Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

^^Ensikot keskiviikkona 25.10^^

25.10.2006 |

Hihiii uus pino avattu :)

Killalle suurkiitokset jo etukäteen ku jaksat ruveta päivittely hommeleihin :)

Tosi hieno juttu että saatiin " omia tarpeitamme" vastaava pino tänne lapsettomuus puolelle, tänne on nyt jotenkin paljon helpompi kertoa juttuja. Ainakin henkilökohtaisesti tunsin tuolla vauvakuume puolen enskoissa ettei aina " loppu ajasta" jaksanut olla ihan vasta yrityksen aloittaneiden ilossa ja innostuksessa mukana ku itsellä on jo tätä yritystä jo tovi takana. Heti kauheita tunteen purkauksia hih... ;)

Tervetuloa minunkin puolesta vaan kaikki miehen tai ilman miestä kanssa lasta yrittävät.

Vielä lopuksi ).( Tänään soitin sitten tuonne terveyskeskuksen lapsettomuuspuolelle..kahden viikon päähän sain erikoislääkärille ajan ja ruvetaan sit pohtiin mitäs tehdään. Oli kyllä jotenkin raskas soittaa sinne ja hyväksyä nyt lopullisesti tämä tilanne et normaalein konstein ei lasta meille suoda..itkuun purskahdin puhelun jälkeen...huoh. Mutta nyt on kuitenkin taas jollain tapaa valoisammalla mielellä et saadaan taas toivoa tähän tilanteeseen :)

Menipäs romaaniksi, huomiseen enskat!

apila

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehtinyt mukaan eiliseen ihan ekaan pinoon, mutta nyt hyppään mukaan! Minustakin tuo vauvakuume-puolen enskapino alkoi tuntua ahdistavalta. Ja toisaalta tuntui että itse aiheuttaa siellä ahdistusta niille jotka on vasta iloisina aloittamassa yritystä.

Kiitos Killa listaemoksi ryhtymisestä, ja tervetuloa myös kaikki uudet pinoutumaan minunkin puolestani!

Tässä tietoni:

Nikki: Brooke73

Ikä: minä kohta 33, mies yli 40-v.

Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta

Koska yritys aloitettu: kesäkuussa -05

Mitä tutkimuksia tehty: Minulle tehty noin vuosi sitten perustutkimus työterveyslääkärissä, ja silloin ei mitään vikaa löytynyt. Miestä ei ole tutkittu. Tarkoitus on mennä vuodenvaihteen jälkeen tutkimuksiin yksityiselle, jos ei sitä ennen ihmettä tapahdu.

Vierailija
2/9 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun löytyi sattumalta näin hauska juttu...

Ensikon kasvatus:

http://www.rehuraisio.com/kamppis/s_emaopas/s_ensikon.asp

Sorry jos ei tuosta tullut suoraa linkkiä, en oikein osaa näitä juttuja...

Minä kaupunkilainen (vaikka nykyisin maalla asunkin) en ainakaan tiennyt, että ensikko-sanalla on tuollainenkin merkitys...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esittäytymässä tuolla ekassa pinossa. Tosi kivaa, että niin moni on lähtenyt tähän mukaan! Selvästi tällaselle porukalle oli tilausta.

Oma olo on tällä hetkellä taas tosi ristiriitainen. Tähän kiertoon ei oo tehty mitään hoitoa, joten luomuna mennään. Pari päivää sitten tikutin oviksen ja nyt taas elättelen toiveita... Alan vaan olla tosi väsynyt tähän toivomiseen, ja varsinkin jos se yltyy haaveiluksi. Niin vaan haluais unohtaa koko jutun, mutta jostain se toivo aina nousee, ja sitten taas kolahtaa kovaa... Mulla tämä tuntuu menevän jotenkin säännöllisesti silleen, että joka toisessa kierrossa on toiveet korkeella ja joka toisessa en jaksa toivoa, kun on vielä edellinen pudotus tuoreena muistissa.

Oon myös melko skeptinen sen suhteen, että irtoaako sieltä kuitenkaan mitään munasolua, vaikka ovistestit sen näyttää ja muutkin oireet. Mulla kun on pco ja kierto epäsäännöllinen ja pitkä (30-48 p). Nyt ovistestit oli plussaa kp:t 20 ja 21.

Silleen alkaa tuntua tyhmältä piinailla luomukiertoa, kun näin kauan (1,5v) on jo mennyt! Varmaan joku muukin tunnistaa itsensä tästä??

Onnittelut, apila, kun sait soitettua sinne sairaalaan. Siitä ne asiat sitten lähtee eteenpäin :) Tosi tutulta kyllä kuulostaa tuo tunne, kun joutuu hyväksymään sen, että kuuluu tänne lapsettomien kategoriaan.

Vierailija
4/9 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin aamusella tuohon eiliseen pinoon, mutta raapustelen nyt muutaman rivin tännekin. Olen loppuviikon nettipimennossa enkä pääse kuulumisianne lukemaan, joten vielä ennen lähtöä on pakko vähän kirjoitella.

