Halaatko töissä?
Onko teillä tapana halata töissä vai onko se epämiellyttävää?
Kommentit (19)
Toisinaan. Meillä on tiivis työyhteisö, touhutaan yhdessä myös vapaa-ajalla.
Kyllä halaan. Olen it-alalla managerina. Nörttipoikia kun muistaa ilahtuneena halata aina silloin tällöin työporukan illanvietoissa, lomien jälkeen, yms. se pitää työporukan työmoraalin hyvänä.
Ihan muutamaa hyvää työkaveria. Mutta heidät luokittelen ystäviksi. En tykkää puolituttujen halailusta. On sen verran intiimi tervehdystapa. Miksi ihmeessä likistäisin itseni toisen vartaloa vasten, jos tyyppi ei ole edes läheinen?
En halaa. Kerran halasin, kun työkaveri koko yllättävän menetyksen.
Teen työtä vanhusten kotipalvelussa ja korona vähensi halaamiset lähes nollaan. Olen yrittänyt korvata asian entistä paremmalla läsnäolemisella, kiireettömällä ajalla, asiakasta ilahduttavalla keskusteluaiheilla ja myös oman pihan tuorekukkakimpuilla tai vaikka itse poimituilla mustikoilla.
Voisin halata silleen etäisesti, mutta kun ei ikinä tiedä, miten vastapuoli halaa. Olen liian monta kertaa ollut setämiesten tiukassa syleilyssä. Yäk!
Vierailija kirjoitti:
Voisin halata silleen etäisesti, mutta kun ei ikinä tiedä, miten vastapuoli halaa. Olen liian monta kertaa ollut setämiesten tiukassa syleilyssä. Yäk!
Tämä! Ikinä ei tiedä mitä toisella mielessä. Miehet yleensä tekevät aloitteen halaamiseen. Mutta kummasti eivät halaile toisia miehiä tai vanhempia naisia
Halaan vain miestäni ja perhettä. Paria läheistä ystävää. En ymmärrä, miksi töissä pitäisi halata yhtään ketään.
Olen koko elämäni aikana halannut vain jotain eläkkeele tms poistuvaa kolleegaa. En muuten. Nykyisessä työpaikassani en ketään. En haluaisi että minua halattaisiin.
Nainen 40v
Mulla on puolison kanssa yhteinen firma. Halataan ja naidaan siellä paljon. Ja en provoile!
Ei tule kysymykseenkään!
En sano sitä periaatteessa ällöttäväksi. Kunnon halaus aidon välittämisen osoituksena tekisi tuntoaistille samaa kuin kaunis hymy näköaistille tai kauniit sanat kuuloaistille - ongelma on "vain" siinä, että se ei vastaa työpaikan ihmissuhteiden - tai yleensäkään ihmissuhteiden - todellista luonnetta. Näön vuoksi tunkeutumisessa toisen reviirille parin sekunnin ajaksi ei ehdi kokea yhtään mitään, jälkikäteisseuraukset sen sijaan ovat jo siitä pahimmassa tapauksessa sellaiset, että parempi jättää koko asia suosiolla naisten keskinäisiin suhteisiin, minne se luonnostaan kuuluu. Aidon tasa-arvon nimissä en pitäisi hyväksyttävänä sitäkään, että työpaikalla kukaan nainen tekisi aloitteen halatakseen minua - ikäni vuoksi se vaara alkaa tosin jo olla ohi.
m58
EN ! Koska en ole töissä. Jos olisin ja joku halisi ,syytäisin ahdistelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Ikinä ei tiedä mitä toisella mielessä. Miehet yleensä tekevät aloitteen halaamiseen. Mutta kummasti eivät halaile toisia miehiä tai vanhempia naisia
Vielä kummallisempaa olisi, jos oikeus miellyttävältä tuntuvaan halaukseen pitäisi "lunastaa" halaamalla myös niitä, joita ei todellakaan halua halata. Ja työpaikalla on itse asiassa paras noudattaa samanlaisia kohteliaisuussääntöjä kaikkia tyätovereita kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
jätä mieluummin väliin ne etäisetkin halaukset, kun jo ne ovat selvästi vastenmielisiä sinullekin
Kyllä, mutta vain lähimpiä. Pääasiassa omaa sukupuolta, ettei tule väärinkäsityksiä.