Lue keskustelun säännöt.
Mulla oli jäänyt yksi vaatelaatikko vanhempien luokse. Nyt kun piti hakea se, sitä ei enää ollutkaan
18.08.2022 |
Isäni oli vienyt kysymättä kierrätykseen 😭
Siellä oli mun kaikki rakkaat bändipaidat, mokkanahkatakki, abihuppari, jonka halusin pitää muistona jne.
Kommentit (81)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Olipa ap:n keissi inhottava, jos tosiaan oli sovittu, että olisi säilytettävä ap:lle.
Muuten olen sitä mieltä, että kenenkään ei tarvitse säilytellä muiden tavaroita. Oli kyseessä sitten oma kotoa muuttanut lapsi tai joku edellisen sukupolven edustaja. Tietenkään ei saa myöskään heittää toisen tavaroita kysymättä pois. Jos tavarasta haluaa eroon, vaihtoehdot on esimerkiksi antaa tavaroiden omistajille päivämäärä, mihin mennessä tavarat pitää olla haettuna tai kysellä ja hävittää tavaraa sitä mukaa, mikä toki voi tuntua kohtuuttoman raskaalta asunnon omistajalle jos tavaraa on paljonkin.
Itse kun muutin lapsuudenkodista, äiti sanoi että mitään ei saa jättää lojumaan, eli keräsin kaikki tavarani ja ne mitä en vielä pystynyt ensimmäiseen asuntooni pois viemään, pakkasin laatikoihin, merkkasin päälle ja äidin luvalla jätin kotikotiin vielä säilöön ne. Samoin toimivat muut sisarukseni, joten vanhempieni on ollut helpompaa muokata kodistaan taas kahden aikuisen ihmisen kotia, miettivät muuttoakin ja sekin on sata kertaa helpompi kun saavat vain omien tavaroidensa kanssa puljata.
Appivanhemmillani taas on tuntunut olevan suunnilleen puolet lastensa omaisuudesta
kaapeissaan. Anoppi on haaveillut oman tilan laittamisesta lasten entisiin huoneisiin, mutta siellä on ollut vielä niin paljon roinaa, ettei ole pystynyt. Ei ole aiemmin oikein raaskinut komentaa lapsia hakemaan tavaroitaan pois. Olen yrittänyt tsempata, että aivan hyvin voi sanoa lapsille että hakevat omansa pois.
Kerran sitten oltiin anoppilaan lähes kaikki kokoonnuttu ja anoppi taas valitteli mulle tavaramäärää. Hoksattiin että kun kerran ollaan koolla, nyt voi kukin katsoa omansa. Vähän persiille potkimista siinä osalle lapsistakin tarvittiin, mutta lopulta saivat yllättävän nopeasti katottua omat tavaransa, ja voi sitä roskan määrää, mitä sieltä kaapeista paljastui! Monta isoa jätesäkillistä lähti kierrätystä ja kaatopaikkaa kohti. Ja ajatella miten kauan niitäkin on siellä anopilla pitänyt säilöä. Oma mieskin muuttanut yli kymmenen vuotta sitten kotoa ja kyllä kannettiin meillekin ikeakassillisia miehen tavaraa. Vähän oli kyllä pähkäily niiden kanssa, mutta toisaalta, tosi hyvä fiilis kuitenkin anopin puolesta, kun pääsee vihdoin laittamaan omaa kotiaan mieleisekseen 😊
Ehkä jotkut säilöö ihan hyvällä mielellä lasten tavaroita, mutta on myös niitä, jotka ei kehtaa sanoa että se ahdistaa. Varsinkin jos tavara on epämääräisenä ympäri huushollia ja seassa on tarpeetontakin tavaraa. Jokaisella lapsella olis mun mielestä velvollisuus vähintäänkin varmistua siitä, ettei vamhemmilla tarvitse roskaa säilöä, vaikka lupa tavaran säilytykseen olisikin.