Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukuppia käyttänyt menetti jalkansa

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Graneau ei ole varma, kuinka kauan kuppi oli hänen sisällään ennen sairastumista. Haastattelussa hän valittelee tietoisuuden puutetta kuukuppien vaihtovälistä. Ranskan terveysviranomainen Anses on tarttunut huoleen ja toivonut kuukuppien sekä tamponien valmistajien tuovan selkeämmin esille, kuinka kauan tuotteita voi käyttää."

.

Voi sus, eikä taas vaadita käyttäjältä tervettä maalaisjärkeä. Syy on aina jossakussa toisessa...

Vierailija
2/34 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä tuo Lunetten 12 tunnin raja oudon pitkä aika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä tuo Lunetten 12 tunnin raja oudon pitkä aika.

Höpöhöpö ole pitkä aika. Jos pitää useamman päivän niin tietenkin tulee ongelmia.

Vierailija
4/34 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin minua epäilyttää tuon kupin käyttö.

En ole käyttänyt ja joku kriittisyys minulla siihen on. Varmaan helpompi kuin joku muu, mutta kuitenkin.

Vierailija
5/34 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaisjärjen käyttö on sallittu. Tapauksessa nainen ei käyttänyt maalaisjärkeä ja tässä on tulos.

Vierailija
6/34 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalaisjärjen käyttö on sallittu. Tapauksessa nainen ei käyttänyt maalaisjärkeä ja tässä on tulos.

Tarkoitat varmaan käyttöohjeiden lukeminen sallittu.

Vierailija
7/34 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama riski on kaikissa sisään laitettavissa kuukautissuojissa. Ei niitä saa unohtaa päiväkausiksi "sinne".

Itse unohdin tamponin 3 päiväksi sinne ja kyllä se haju herätti!! Ymmärrän kyllä, ettei kiireinen äiti ehdi ehkä kuunnella tuntemuksiaan. Kauhea tragedia.

Vierailija
8/34 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka oikeasti käyttää jotain kuukuppia, järkikin sanoo että sairasta.

Vierailija
9/34 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää naiset tunkeko sinne alapäähän mitään sinne kuulumatonta!

Vierailija
10/34 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukuppi on kyllä oikeasti yksi maailman parhaimmista keksinnöistä, on kyllä säästänyt jo satoja euroja. Mutta joo, jos on hemmetin idiootti, niin näin voi käydä. Eihän tamppooniakaan saa pitää kuin se max.8 tuntia putkeen, ja kyllä naisen pitäisi tietää miksi näin on. Sama kuukuppien kohdalla. Ei sitä vanhaa verta ole tarkoitus vuorokausi tolkulla sisällä säilöä...

Vierailija
11/34 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tietää, että TSS-riski tosiaan liittyy myös kuukupin käyttöön eikä pelkästään tamponien. Olen kuullut lukuisia kertoja kuukuppivouhottajien hehkuttavan juuri päinvastaista.

Vierailija
12/34 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tyhmyys maksaa

Vierailija
13/34 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka oikeasti käyttää jotain kuukuppia, järkikin sanoo että sairasta.

No esimerkiksi minä, olen käyttänyt jo useamman vuoden (toki ottanut välillä pois :D) ja ollut tosi tyytyväinen. Eipähän tarvitse enää pelata siteiden kanssa ja aiheuttaa valtavia määriä muoviroskaa. Tuosta toksisesta sokkioireyhtymästä muuten varoiteltiin jo ollessani ala-asteella, kun puhuttiin kuukautissuojien käytöstä; se ei siis liity nimenomaan kuukuppeihin, vaan myös tamponeihin. Kannattaisi aina perehtyä ohjeisiin ja noudattaa niitä, ei niitä ole turhaan laadittu. 

Vierailija
14/34 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kupit tulisi muuten myös keittää välillä, pelkkä pesu silloin tällöin ei riitä.

Vierailija
15/34 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toiset mouhuaa miten pitäis viedä naisilta valinnanmahdollisuus ja antaa käyttää vain kuukuppia kun se on niin ihanan ekologinen ja kaikkee! Esim. itse en voi käyttää ihan siitä syystä että adhd aiheuttaa sen verran ongelmia että moisen kapineen hygieeninen käyttö kaikkine keittelyineen on liian vaativaa.

Vierailija
16/34 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää naiset tunkeko sinne alapäähän mitään sinne kuulumatonta!

Ole sä mies hiljaa.

Runsaat menkat ja siteet = katastrofi ja maksimaalinen epämukavuus

Vierailija
17/34 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja toiset mouhuaa miten pitäis viedä naisilta valinnanmahdollisuus ja antaa käyttää vain kuukuppia kun se on niin ihanan ekologinen ja kaikkee! Esim. itse en voi käyttää ihan siitä syystä että adhd aiheuttaa sen verran ongelmia että moisen kapineen hygieeninen käyttö kaikkine keittelyineen on liian vaativaa.

Ööööö...?

Mulla on ADD ja olen käyttänyt kuppia jo varmaan 15 vuotta.

En ihan ymmärtänyt ongelmaa. Menkat vuotoineen ja kipuineen ei ole semmonen asia että ne pääsee unohtumaan vaikka miten haluaisi.

Vierailija
18/34 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan ei missään kerrota kauanko se sitä piti, pitikö 12 h, päivän vai kenties useita päiviä.

En kyllä itse pidä edes tuota 12 h, vain 6-8 h kerrallaan, niin kuin tamponiakin.

Vierailija
19/34 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te syytätte naista tyhmyydestä? Hän käytti ohjeiden mukaan, alle 12 h.

Sittemmin Ranskassa suositellaan enää 4 h:n käyttöä.

... its been four years since its been 4 hours and not 12, Im really mad at the manufacturers and the resellers. Among these, some manage to put you wearing advice different from that of the manufacturer. The cup I was wearing, the manufacturer had marked 8 hours and a French dealer had marked 12 hours

Vierailija
20/34 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukuppi on kyllä oikeasti yksi maailman parhaimmista keksinnöistä, on kyllä säästänyt jo satoja euroja. Mutta joo, jos on hemmetin idiootti, niin näin voi käydä. Eihän tamppooniakaan saa pitää kuin se max.8 tuntia putkeen, ja kyllä naisen pitäisi tietää miksi näin on. Sama kuukuppien kohdalla. Ei sitä vanhaa verta ole tarkoitus vuorokausi tolkulla sisällä säilöä...

Tamponi tulee vaihtaa vähintään 4-6 tunnin välein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän