Jos sinulla olisi tuttava pariskunta kumppanisi kanssa ja saisit tietää että mies petti - kertoisitko naiselle?
Melko pitkälle mitä otsikossa jo olikin.
Eli mieheni kanssa meillä on tuttu pariskunta, olemme kaikki ystäviä keskenämme.
Ja nyt tämän pariskunnan mies on kertonut minun kumppanille että hän on pettänyt.
Itse haluaisin tietää jos minua on petetty, mutta mieheni haluaa että pidän asian salassa?
Mitä nyt teen?
Mitä tekisit?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
En. Mistä tiedät että ei ole vapaa liitto ? Ja mitä se sitäpaitsi SINULLE kuuluu vaikkei olisikaan.
Pitää kertoa tottakai. Jos olisikin vapaa liitto, niin mitä sitten. Saa kuulla, että luullaan pettämiseksi. Pitääpähän siinä tapauksessa vaikka tiedotustilaisuuden.
En kertoisi, yritän pysytellä mahdollisimman kaukana toisten ihmisten asioista.
Eron hetkellä huomaat,että ystäväpariskuntia ei ole olemassakaan. Yleensä jompikumpi pariskunnan osapuolista on ystäviä eli ilmeisesti miehesi on ystävä tämän toisen pariskunnan miehen kanssa. Eron sattuessa ystävyys pariskunnan toisen osapuolen kanssa jatkuu ja toinen katoaa jonnekin.
Kertoisitko miehesi ystävän puolisolle, että hänen miehensä pettää?
Tarkista miehesi mielipide ensin.
Henkilökohtaisesti itse menisin sanomaan sille miehelle, että kertoo puolisolleen tai minä kerron. Antaisin jonkun aikarajan. Ja sitten rajan mentyä kysyisin siltä naiselta että joko mies kertoi asiansa. Jos ei ole kertonut niin käskisin kysymään mieheltä. Jos mies ei vieläkään kertoisi niin kertoisin naiselle, jos tämä haluaa tietää (jotkut ihmiset eivät yksinkertaisesti halua tietää näistä asioista, vaan ennemmin haluavat kuvitella, että mitään ei ole tapahtunut, tai ehkä pettäminen ei ole heidän mielestä niin paha juttu).
Tekisin näin, koska periaatteessa en halua puuttua toisten suhteeseen, mutta toisaalta en voisi olla kertomatta. Haluaisin että myös minulle joku kertoisi, jos mieheni pettäisi.
Riippuu olisiko se nainen alkoholisti (=juo paljon tai usein) ja paatunut pettäjä että ei tule sitä koskaan lopettamaan, vai olisiko joku erehtyväinen. Kuulostaa ettei sen naisen oma mies kiinnosta(?), mies seinätapettina, onko oma miehensä jotenkin nalkuttava tai huono? Vai ei liity mieheen edes.
Mun ex petti minua työkaverin kanssa. Olivat yhdessä käyneet festareilla, ja siellä suudelleet ihan avoimesti. Sen tietysti oli yksi tuttavani nähnyt, ja kertonut asiasta eteenpäin. Lopulta sen tiesi sitten ihan kaikki, paitsi minä. Kun lopulta kuvio selvisi mulle, muistan miten pahasti mua loukkasi se, kun kaikki ystäväni olivat tienneet asiasta, eikä kukaan kertonut minulle.
Tosi hankala kysymys. Moraalinen minä on sitä mieltä, että tottakai kertoisin, mutta... Jouduin täsmälleen tuohon tilanteeseen kymmenisen vuotta sitten, kun ystäväpariskunnan mies myönsi, että pitkän parisuhteen aikana hän oli pettänyt muutaman kerran (yhden illan juttuja). No, koska pariskunnalla ei ollut yhteisiä lapsia eikä yhteistä asuntoa ja molemmat olivat taipuvaisia hölmöilyyn humalassa, niin en kertonut. Siitä tuskin olisi seurannut eroa, mutta paljon pahaa mieltä ja tappelua puolin ja toisin, minä mukaan lukien. Pariskunta erosi muutaman vuoden päästä ihan muista syistä. Mutta jos tilanteena olisi, että viaton ja sinisilmäinen puoliso istuu kiltisti pienokaisten kanssa kotona, kun petturi pyörittää salasuhteitaan pitkin kyliä, niin kyllä kertoisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro. Ansaitsee tiedon niin voi tehdä vielä uudet suunnitelmat elämäänsä.
Vasikoi eteenpäin, joten kyllä se rouva tulee saamaan tietoon tuon.
Tosi vaikea puuttua.Tiedän jo nyt että petetty nainen suuttuu viestinkantajallle.
Itse sain tietää naiselta, jolle (nykyinen ex-mieheni) oli valehdellut olevansa niin kiireinen ja menestyvä yrittäjä, ettei vaan kertakaikkiaan ehdi muunlaiseen suhteeseen, kun käydä painamassa keskellä päivää En minä tälle naiselle vihainen ollut - yhtä huijattu kuin minäkin. Sittemmin näitä päljastui enemmänkin. Ja moni yhteinen (?) ystävä oli näistä tietoinen. Kysymysmerkki siksi, että koen. Etteivät he sittenkään olleet ystäviäni. Katsoivat vierestä, kuinka minua huijattiin, vuosia.
Eli ehdottomasti, kerro. Mitä aiemmin, sen paremmin nainen saa koottua elämänsä kokoon uudestaan; taloudellisesti ja muutenkin.
Tarvitseeko tuota miettiä. Kerrot tietenkin. Et sinä ole tässä pilaamassa mitään mikä ei olisi jo pilalla.
Katolilaiset kertovat asioitaan papeille, mutta suomalaiset lutkut kokevat, että he ovat itse ylimpiä tuomareita, joilla on oikeus puuttua, tuomita ja julistaa tuomionsa kaikille. Koskipa asia millään tavoin heitä itseäån. Mut ku minä, minä, minä haluasin itse tietää ja se oikeuttaa minut puuttumaan muiden elämään.
Nimim. Petetyksi olen tullut, mutta itse en ole pettänyt
En tietenkään. Tuttavapariskunnan mies on asian kertonut miehellesi luottamuksella. Sitten miehesi lörpöttelee sen sinulle. Ja jos sinä vielä lörpöttelet sen tuttavapariskunnan naiselle, niin siinä on luottamus rikottu niin monesti että alkuperäinen pettäminen ei ole enää ollenkaan se pahin juttu.
Olisin halunnut, että jollain olisi ollut rohkeutta kertoa minulle exmieheni suhteesta. Enkä olisi suuttunut kertojalle, hänhän olisi ollut paras ystäväni tilanteessa.
Kiistän myös sen, että petetty aina aavistaa tai tietää, että puoliso pettää. En aavistanut mistään, oli valtava yllätys.
Pettäjät täällä yrittävät inistä, älä kerro, älä.. tulee muuten suru puseroon kun jännäily loppuu ja parisuhde saattaa päättyä. Joutuu taas hankkimaan uuden petettävän että saa jännitystä elämään. Pettäjän puoliso ei vastavuoroisesti tietenkään saa käydä vieraissa koska sehän olisi väärin!
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään. Tuttavapariskunnan mies on asian kertonut miehellesi luottamuksella. Sitten miehesi lörpöttelee sen sinulle. Ja jos sinä vielä lörpöttelet sen tuttavapariskunnan naiselle, niin siinä on luottamus rikottu niin monesti että alkuperäinen pettäminen ei ole enää ollenkaan se pahin juttu.
Tämä, vaikka tuttavapariskunnan mies on pettäjä, niin tässä kuviossa luottamuksen pettäjiä on jo sinun miehesi. Haluatko sinäkin olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä, vaikka tuttavapariskunnan mies on pettäjä, niin tässä kuviossa luottamuksen pettäjiä on jo sinun miehesi. Haluatko sinäkin olla?
Pettäjä on epärehellinen, eikä ansaitse kenenkään luottamusta.
Tietysti kertoisin. Oma elämän filosofiani kun on aina ollut, että rehellisyys maan perii. Näin toimien saa elää aina ja kaikkialla puhtaalla omallatunnolla, vaikkei sitten voikaan aina kaikkia miellyttää.
Kertoisin. Selvittäkööt sitten keskenään mikä on homman nimi?