pahoillani keskenmenostasi. -Halaus-

Minä täällä ihmettelen yhtäkkistä " oireettomuuttani" ??????? Parin viikon ajan minulla oli kamalaa pahoinvointia ja kuvotusta 24h. Ja useamman kerran päivään piti käydä oksentelmassa lisäksi olin ihan kuoleman väsynyt koko ajan. Olo oli ihan samanlainen, kun esikoiselta aikanaan ja olinkin tyytynyt kohtalooni, että sama meno jatkuu taas sinne rv.16 asti vaan kuinkas kävikään..Pahoinvointi ja pahin väsymys hävisi, kun tuhka tuuleen. Olen nytten muutaman päivän ajan voinut tosi hyvin ja ollut enemmän, kun ihmeissäni. Tietysti säännöllisin väliajoin syön edelleen, että verensokeri ei pääse liian alas, koska silloin edelleen iskee kuvotus, mutta siis se oksentelu ja raju pahoinvointi loppui. Onko tyyntä myrskyn edellä vai mitä??

On kyllä käynyt mielessä oireeton keskenmenokin, mutta en ainakaan vielä halua siihen uskoa. Minulla on yksi oireeton km takana ajalta ennen esikoista ja se jouduttiin silloin kaapimaan, kun ei itsekseen vuotanut pois ja nyt se on kummitellut mielessä. Mitään vuotoja tai kipuja ei ole ollut ja muuten raskausoireita on vaikka muille jakaa. Maitoakin tulee edelleen ja pari kertaa on ollut pienet tahrat paidan rintamuksessa.:) En tiedä mitä tämä on, mutta pitänee vaan yrittää olla iloinen hyvästä olosta ja olla murehtimatta liikoja. (Helpommin sanottu, kun tehty.)

Voikaahan hyvin.

Tuuli@ 8+1

Vierailija
35/36 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin että ostaisit kalat tuoretiskistä...alalla työskentelevänä tiedän että läheskään kaikki ei ole " tuoretta" vaan tiskiin avataan hyvin usein vakuumipakattuja kaloja, lähes aina. Ja tuote killuu siinä tiskissä vielä " monta" päivää myynnissä ja on ilman, saati myyjien käsien ja työvälineiden kanssa tekemisissä...

en suosittele.

Ite olen syönyt kyllä niin kalaa kuin juustoja raskausaikana,(pieniä määriä) ollut kissan seurassa yms yms, kuitenkin se on niin pieni se riski, mutta jos tietty haluaa pitää varman päälle niin jättää väliin.

Niin siis itselle kolmas tulossa 24.6....ajattelin puskea tänne palstalle mukaan jos passaa..

Vierailija
36/36 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vk flunssa vaivaa edelleen ja olo on super-vetämätön. Suunnilleen joka kolmas päivä on vähän lämpöä. Liekö flunssasta vai tästä muusta huonosta olosta. Läheisellä työkaverilla loppuviikosta salmonellaepäily, apuva. No sen ei kaiketi pitäisi tarttua pisaratartuntana, mutta vähän kauhistuttaa ajatus siitä, että tuon pöpön saisi tässä alkuraskaudesta.

Väsymys on huikea. Esikoisen kanssa hemoglobiini romahti aika alkuvaiheessa. Mietiskelen tässä, että uskaltaisiko jo nyt ottaa vähän lisärautaa, vaikka eka neuvolakin on vasta kahden viikon päästä. Syökö kukaan muu vielä rautaa?

7+1