Apilalle tsemppihalaus. Olit rohkea kun soitit lääkärille, bd. Ja nyt voit toisaalta vähän hengähtää, apua on tulossa. Kyllä se itku saattaa yllättää monessakin tilanteessa. Olen joskus miettinyt kuinka paljon ihmisen pitää itkeä, että kyyneleet loppuisivat...

Brooke, kyllä tuo ensikko-linkki sai makeat naurut aikaiseksi. Enpä tiennyt minäkään mitä merkityksiä " meidän omalla nimellä" voi olla. No, jälleen kerran olen oppinut jotain uutta. Ei mennyt tämäkään päivä hukkaan.

Vannis, kiva että olet löytänyt enskapinon. Tuntuu niin tutulta lukea sun fiiliksistä. Millään ei jaksaisi enää toivoa, eikä ainakaan pettyä, mutta päivien lukumäärän kasvaessa toivo nostaa aina päätänsä, " jospa vaikka sittenkin" . On vaan pakko uskoa, että kaikki tämä toivominen ja odottaminen vielä joskus palkitaan. Tsemppiä!

ON: Fiilikset ovat vähän mitä sattuu. Kävin hetki sitten apteeksissa hakemassa sen clomipurkin ja niitä sitten popsin ensi viikolla. Tädin oletan nimittäin tulevan viikonloppuna. Toki toivon, taas kerran, että ihme tapahtuisi ja saisinkin viestin Herra Haikaralta. Olo on vähän ihmeellinen, koska kroppa on jotenkin outo. Otan tilanteen kuitenkin ihan rauhallisesti, koska on niitä omituisia fiiliksiä ollut ennenkin.

Mukavaa viikon jatkoa! Palaan linjoille luultavasti vasta maanantaina.

Paljon +tuulia ja hyvää mieltä.

~dese~

Vierailija
5/9 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelin nyt jatkaa tähän pinoon, vaikka enemmän näyttää vielä olevan eloa tuossa eilisessä pinossa. Itse ehdin koneelle yleensä vain iltaisin, kun työ ei anna periksi istahtaa päivisin edes kurkkailemaan kuulumisia.

Kiva kiva, kun Emma-Emilia ja Amaliakin tuli mukaan tähänkin pinoon. Naksua osasinkin tänne odottaa..:) Kiva myös että mukana on kaikenlaista porukkaa.. Siitä olen tykännyt myös tuolla Hoidokkien puolella. Erilaisuus ja erilaiset tilanteet rikastuttaa eikä myöskään silleen ahdista, kun toisille alkaa tuoda hoidot tulosta ja itse on vielä ilman (vrt. esim. clomistit tai pco-pino).

APILALLE taputukset olalle urheasta askeleesta kohti masun kasvatusta. Ensimmäinen ja minun mielestäni suurin askel on otettu hoitotaipaleella. Muistan itsekin millaisen tunnekuohun kävin läpi ennen kuin sain varattua ajan Väestöliittoon.

Maalta olen minäkin kotoisin, eikä todellakaan ollut BROOKEN tavoin tietoa ensikko-sanan merkityksestä. Sitten kun siirrytään tuonne odotuspuolelle, niin voidaan perustaa pino esim. Emakot nimellä...-hih!

VANNIS: Meillä on lapsettomuutta takana kohta kaksi vuotta ja edelleen minäkin jaksan toivoa ihmettä aina kierron lopussa vaikka miten yritän pitää jalkoja maan pinnalla. Etenkin kun minun kiertoni on niin vaihtelevan pitkä, että aina ehtii toivo herätä. Ja minäkin ajattelin tässä kierrossa ottaa ovistikut kehiin pitkästä aikaa.

DESE: Monet ovat onnistuneet clomeilla, joten toivotaan että sekin riittää teille eikä tarvitse mihinkään hoitoihin lähteäkään! bdbdbdbd

Muille Ensikoille vilkutuksia!

Minusta muuten tuo Naksun (vai oliko se joku muu?) ehdottama viikkopino voisi olla hyvä. Mitäs muut on mieltä?

ON: Kp13/26-36 menossa ja huomenna ajattelin aloittaa tikuttelun taas pitkästä aikaa. Miehen kanssa eilen naurettiin, kun kysyin häneltä, että haluaako hän tietää koska ovis on vai viettelenkö hänet vain sitten kun on aika.. Hänen kommenttinsa tuohon oli ¿ai silleen spontaanisti viettelet vai¿..:D Kuvastaa hyvin miten spontaaniksi seksielämä on muuttunut tuohon tiettyyn aikaan kuukaudesta..:) Onneksi ei kuitenkaan vielä kauheasti ole tuota elämää haitannut.

Muuten olen pyrkinyt purkamaan kaikkea paineita liikuntaan ja olenkin käynyt aika ahkerasti jumpassa. Jos ei voi saada sitä isoa vatsaa niin otan sitten mielummin litteän..;)

-Tuittu-

Vierailija
6/9 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta huomasin, että meillähän on tällainenkin pino! Kiva! :)

Jösses tota Brooken Ensikon kasvatus-linkkiä! Mä nauroin aivan kippurassa! :D Mutta ihan vakavasti otettavaa asiaahan siiä oli, sillä onhan" Ensikon kasvatuksen tavoitteena on kestävä emakko" ! Ymmärsin tuosta, että saadaan syödä mitä herkkuja vaan ihan vapaasti astutukseen tai siemennykseen saakka! ;) Se tieto lohdutti! Täytyy kuitenkin muistaa ne Multitabs 2+ vitamiinit jotta saadaan kivennäisaineita! :D

Kävin pikkuisen koklaamassa noita ehdotettuja värejä:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8686610&t=8686483&appid=&…

Mitäs niistä sanotte? Kehitelläänkö niistä?

Esittäytyneitä Ensikoita tällä puolen on nyt 18! :)

Pitiköhän mun jollekin tähän kommentoida... Äh, enpä enää muistakaan joten laitan vaan vähän [b]omaa napaa[/b]: kp on 28/28-41. Melko normit menkkaoireet eli mahanippailuja ja tissit kipeytyneet. Sellaisen havainnon kyllä tein, että ne on eniten kipeet tuolta sivuilta, kun tavallisesti nännit on ne kipeimmät. Ja ne ei oo nyt yhtään kipeät. Joka kierossa noi kivut menee ihan eri tavalla, mutta tää on nyt jotain ihan poikkeuksellista! Lupasin itselleni, että en usko enää mitään oireita, mutta ei voi mitään kun toiveet taas herää! Toivon niin kovin, ettei seuraavaa kiertoa tulisi, kun se tarkoittaa sitä että mun pitää nostaa kissa pöydälle ja vaatia mieheltä vastaus hoitoihin lähdöstä! :/ Lupaan että jos nyt ei tärppää, en rasita teitä enää ikinä millään oireillani! :)

K.

Vierailija
7/9 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" runsas ruokinta edistää silavan kertymistä ja nopeuttaa kiimaan tuloa" . Kiitos Brooke päivän makeimmista nauruista!

Hienolta näytti Killa nuo sun värit. Mun mielestä se tumma turkoosi, millä olit laittanut tuohon viimeiseen viestiin esittelytekstit, on tosi hyvä, riittävän tumma että siitä saa selvän. Niissä pinkeissä ei niin suuria eroja ollutkaan. Ihanaa kun jaksat säätää noiden kanssa!

Vanniksen ja Killan kanssa vähän samat fiilikset tästä aina vaan päätään nostavasta toiveikkuudesta. Vaikka miten monta kertaa pettyy, ikuinen optimisti jaksaa vaan innostua ja innostua vaikka miten sen kieltäisi itseltään. Toisaalta niinhän sitä ihminen jaksaa elää.

Mulla siis kp 25, ja toista päivää jo tuhruttaa, mutta silti jaksan toivoa että josko kuitenkin, kun ajankohta on tuhruille siis tosi aikainen. Vaikka järki sanoo, että ei tässäkään kierrossa...

Grayn anatomia jatkuu... mukavaa loppuviikon alkua kaikille toivoo lääkärisarjoihin koukahtanut bianco.

Vierailija
8/9 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mä alan tajuta keitä te olette ja miksi tunnette toisenne:), olette siis tuolta vauvakuumeen puolelta? Itse en ole edes uskaltautunut sinne katsomaan:).

Killa kivoja juttuja rakentelet!

Itse asiassa olen aika tuore näissä nettikeskustelujutuissa. Etsiydyin tänne kun alkoi tuntua että mun " projektin" jatkuvat takaiskut, rahahuolet ja epätoivo tulevasta hed.hoitolaista olivat liian raskaita mun ja (ihanan täydellisesti kokoajan myötäeläneen) siskoni kantaa kahdestaan, oli pakko alkaa etsiä vertaistukea ja juttukaveria ja ihania ihmisiähän täältä on löytynyt!

Vierailija
9/9 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen kommentti Killalle väriasiasta, eli samaa mieltä Brooken kanssa, se tummin turkoosi paras, ja pinkeistä joku vaan. Oot kyllä ahkera kun jaksat noiden kanssa puuhata, kiva.

Ja Elisalle kommentti tohon toiseen pinoon, että kovin tutun tuntoisia sun ajatukset. Mä olen itsestäni huomannut niiden kaikkien apeiden ajatuksen lisäksi, että nykyisin olen välillä tosi vihainen tästä lapsettomuudesta. En siis millekään tai kenellekkään, ottaa vaan ihan sikana päähän.

Aurinkoista päivää kaikille!

*töihin rynnistävä* a